Το κινεζικό μοντέλο στον Πειραιά

Το πρώτο και βασικό θέμα που απασχολεί τον κινεζικό όμιλο ως προς την παρουσία του στο λιμάνι του Πειραιά είναι, όπως λέει ο πρόεδρός του, η αξιοπιστία του. «Η Cosco», λέει ο κ. Γουέι, «θα επενδύσει δυναμικά στις υποδομές του λιμανιού, θα βελτιώσει τον τρόπο διοίκησής του και θα εφαρμόσει ένα μοντέρνο μοντέλο εργασίας ώστε να ενισχυθεί η αποδοτικότητα των εργασιών σε όλο το εύρος και το βάθος τους». Μέσω του μοντέλου αυτού εκτιμάται ότι θα αυξηθεί ραγδαία η ανταγωνιστικότητα ...

Το πρώτο και βασικό θέμα που απασχολεί τον κινεζικό όμιλο ως προς την παρουσία του στο λιμάνι του Πειραιά είναι, όπως λέει ο πρόεδρός του, η αξιοπιστία του.

«Η Cosco», λέει ο κ. Γουέι, «θα επενδύσει δυναμικά στις υποδομές του λιμανιού, θα βελτιώσει τον τρόπο διοίκησής του και θα εφαρμόσει ένα μοντέρνο μοντέλο εργασίας ώστε να ενισχυθεί η αποδοτικότητα των εργασιών σε όλο το εύρος και το βάθος τους».

Μέσω του μοντέλου αυτού εκτιμάται ότι θα αυξηθεί ραγδαία η ανταγωνιστικότητα του λιμανιού, μια προοπτική που θα αναδείξει τον Πειραιά ως το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο στην Ανατολική Μεσόγειο, προς όφελος όχι μόνο της Cosco αλλά τόσο της ελληνικής όσο και της τοπικής οικονομίας.

Προς το παρόν η μηνιαία διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω της προβλήτας 2 της ΣΕΠ κινείται στα επίπεδα των 60.000

κοντέινερ των 20 ποδών, αλλά στόχος είναι η ετήσια διακίνηση κοντέινερ να φθάσει στις 800.000 μονάδες.

Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός η Cosco, πέραν της νέας τακτικής γραμμής που δημιούργησε με τη συμμετοχή τεσσάρων εταιρειών και οκτώ πλοίων, μεταφέρει ήδη ένα μέρος των εργασιών της από το λιμάνι του Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου στον Πειραιά. Ταυτόχρονα ενισχύει συνεχώς το προφίλ του Πειραιά ως του μεγαλύτερου διαμετακομιστικού κέντρου στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ως προς το κομμάτι της διαμετακόμισης και διαχείρισης φορτίων (Logistic) η Cosco, η οποία, όπως αναφέρει ο κ. Γουέι, ήδη κατέχει ηγετική θέση στην Κίνα στον τομέα αυτόν, έχει την πρόθεση να συνεργαστεί δυναμικά με τον ΟΛΠ ή όποιον άλλον εταίρο εμφανιστεί στο άμεσο μέλλον για την ίδρυση ενός σύγχρονου διαμετακομιστικού κέντρου το οποίο θα καλύπτει ολοκληρωτικά τις ανάγκες μιας πλήρους εφοδιαστικής αλυσίδας (πλοίο, λιμάνι, αποθήκη, διανομή) με βάση τη ΣΕΠ.

Στο σημείο αυτό ο κ. Γουέι επισημαίνει ότι «εφόσον η Ελλάδα το επιτρέψει ή το ισχύον εθνικό νομικό πλαίσιο παρέχει τη δυνατότητα αυτή, η Cosco θα ήθελε να εφαρμόσει και στην Ελλάδα το πετυχημένο μοντέλο logistic που ήδη λειτουργεί η Cosco Ρacific στο Ντουμπάι, ώστε να δημιουργήσει ένα αποτελεσματικό κέντρο διανομής το οποίο θα καλύπτει αποτελεσματικά τις γειτονικές χώρες και θα προκαλέσει περισσότερες επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα». Αναφορικά με τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία ο κ. Γουέι ανέφερε ότι οι έλληνες εφοπλιστές είναι σήμερα οι βασικοί πελάτες της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Η θυγατρική του κινεζικού ομίλου που ασχολείται με το κομμάτι των νέων ναυπηγήσεων, αλλά και των επισκευών και μετασκευών, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία αυτού του είδους στην Κίνα. Από το 2003 ως και τον Μάρτιο του 2010 η εν λόγω εταιρεία έχει παράσχει τις υπηρεσίες της σε περίπου 300 έλληνες εφοπλιστές, έχοντας πραγματοποιήσει 930 επισκευές πλοίων αξίας 7,22 δισ. γουάν, ελέγχοντας σήμερα το 40% της αγοράς επισκευής πλοίων ελληνικών συμφερόντων.

Εξάλλου, έχει λάβει ως τώρα παραγγελίες για τη ναυπήγηση 32 νέων πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων, έχει δε παραδώσει ως τώρα τα τέσσερα από αυτά.

Η εν λόγω εταιρεία, είπε ο πρόεδρος της Cosco, θα συνεχίσει να διευρύνει και να ενισχύει τη συνεργασία της με τους έλληνες εφοπλιστές παρέχοντας ολοένα καλύτερες υπηρεσίες στον τομέα των επισκευών και μετασκευών. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσθεσε, είναι πρόθυμη να συζητήσει συνεργασία με αντίστοιχες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου αυτού.

Τέλος, στο καθαρά ναυτιλιακό κομμάτι η Cosco διατηρεί πολυετείς και σταθερούς δεσμούς με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα.

«Αυτή τη στιγμή ο όμιλος», είπε, «έχει ναυλωμένα περισσότερα από 30 ελληνικών συμφερόντων εμπορικά πλοία για χρονοναυλώσεις τουλάχιστον ενός έτους κατά μέσον όρο. Η συνεργασία μας με τους έλληνες εφοπλιστές είναι καλή, πολυετής και στενή και, καθώς οι ναυλαγορές συνεχώς βελτιώνονται, τόσο θα ενισχύουμε τους δεσμούς μας».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.