Η υποστήριξη του ποδηλάτου έχει γίνει καραμέλα στο στόμα των πολιτικών αλλά η υλοποίηση των εξαγγελιών πάντα κάπου κολλάει. Το σχέδιο του υπερτοπικού ποδηλατοδρόμου στα βόρεια προάστια διακόπτεται αιφνιδίως στα Μελίσσια, όπου το δημοτικό συμβούλιο μπλόκαρε το έργο. Αντίστοιχα, ο κεντρικός άξονας Κηφισιά- Φάληρο βρίσκεται ακόμη στα χαρτιά ύστερα από δύο χρόνια εξαγγελιών. Την ίδια στιγμή η ενιαία παραλιακή διαδρομή από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ως τη Βάρκιζα εξακολουθεί να αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός.
«Απουσιάζει η κατάλληλη νομοθεσία, τα κονδύλια είναι ελλιπή, η πολιτική βούληση είναι διστακτική και κάνει διαρκώς “εκπτώσεις” στις προδιαγραφές των ποδηλατοδρόμων για να εξευμενίσει τους κατοίκους που γκρινιάζουν.Παράλληλαοι οδηγοί δεν επιδεικνύουν σεβασμό και αναγκαζόμαστε να σχεδιάζουμε ποδηλατοδρόμους στα πεζοδρόμια ή να εγκαθιστούμε κολονάκια τα οποία συχνά είναι ακόμη πιο επικίνδυνα» αναφέρει
ο κ. Θάνος Βλαστός, καθηγητής της Σχολής Αγρονόμων Τοπογράφων του ΕΜΠ και επιστημονικός υπεύθυνος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ. «Αν ζούσαμε στην Ελβετία,ο ποδηλατόδρομος θα κόστιζε ελάχιστα:θα σχεδιάζαμε απλώς μια λευκή γραμμή και… όλοι θα τον σέβονταν!».
Πεζοί (κυρίως ηλικιωμένοι), μητέρες με καροτσάκια, παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανάκια… απολαμβάνουν τον ποδηλατόδρομο του Δήμου Χαλανδρίου, ενός από τους πρώτους δήμους που επέλεξαν να δημιουργήσουν δίκτυο προστατευμένο (υποτίθεται) με κολονάκια. Ομως… «Στα απροστάτευτα σημεία- δυστυχώς είναι αρκετά- οι οδηγοί δεν διστάζουν να παρκάρουν. Εχω υποβάλει δεκάδες καταγγελίες στη Δημοτική Αστυνομία, αλλά τα αποτελέσματα είναι πενιχρά» λέει στο «Βήμα» ο κ. Δημοσθένης Μαρκόπουλος, κάτοικος Χαλανδρίου, που χρησιμοποιεί το ποδήλατο για τις καθημερινές μετακινήσεις του στα όρια του δήμου.
Στα Βριλήσια, τα ποδήλατα λάμπουν… διά της απουσίας τους από τον φροντισμένο ποδηλατόδρομο! «Το πρόβλημα είναι ο σχεδιασμός του δικτύου: αντί να ακολουθεί ευθείς άξονες, κάνει άσκοπους κύκλους. Γι΄ αυτό ελάχιστοι τον χρησιμοποιούν για τις δουλειές τους και ζωντανεύει μόνο το Σαββατοκύριακο» σχολιάζουν στο «Βήμα» η Κέλη Σκουλαριώτη και η Κατερίνα Τασοπούλου, μαθήτριες Β΄ Λυκείου, οι οποίες χρησιμοποιούν το ποδήλατο για χαλαρές βόλτες μετά το σχολείο.
Ισως το δίκτυο που χρησιμοποιείται περισσότερο είναι αυτό που ενώνει τους δήμους Εκάλης, Νέας Ερυθραίας και Κηφισιάς καθώς συνδυάζει την υποτυπώδη προστασία με κολονάκια με τη χρησιμότητα της μετάβασης στο πολυσύχναστο κέντρο της Κηφισιάς.
Η κατάσταση στο κέντρο της πόλης είναι πολύ χειρότερη: «Ο μεγαλύτερος κίνδυνος προέρχεται από τα μηχανάκια,ενώ συχνά απρόσεκτοι πεζοί περνούν τον δρόμο χωρίς να υπολογίζουν το ποδήλατο» αναφέρει ο κ. Λευθέρης Πλακίδας, δημοσιογράφος, ο οποίος χρησιμοποιεί αποκλειστικά το ποδήλατο για όλες τις μετακινήσεις του στο κέντρο. Πρόσφατα μάλιστα δέχθηκε κατακούτελα το κεσεδάκι παγωτού που πέταξε οδηγός ταξί…