Η επερχόμενη εξυγίανση του ΟΣΕ και η απαλλαγή του από τα υπέρογκα ελλείμματα πυροδοτούν το ενδιαφέρον μεγάλων ελληνικών και ξένων ομιλών, που σκοπεύουν είτε να δημιουργήσουν συνεργασίες με τον ελληνικό σιδηρόδρομο είτε να συμμετάσχουν στο μετοχικό κεφάλαιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της οποίας το 49% θα δοθεί σε ιδιώτες έπειτα από διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί με τον νέο χρόνο. Η νομοθετική ρύθμιση που έχει πάει στη Βουλή προβλέπει την ίδρυση εθνικής ανεξάρτητης αρχής σιδηροδρόμων, στην οποία με την ψήφιση του νομοσχεδίου οποιοσδήποτε ιδιώτης θα μπορεί να υποβάλει σχετικό αίτημα και να ξεκινήσει να εκτελεί μεταφορικό έργο ταυτόχρονα με τον ΟΣΕ, με την αρχή να γίνεται στις εμπορευματικές μεταφορές.

Το ενδιαφέρον των Κινέζων για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο πεδίο δεν αποκλείεται να επεκταθεί και για τη συμμετοχή τους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ενδιαφέρον υπάρχει και για τις επιβατικές μεταφορές και δεν αποκλείεται σύντομα να εμφανιστούν ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες, οι οποίες θα μισθώνουν τις υποδομές του ΟΣΕ και θα εκτελούν κυρίως τουριστικά δρομολόγια.

Ανιχνευτικές κινήσεις έχουν γίνει ήδη από τους ομίλους Συγγελίδη και Αγγελόπουλου, ενώ εκφράζεται ενδιαφέρον από τους γαλλικούς και τους βελγικούς σιδηρόδρομους, αλλά και από κατασκευαστικές εταιρείες, για τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στους μεγάλους σταθμούς του ΟΣΕ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Επίσης, έτοιμη να εισέλθει στη σιδηροδρομική αγορά δηλώνει η ΒΙΟΧΑΛΚΟ, έχοντας βασικό στόχο τις εμπορευματικές μεταφορικές υπηρεσίες. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του «Βήματος», η ΒΙΟΧΑΛΚΟ, μέσω της θυγατρικής της ΒΙΕΞΑΛ, αναμένει το άνοιγμα της αγοράς σιδηροδρομικών υπηρεσιών, προκειμένου να δρομολογήσει εμπορευματικούς συρμούς που θα καλύψουν πρωτίστως τις δικές της μεταφορικές ανάγκες.

Η ΒΙΟΧΑΛΚΟ διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία μέσω της βουλγαρικής θυγατρικής της SΤΟΜΑΝΑ, η οποία εκτελεί εδώ και αρκετό καιρό εμπορευματικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες στη γειτονική χώρα. «Εχουμε έτοιμη εταιρεία και 17 αυτοκινητάμαξες που περιμένουν στη Βουλγαρία», ομολογεί στέλεχος της επιχείρησης που δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του για το εγχείρημα. Σήμερα, οι αυτοκινητάμαξες που τροχοδρομεί η ΒΙΟΧΑΛΚΟ στη Βουλγαρία εκ των πραγμάτων σταματούν στα σύνορα του Προμαχώνα, απ΄ όπου αναλαμβάνει τη μεταφορά των εμπορευμάτων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι σιδηροδρομικές επιδιώξεις της ΒΙΟΧΑΛΚΟ δεν σταματούν με την εμπλοκή της στις εμπορευματικές μεταφορές. Η θυγατρική της στην πΓΔΜ Doiran Steel, η οποία διαθέτει παραγωγική μονάδα στη Δοϊράνη, πλησίον των ελληνικών συνόρων, προσφέρθηκε να κατασκευάσει τη σιδηροδρομική σύνδεση από το εργοστάσιο ως και τα ελληνοσκοπιανά σύνορα, συνολικού μήκους οκτώ χιλιομέτρων. «Το υπόλοιπο κομμάτι, μήκους ολίγων χιλιομέτρων, που θα συνδέσει το εργοστάσιο στο ελληνικό έδαφος με τη γραμμή της Θεσσαλονίκης- Σερρών είναι βέβαια ζήτημα των Ελληνικών Σιδηροδρόμων» σημειώνουν πηγές της εταιρείας.

Πρακτικά, αυτή η ζεύξη θα επιτρέψει την απευθείας σύνδεση του εργοστασίου με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ζήτημα εξετάζεται και στο υπουργείο Εξωτερικών, με κυριότερο «αγκάθι» την ανάγκη εγκαθίδρυσης μιας υπηρεσίας ελέγχου στα σύνορα.

Δεύτερος γύρος με τα ακίνητα
Το υπουργείο Μεταφορών θα προχωρήσει σε εκποίηση και συνεκμετάλλευση τμημάτων της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ κυρίως μέσω ΣΔΙΤ και ιδιαίτερα μεγάλο «φιλέτο» θεωρούνται τα παραθαλάσσια οικόπεδα που βρίσκονται κατά μήκος της γραμμής του από την Αθήνα ως την Κόρινθο και από εκεί μέχρι την Πάτρα. Με τη μετατόπιση της νέας γραμμής που κατασκευάζεται προς την πλευρά της Εθνικής οδού,οι περιοχές όπου βρισκόταν η παλαιά γραμμή θα απελευθερωθούν.