Πρόσθετες περικοπές στις ΔΕΚΟ

Σχέδια πρόσθετων περικοπών στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ προετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών, υλοποιώντας σχετική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Ετσι μετά τις περικοπές μισθών των διοικητικών συμβουλίων και των αποδοχών (13ου και 14ου μισθού) και των επιδομάτων στους εργαζομένους σε όλες τις επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σύντομα αναμένεται να ανακοινωθούν αποφάσεις για τη μείωση του προσωπικού και περικοπές επενδυτικών προγραμμάτων.

Σχέδια πρόσθετων περικοπών στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ προετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών, υλοποιώντας σχετική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Ετσι μετά τις περικοπές μισθών των διοικητικών συμβουλίων και των αποδοχών (13ου και 14ου μισθού) και των επιδομάτων στους εργαζομένους σε όλες τις επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σύντομα αναμένεται να ανακοινωθούν αποφάσεις για τη μείωση του προσωπικού και περικοπές επενδυτικών προγραμμάτων.

Στην κορυφή των πλέον ζημιογόνων ΔΕΚΟ το 2009 βρέθηκε ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, με 507 εκατ. ευρώ, τα χρέη του οποίου αγγίζουν πλέον τα 10 δισ. ευρώ. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει σε μείωση του προσωπικού κατά 2.500 με από τους περίπου 7.000 που είναι σήμερα, με συνταξιο δοτήσεις όσων έχουν θεμελιώσει δικαιώματα αλλά και με μετατάξεις.

Σύμφωνα με το σχέδιο, θα αναζητήσει στρατηγικό επενδυτή για τον ΟΣΕ ο οποίος θα αποκτήσει ως και 49% της εταιρείας διαχείρισης, ενώ θα αξιοποιηθεί σε συνεργασία με ιδιώτες η ακίνητη περιουσία, όπως για παράδειγμα οι Σταθμοί Λαρίσης και Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί και στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, η οποία, θα μπορούσε να αποφέρει 70-100 εκατ. ευρώ έσοδα ετησίως. Για παράδειγμα στον Σταθμό Λαρίσης θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο, με καταστήματα και χώρους ψυχαγωγίας στα πρότυπα αντίστοιχων κέντρων που λειτουργούν στα περίχωρα των μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων. Το ίδιο θα συμβεί και στον Σταθμό της Θεσσαλονίκης.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η εταιρεία η οποία διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, με ζημιές 213 εκατ. ευρώ.

Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι το κόστος για την απαλλαγή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα χρέη θα αντισταθμιστεί από το τίμημα που θα καταβάλει ο ιδιώτης επενδυτής και επισημαίνουν ότι στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα δεν θα υπάρξει αγοραστικό ενδιαφέρον.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.