Αδύνατο να βρεθούν αγοραστές για τα κλεμμένα έργα, εκτιμούν ειδικοί

Η αξία των πέντε πινάκων που κλάπηκαν την Πέμπτη από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Παρισιού μπορεί να φτάνει ακόμη και τα 200 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τεχνοκριτικούς που θεωρούν βέβαιο ότι τα έργα δεν γίνεται να πουληθούν επειδή είναι πασίγνωστα.

Η αξία των πέντε πινάκων που κλάπηκαν την Πέμπτη από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Παρισιού μπορεί να φτάνει ακόμη και τα 200 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τεχνοκριτικούς που θεωρούν βέβαιο ότι τα έργα δεν γίνεται να πουληθούν επειδή είναι πασίγνωστα.

Όλοι οι ειδικοί που ρωτήθηκαν από το Γαλλικό Πρακτορείο συμφωνούν: οι κλεμμένοι πίνακες είναι πολύ γνωστοί και δεν θα μπορούσαν ποτέ να πουληθούν.

«Συχνά, μετά την κλοπή γνωστών έργων σκεφτόμαστε ότι έγινε κατά παραγγελία κάποιου τρελού συλλέκτη αλλά κατόπιν αντιλαμβανόμαστε ότι δεν πρόκειται για τέτοια περίπτωση», εξήγησε ο Στεφάν Τεφό, αξιωματικός της μονάδας εντοπισμού έργων τέχνης της Ιντερπόλ.

Οι πέντε πίνακες, «Το περιστέρι με μπιζέλια» του Πάμπλο Πικάσο, το «Βουκολικό» του Ανρί Ματίς, «Η ελιά κοντά στην Εστάκ» του Ζορζ Μπρακ, η «Νεκρή φύση με πολυελαίους» του Φερνάν Λεζέ και «Η γυναίκα με τη βεντάλια» του Αμεντέο Μοντιλιάνι κλάπηκαν προχθές τη νύχτα της Τετάρτης προς την Πέμπτη από κάποιο άτομο που μπήκε στο μουσείο από ένα παράθυρο.

Ο δήμαρχος του Παρισιού, Μπερτράν Ντελανοέ, παραδέχτηκε χθες Πέμπτη ότι στα τέλη Μαρτίου διαπιστώθηκε «μερική βλάβη» στο σύστημα συναγερμού ενός μέρους του μουσείου. Σήμερα όμως ο Κριστόφ Ζιράρ, αντιδήμαρχος αρμόδιος για θέματα πολιτισμού, υποστήριξε ότι ούτε ο δήμος ούτε ο διευθυντής του μουσείου είχαν ενημερωθεί για κάτι τέτοιο. Ο Ζιράρ εξέφρασε τη λύπτη του που «παρά την παρουσία τριών φυλάκων έγινε μια τέτοια εισβολή και κάποιος ξεγέλασε το σύστημα παρακολούθησης». Οι εικόνες που έχουν καταγραφεί από τις κάμερες του μουσείου
είναι κακής ποιότητας και δύσκολα θα δώσουν αξιοποιήσιμα στοιχεία, ανέφερε πηγή προσκείμενη στην έρευνα.

Σύμφωνα με το δήμο του Παρισιού η αξία των κλεμμένων έργων εκτιμάται «μεταξύ 90-100 εκατομμυρίων ευρώ». Ωστόσο, η τεχνοκριτικός Ανιές Σεβέστρ-Μπαρντέ, υποστήριξε ότι το ποσό των 100 εκατομμυρίων είναι «γελοίο» καθώς πρόκειται για «σημαντικά έργα μεγάλων ζωγράφων των αρχών του 20ού αιώνα». Η ίδια εκτιμά ότι μόνο το «Περιστέρι» του Πικάσο, έργο του 1911, μπορεί να φτάνει τα 40-50 εκατομμύρια ευρώ. «Θα έλεγα περίπου το ίδιο για ένα έργο του Ματίς. Και ένας Μπρακ του 1906, όπως η «Ελιά κοντά στην Εστάκ» δεν απέχει πολύ», πρόσθεσε. «Η «Γυναίκα με βεντάλια» του Μοντιλιάνι θα στοίχιζε τουλάχιστον 20 εκατομμύρια ευρώ», διαβεβαίωσε.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.