Οι Κινέζοι μπαίνουν σε εμπορευματικά κέντρα της χώρας

Τον έλεγχο των υπό κατασκευή εμπορευματικών κέντρων της χώρας διεκδικούν οι Κινέζοι, μετά τα λιμάνια, και γι΄ αυτό χθες εξέφρασαν και επίσημα το ενδιαφέρον τους να μετάσχουν σε κοινοπραξία για την κατασκευή του κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Η κινεζική αντιπροσωπεία της Cosco, η οποία συναντήθηκε με τον υπουργό και τον υφυπουργό του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κκ. Δ. Ρέππα και Ν. Σηφουνάκη αντιστοίχως, εξέφρασε ενδιαφέρον για επενδυτικές πρωτοβουλίες στην Ελλάδα και ειδικά για το υπό δημοπράτηση εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο.

Τον έλεγχο των υπό κατασκευή εμπορευματικών κέντρων της χώρας διεκδικούν οι Κινέζοι, μετά τα λιμάνια, και γι΄ αυτό χθες εξέφρασαν και επίσημα το ενδιαφέρον τους να μετάσχουν σε κοινοπραξία για την κατασκευή του κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Η κινεζική αντιπροσωπεία της Cosco, η οποία συναντήθηκε με τον υπουργό και τον υφυπουργό του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κκ. Δ. Ρέππα και Ν. Σηφουνάκη αντιστοίχως, εξέφρασε ενδιαφέρον για επενδυτικές πρωτοβουλίες στην Ελλάδα και ειδικά για το υπό δημοπράτηση εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο.

Οπως είπε ο κ. Ρέππας, «η δημοπράτηση κατασκευής,διαχείρισης και εκμετάλλευσης του μεγάλου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο θα γίνει τις επόμενες ημέρες και θα δοθεί με σύμβαση παραχώρησης σε ιδιώτη επενδυτή για περίοδο 40 ετών».

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, θα αναπτυχθεί σε έκταση 600 στρεμμάτων του ΟΣΕ, στην οποία θα υπάρχει η δυνατότητα να κατασκευαστούν στεγασμένες εγκαταστάσεις 240 στρεμμάτων.

Η υψηλότερη οικονομική προσφορά θα είναι το κριτήριο κατακύρωσης του διαγωνισμού. Το οικονομικό αντάλλαγμα του παραχωρησιούχου προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ θα περιλαμβάνει ελάχιστο ετήσιο αντάλλαγμα αλλά και ποσοστό επί του κύκλου εργασιών της εταιρείας παραχώρησης, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι χαμηλότερο από το ελάχιστο ετήσιο αντάλλαγμα. Επιπλέον, στη ΓΑΙΑΟΣΕ θα μεταβιβαστεί το 15% των μετοχών της εταιρείας παραχώρησης.

Το έργο πρόκειται να κατασκευαστεί σε τρεις φάσεις:

Κατά την πρώτη περίοδο κατασκευής, διάρκειας 18 μηνών, προβλέπεται ότι θα έχουν κατασκευαστεί εγκαταστάσεις 50 στρεμμάτων τουλάχιστον, ενώ με την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης, πέντε χρόνια από την έναρξη του έργου, υπολογίζεται πως θα έχουν ολοκληρωθεί στεγασμένες εγκαταστάσεις 170 στρεμμάτων και το συνοδευτικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα κατά τη συνάντηση συζητήθηκε και το θέμα στρατηγικής συνεργασίας με τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους. Ο κ. Γουέι δεσμεύθηκε να μεταφέρει σε οργανισμούς της Κίνας την πρόταση αυτή, καθώς η κινεζική εταιρεία είναι ναυτιλιακή και όχι σιδηροδρομική.

«Στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, το οποίο προωθούμε, μεταξύ των άλλων, προβλέπουμε τη δυνατότητα σε ιδιώτη επενδυτή να συνεργαστεί με τον ΟΣΕ, να επενδύσει, ιδίως στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές» δήλωσε ο κ. Ρέππας και πρόσθεσε ότι δόθηκαν στους Κινέζους στοιχεία και πληροφορίες για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Επίσης στη συζήτηση τέθηκε και το θέμα της κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, το οποίο θα γίνει μέσω σύμβασης παραχώρησης και η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια από τη στιγμή που θα επιλεγεί ο ανάδοχος.

Ως τα κλειδιά που ξεκλειδώνουν το μέλλον των επενδύσεων του κινεζικού ναυτιλιακού ομίλου Cosco στην Ελλάδα θεωρεί η κινεζική πλευρά τις σημερινές συναντήσεις του προέδρου της Γουέι Ζιαφού με τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου και τον υπουργό Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκη.

Το μεσημέρι θα συναντηθεί και με τον πρόεδρο της ΝΔ κ. Αντ.Σαμαρά. Μέλη της κινεζικής αντιπροσωπείας μιλώντας στο «Βήμα» εξέφρασαν την εκτίμηση ότι το ταξίδι του κινέζου προέδρου της Cosco έχει εξελιχθεί ως τώρα ιδιαίτερα ικανοποιητικά, καθώς έχουν ανοίξει πολλά και σημαντικά κεφάλαια για νέες κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα σε κρίσιμους- κατά τη γνώμη τους- τομείς, όπως είναι οι συνδυασμένες μεταφορές και η ναυπηγική και επισκευαστική βιομηχανία.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.