Λεία εκατομμυρίων από «φιλότεχνο» μασκοφόρο στο Παρίσι

ΠΑΡΙΣΙ Κλέφτης «σήκωσε» πέντε πίνακες, μεταξύ των οποίων έναν Πικάσο και έναν Ματίς, αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Πόλης του Παρισιού. Οι πίνακες έκαναν φτερά νωρίς χθες το πρωί, αν και όπως ανακοίνωσε η αστυνομία, μερικές από τις κάμερες παρακολούθησης είχαν βρεθεί σπασμένες τις προηγούμενες μέρες. Μια από τις κάμερες που ήταν σε λειτουργία κατέγραψε έναν και μοναδικό ληστή που φορούσε μάσκα. Η αστυνομία προσπαθεί να καταλάβει αν ο ληστής-φαντομάς ενήργησε μόνος.

ΠΑΡΙΣΙ Κλέφτης «σήκωσε» πέντε πίνακες, μεταξύ των οποίων έναν Πικάσο και έναν Ματίς, αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Πόλης του Παρισιού. Οι πίνακες έκαναν φτερά νωρίς χθες το πρωί, αν και όπως ανακοίνωσε η αστυνομία, μερικές από τις κάμερες παρακολούθησης είχαν βρεθεί σπασμένες τις προηγούμενες μέρες. Μια από τις κάμερες που ήταν σε λειτουργία κατέγραψε έναν και μοναδικό ληστή που φορούσε μάσκα.

Η αστυνομία προσπαθεί να καταλάβει αν ο ληστής-φαντομάς ενήργησε μόνος.

Τρεις φύλακες ήταν σε υπηρεσία στη διάρκεια της νύχτας αλλά κανένας δεν αντιλήφθηκε τίποτε. Ο ληστής μπήκε στο μουσείο κόβοντας ένα λουκέτο της πύλης και σπάζοντας ένα παράθυρο του κτιρίου.

Αρχικές εκτιμήσεις για την αξία των κλεμμένων πινάκων την τοποθέτησαν στα 500 εκατομμύρια ευρώ, όμως αργότερα οι ειδικοί αναθεώρησαν το ποσό στα 100 εκατ. ευρώ. Η ελαιογραφία «Le pigeon aux petits-pois» του Πικάσο υπολογίζεται ότι αξίζει 23 εκατ. ευρώ και η «La Ρastorale», ελαιογραφία του Ανρί Ματίς, 15 εκατ. ευρώ. Οι υπόλοιποι πίνακες που εκλάπησαν είναι ο «L΄olivier pres de l΄ Εstaque» του Ζορζ Μπρακ, η «La femme a l΄ eventail» του Μοντιλιάνι και η «Νature morte aux chandeliers» του Φερνάν Λεζέ.

Σύμφωνα με την Αλις ΦάρενΜπράντλεϊ , από το Μητρώο Χαμένων Εργων Τέχνης του Λονδίνου, η χθεσινή ληστεία «φαίνεται πως είναι μια από τις μεγαλύτερες» όλων των εποχών, δεδομένης της αξίας των πινάκων, της σπουδαιότητας των καλλιτεχνών και του υψηλού κύρους του μουσείου.

Πρόσθεσε ότι είναι «ουσιαστικά αδύνατον» να πουληθούν τόσο σημαντικοί πίνακες στην ανοιχτή αγορά και πως συνήθως τα κλεμμένα έργα τέχνης πιάνουν χαμηλότερες τιμές στη μαύρη αγορά. «Πολύ συχνά χρησιμοποιούνται ως εγγύηση για άλλες συμφωνίες που αφορούν ναρκωτικά ή όπλα. Δεν θα αγοραστούν αναγκαστικά από κάποιον μεγάλο λάτρη της τέχνης». Ενώ η ίδια η κλοπή είναι συχνά καλά σχεδιασμένη, δεν ισχύει το ίδιο για το επόμενο βήματην πώληση των κλεμμένων πινάκων- γι΄ αυτό συχνά τα κλοπιμαία ανακτώνται.

Ο Στεφάν Τεφό, ειδικός της Ιντερπόλ για τις διεθνείς έρευνες για τον εντοπισμό κλεμμένων πινάκων, εκφράζει αμφιβολίες για το αν ένα και μόνο άτομο θα μπορούσε να είχε φέρει εις πέρας την κλοπή, και ας κατέγραψαν μόνο έναν κλέφτη οι κάμερες του μουσείου.

Η ληστεία έγινε αντιληπτή χθες το πρωί, όταν οι εργαζόμενοι στο μουσείο, που βρίσκεται στο 16ο Διαμέρισμα του Παρισιού στην όχθη του Σηκουάνα απέναντι από τον Πύργο του Αϊφελ, παρατήρησαν το σπασμένο παράθυρο. Υστερα είδαν τις άδειες κορνίζες. Οι πίνακες είχαν αφαιρεθεί προσεκτικά από τις κορνίζες και δεν είχαν κοπεί.

Ο δήμαρχος του Παρισιού Μπερτράν Ντελανοέ ανέφερε σε δήλωσή του ότι είναι «λυπημένος και σοκαρισμένος από τη ληστεία αυτή, η οποία αποτελεί απαράδεκτη επίθεση στην πολιτιστική παγκόσμια κληρονομιά του Παρισιού» .

Ο διευθυντής του γειτονικού μουσείου σύγχρονης τέχνης Ρalais de Τokyo, Πιερ Κορνέτ ντε Σεν-Συρ, χαρακτήρισε τους ληστές «ανόητους». «Δεν μπορούν να κάνουν τίποτε με τους πίνακες αυτούς. Ολες οι χώρες στον κόσμο ειδοποιούνται και κανένας συλλέκτης δεν είναι αρκετά χαζός ώστε να αγοράσει έναν πίνακα τον οποίο πρώτον, δεν μπορεί να δείξει σε άλλους συλλέκτες και, δεύτερον, κινδυνεύει να τον στείλει στη φυλακή. Γενικώςτέτοιοι πίνακες εντοπίζονται» .

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.