Η διαδικασία των αποκρατικοποιήσεων είναι το επόμενο μεγάλο βήμα για την κυβέρνηση, η οποία στο προσεχές διάστημα θα επιχειρήσει να προωθήσει μια σειρά διαρθρωτικών αλλαγών. Πρόκειται για ένα κεφάλαιο που θεωρείται καθοριστικό για την επιτυχία του σχεδίου σταθεροποίησης της ελληνικής οικονομίας, καθώς στελέχη διεθνών οργανισμών και της ΕΕ, αλλά και μέλη της ελληνικής κυβέρνησης, βλέπουν στις αποκρατικοποιήσεις μια από τις λίγες δυνατότητες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, η οποία υπό τις παρούσες συνθήκες φαντάζει καταδικασμένη σε παρατεταμένη ύφεση. Πέραν όμως των μετοχοποιήσεων στους τομείς των υποδομών, στο τραπέζι βρίσκονται εκ νέου οι συζητήσεις για κινήσεις ενοποιήσεων στον τραπεζικό τομέα, με αμυντικά κυρίως χαρακτηριστικά αλλά και πλούσιο προβληματισμό, εν όψει των νέων δεδομένων.
Η κυβέρνηση έχει ήδη έλθει σε επαφή με ενδιαφερόμενους για πολλές από τις δημόσιες επιχειρήσεις, που κρίνονται καθοριστικές για τις υποδομές της χώραςέστω και αν είναι προβληματικές, όπως ο ΟΣΕ- ή που προσελκύουν το ενδιαφέρον ως ιδιαίτερα ελκυστικές επενδύσεις, λόγω της ευρωστίας τους, όπως ο ΟΠΑΠ. Το θέμα των αποκρατικοποιήσεων δεν έχει πάντως περιληφθεί στις δημόσιες ανακοινώσεις για τη συμφωνία της κυβέρνησης με το ΔΝΤ και την ΕΕ, ενώ εξακολουθεί να εκκρεμεί η συνεδρία ση του Υπουργικού Συμβουλίου για το ίδιο ζήτημα, παρ΄ όλο που την είχε προαναγγείλει δημοσίως ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου προ μηνών, αφήνοντας να εννοηθεί ότι επρόκειτο για επείγουσα διαδικασία. Μια περίπτωση είναι ο ζημιογόνος ΟΣΕ, για τον οποίο έχει ήδη εκδηλωθεί πολλαπλό ενδιαφέρον, είτε από ομογενείς επιχειρηματίες των ΗΠΑ, τους οποίους ο κ. Γ. Παπανδρέου συνάντησε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στην Ουάσιγκτον, είτε από τη γαλλική πλευρά, η οποία διαθέτει τεράστια τεχνογνωσία στους σιδηροδρόμους, είτε ακόμη και από την κινεζική πλευρά, η οποία ενδιαφέρεται για κάποια τμήματα του οργανισμού. Σε συνδυασμό όμως με το ενδιαφέρον για τους σιδηροδρόμους, σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις της κυβέρνησης για τη συμμετοχή στρατηγικών επενδυτών σε μεγάλα λιμάνια της χώρας (Θεσσαλονίκη, Βόλος).
Παράλληλα, εξετάζονται ακόμη και σχέδια μετοχοποιήσεων του ΟΠΑΠ ή ενός ακόμη «πακέτου» του ΟΤΕ, επιχειρήσεων δηλαδή που έχουν εξασφαλισμένο προνομιακό καθεστώς στη χώρα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Και για τις δύο περιπτώσεις εκφράζονται ενστάσεις, καθώς ειδικά ο ΟΠΑΠ είναι η πρώτη επιχείρηση μεταξύ των λεγόμενων «ασημικών» του κράτους και από τα βασικότερα εργαλεία της κυβέρνησης για τη χρηματοδότηση διαφόρων δραστηριοτήτων.