Λαθρεμπόριο υγρών καυσίμων άνευ προηγουμένου, αδιαφάνεια στην αγορά βενζίνης και ντίζελ, απουσία ελέγχου τήρησης λειτουργικών αποθεμάτων και ελλειμματικές παραδόσεις συνθέτουν το απογοητευτικό σκηνικό στη λιανική αγορά καυσίμων, όπως είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων κ. Ι. Κωστόπουλος.
Ο κ. Ι. Κωστόπουλος εκτίμησε σε χθεσινή συνέντευξη ότι, αν εξέλιπαν «οι πληγές των καυσίμων», ο μέσος καταναλωτής θα μπορούσε να απολαύσει αυτομάτως λιανική τιμή αμόλυβδης τουλάχιστον ένα λεπτό φθηνότερη, συν το κέρδος που θα είχε για το αυτοκίνητό του από τα ελεγχμένα και ασφαλή καύσιμα με τα οποία θα εφοδιαζόταν.
«Υπάρχουν εταιρείες που εμφανίζουν μεγαλύτερες πωλήσεις σε όγκο από ό,τι εταιρείες με μεγαλύτερο δίκτυο πρατηρίων» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κωστόπουλος κάνοντας λόγο για φαινόμενα πειρατείας, ενώ παρατήρησε ότι οι διαφορές τιμών που παρατηρούνται στη λιανική αγορά μεταξύ διαφορετικών εταιρειών και πρατηρίων δεν μπορεί να οφείλονται στην εμπορική πολιτική και στις εκπτώσεις. Αναρωτήθηκε μάλιστα αν συμφέρει το Δημόσιο και τους πολίτες να μείνουν στη λιανική αγορά μόνο όσοι έχουν παραβατική συμπεριφορά και έκανε δυσοίωνες προβλέψεις για τους καταναλωτές σε μια τέτοια εξέλιξη.
Ο κ. Κωστόπουλος αποκάλυψε επίσης ότι υπό προϋποθέσεις υπάρχει ενδιαφέρον από τα ΕΛΛΠΕ για την ΕΠΑ Αττικής και ότι η συγκεκριμένη επένδυση θα μπορούσε να αποτελέσει την «εξαίρεση» καθώς ο όμιλος έχει αποφασίσει να μην προχωρήσει σε νέες επενδύσεις ως την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Το επενδυτικό πρόγραμμα, που είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα, περιλαμβάνει τις αναβαθμίσεις των διυλιστηρίων σε Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη, τη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στη Θίσβη και την πλήρη ενσωμάτωση του δικτύου της ΒΡ. Ο όμιλος των ΕΛΛΠΕ έχει προχωρήσει τα τελευταία δύο χρόνια σε επενδύσεις ύψους 1,5 δσ. ευρώ, ενώ τον προσεχή ενάμιση χρόνο αναμένεται να επενδυθούν ακόμη πάνω από 1,3 δισ. ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος που ήδη υλοποιείται.
Σημείο «φρεναρίσματος» στο επενδυτικό πρόγραμμα αποτελεί η συνεχής παρεμπόδιση των εργασιών στην Ελευσίνα από συνδικαλιστές του Σωματείου Μετάλλου από το Πέραμα, που «προσπαθούν εντελώς εκβιαστικά να επιβάλουν λίστα με 1.200 προσλήψεις της αρεσκείας τουςαγνοώντας τις ανάγκες της περιοχής του Θριασίου» όπως είπε χαρακτηριστικά.
Οσον αφορά την αγορά, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου μίλησε για πρωτόγνωρα ποσοστά μείωσης της αγοράς καυσίμων που δεν έχουν προηγούμενο ούτε καν σε χώρες όπου έχει περάσει το ΔΝΤ όπως η Ουγγαρία. Η αγορά έχασε, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν, ποσοστό 15,6% σε όλα τα προϊόντα πετρελαίου, ενώ στη βενζίνη η μείωση συνολικά στο εξάμηνο κυμάνθηκε στο 10%-11%.
«Διατηρούμε ρεαλιστική αισιοδοξία για το μέλλον. Θα είναι μια δύσκολη περίοδος,δεν μπορεί να υπάρχει καμία βεβαιότητα για τους επόμενους 12-18 μήνες» ανέφερε ο πρόεδρος των ΕΛΛΠΕ κ. Τ. Γιαννίτσης, ο οποίος χαρακτήρισε ορόσημο για τον όμιλο την ολοκλήρωση της επένδυσης στην Ελευσίνα στο τέλος του έτους. Ο κ. Κωστόπουλος εμφανίστηκε πάντως θετικός απέναντι στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και, αφού σημείωσε ότι οι επενδύσεις θα φτάσουν στα 2,8 δισ. στην τετραετία, τόνισε ότι χαρακτηριστικά ο όμιλος επενδύει στο μέλλον της ελληνικής οικονομίας.
Στη συνάντηση που έγινε με δημοσιογράφους η διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αγορά ηλεκτρισμού, όπου, όπως είπε ο κ. Κωστόπουλος, έχουν γίνει επενδύσεις που φτάνουν τα 2 δισ. ευρώ.