Ελεύθερη η κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Την άρση του καμποτάζ στην Ελλάδα για τα κρουαζιερόπλοια με μη κοινοτικές σημαίες εισηγείται η επιτροπή που συγκροτήθηκε υπό την προεδρία του προέδρου του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά κ. Γ. Ανωμερίτη, ύστερα από απόφαση της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρίας Λούκας Κατσέλη. Η επιτροπή ολοκλήρωσε το έργο της καταγράφοντας τις απόψεις και τις θέσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ενώ επισημαίνει την αντίθεση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας αλλά καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση για λόγους ανάπτυξης της οικονομίας οφείλει να προχωρήσει τάχιστα στην άρση του καμποτάζ.

Την άρση του καμποτάζ στην Ελλάδα για τα κρουαζιερόπλοια με μη κοινοτικές σημαίες εισηγείται η επιτροπή που συγκροτήθηκε υπό την προεδρία του προέδρου του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά κ. Γ. Ανωμερίτη, ύστερα από απόφαση της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρίας Λούκας Κατσέλη.

Η επιτροπή ολοκλήρωσε το έργο της καταγράφοντας τις απόψεις και τις θέσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ενώ επισημαίνει την αντίθεση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας αλλά καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση για λόγους ανάπτυξης της οικονομίας οφείλει να προχωρήσει τάχιστα στην άρση του καμποτάζ.

Προς την ίδια κατεύθυνση συγκλίνουν και οι απόψεις των τουριστικών φορέων που τονίζουν ότι εφόσον απόφαση της κυβέρνησης είναι να άρει τις απαγορεύσεις, πρέπει να το πράξει άμεσα ώστε εγκαίρως να σχεδιάσουν οι εταιρείες διαχείρισης κρουαζιεροπλοίων τα μελλοντικά τους βήματα στην Ελλάδα. Οι εκπρόσωποι των ίδιων φορέων αναφέρουν ότι θα πρέπει να αλλάξει και η λιμενική πολιτική με σκοπό τη προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων στην Ελλάδα για επενδύσεις στον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών.

Η επιτροπή προτείνει την άρση του καμποτάζ με προεδρικό διάταγμα. Στόχος όμως είναι η απελευθέρωση αυτή να συνοδευτεί και με σειρά άλλων όρων που θα ενισχύσουν σημαντικά την προστιθέμενη αξία μιας τέτοιας κίνησης προς όφελος της εθνικής οικονομίας, όπως τα υπό μη κοινοτική σημαία ξένα κρουαζιερόπλοια που επιθυμούν να αναπτύξουν δραστηριότητα στην Ελλάδα να υποχρεώνονται να εκτελούν πλόες διαρκείας μεγαλύτερης των 72 ωρών, προσεγγίζοντας τουλάχιστον τρία ελληνικά λιμάνια με ελάχιστη παραμονή στο καθένα από αυτά έξι ωρών και τον ίδιο αφετήριο- τερματικό λιμένα.

Οι 6 λόγοι της απελευθέρωσης
Τα επόμενα δύο χρόνια η κρουαζιέρα με προορισμό τη Μεσόγειο θα αποτελέσει παγκοσμίως την πρώτη επιλογή, ξεπερνώντας την επί μισό αιώνα κυριαρχία της Καραϊβικής.

Στο βιβλίο παραγγελιών πλοίων 2010-2012 καταγράφεται η ναυπήγηση 26 νέων κρουαζιεροπλοίων για προορισμούς της Μεσογείου.

Η κρουαζιέρα αναπτύσσεται ταχύτερα από τον κλάδο του γενικού τουρισμού, με ετήσιο ρυθμό 12%.

Μεταξύ των μεσογειακών χωρών η Ελλάδα κατέχει τη δεύτερη θέση σε επισκεψιμότητα.

Στην Ελλάδα λόγω του καμποτάζ το 2008 απο-επιβιβάστηκε μόνο το 6,5% των επιβατών κρουαζιέρας, ενώ στην Ιταλία το 40%.

Το 2008 η Ιταλία εισέπραξε το 30,4% των εσόδων κρουαζιέρας ενώ η Ελλάδα μόνο 3,3%.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.