Ζητούν άμεσα μέτρα «Καμπανάκι» των ακτοπλόων για την ομαλή συνέχιση των δρομολογίων

Την άμεση λήψη μέτρων προκειμένου να επιβιώσει η ακτοπλοϊκή οικογένεια και να εξακολουθήσουν να εκτελούνται κανονικά τα δρομολόγια προς το ελληνικό νησιωτικό σύμπλεγμα και κατά την δρομολογιακή περίοδο 2010-2011, ζήτησε το προεδρείο της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, κατά τη συνάντησή τους με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη.

Την άμεση λήψη μέτρων προκειμένου να επιβιώσει η ακτοπλοϊκή οικογένεια και να εξακολουθήσουν να εκτελούνται κανονικά τα δρομολόγια προς το ελληνικό νησιωτικό σύμπλεγμα και κατά την δρομολογιακή περίοδο 2010-2011, ζήτησε το προεδρείο της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, κατά τη συνάντησή τους με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη.

Οι εκπρόσωποι της ΕΕΝ μίλησαν για οικτρή οικονομική κατάσταση που βιώνει η ακτοπλοΐα, δεσμεύτηκαν να κοινοποιήσουν τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας του Πανεπιστημίου Πειραιά και ζήτησαν από τον υπουργό ανάληψη πρωτοβουλίας για την κατά προτεραιότητα επίλυση των εξής θεμάτων:

1. Είσπραξη όλων των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπό των δικαιούχων τρίτων. Εξομοίωση του ΦΠΑ των Φ/Γ αυτοκινήτων με αυτή των επιβατών από 23% σε 11% καθ΄ ότι τα μεταφερόμενα αγαθά είναι είδη πρώτης ανάγκης και όχι είδη πολυτελείας.

2. Επανεξέταση της δεκάμηνης υποχρεωτικής απασχόλησης πληρωμάτων και εξέταση νομοθέτησης συστήματος επιδότησης των εισφορών προς ΝΑΤ (εργαζομένων – πλοιοκτητών) κατά τα πρότυπα των Ελληνικών κρουαζιερόπλοιων και νομοθέτηση συστήματος εταιρικού ναυτολογίου για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογιακών πλοίων (ελεύθερα και επιδοτούμενα).

3. Δυνατότητα παράλληλης εποχικής δρομολόγησης και στελέχωσης πλοίου (Ro-Ro – ταχύπλοο – συμβατικό) κατ΄ ελάχιστον για 4 μήνες ετησίως σε γραμμές, που εξυπηρετούνται από άλλα πλοία της αυτής διαχειρίσεως επί 10μηνης λειτουργίας.

4. Δυνατότητα 5μηνης δρομολόγησης ταχύπλοων πλοίων ετησίως με ισόχρονη στελέχωσή τους.

5. Τροποποίηση του ΠΔ 177/74 περί οργανικών συνθέσεων με την εφαρμογή συστήματος safe manning για τα επιβατηγά πλοία υπό Ελληνική σημαία κατά τα διεθνή πρότυπα.

6. Ανάληψη από το κράτος πληρωμής των ποσών, που προκύπτουν από την εφαρμογή των υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δεν λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας (παρ. 3,4,5,6,7 και 10 ΚΥΑ αριθ. 3324.1/15/03/3-4-2003 – ΦΕΚ 438/Β/2003).

7. Απλούστευση διαδικασιών έκδοσης αποφάσεων και κατάργηση των «ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΔΗΛΩΣΗΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ» ως έχουν σήμερα.

* Για θέματα αρμοδιότητας τους, συζήτησαν κατά τη συνάντησή τους στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Ερευνών και Αλιείας, ο υπουργός Γιάννης Διαμαντίδης με την Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Μαρία Δαμανάκη.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.