O Φιλίπ Πετίτ δεν είχε ποτέ την αίσθηση του κινδύνου. Αν την είχε δεν θα αποτολμούσε το πιο παράτολμο ίσως νούμερο ακροβατικής που έχει γίνει ποτέ: τις πρωινές ώρες της 7ης Αυγούστου του 1974 ο Πετίτ ισορρόπησε πάνω σε ένα σκοινί το οποίο αιωρείτο ανάμεσα στους Δίδυμους Πύργους της Νέας Υόρκης. Επί 45 ολόκληρα λεπτά ο ακροβάτης, ταχυδακτυλουργός και καλλιτέχνης του δρόμου περπατούσε, χόρευε και γονάτιζε πάνω στο τεντωμένο σκοινί. Το τόλμημά του δεν στέφθηκε με επιτυχία. Μόλις κατέβηκε από τον ουρανοξύστη, η αστυνομία τον συνέλαβε και τον έκλεισε στη φυλακή.
Η ιστορία του Πετίτ είναι το θέμα του ντοκυμαντέρ «Σε τεντωμένο σκοινί» (Μan on Wire) που πέρυσι απέσπασε βραβείο Οσκαρ και από αύριο θα προβάλλεται στις αίθουσες. Η ταινία σκηνοθετήθηκε από τον Τζέιμς Μαρς σε σενάριο του ιδίου του Πετίτ, βασισμένο στο βιβλίο «Τo Reach the Clouds».
Η ιδέα του Πετίτ να «περπατήσει» από τον έναν Πύργο στον άλλο γεννήθηκε ενώ περίμενε στην αίθουσα αναμονής του οδοντιάτρου του, έξι χρόνια νωρίτερα. Ξεφυλλίζοντας κάποιο περιοδικό διάβασε ένα άρθρο για τους μη κατασκευασμένους ακόμη τότε Δίδυμους Πύργους από έναν καλλιτέχνη. Αυθόρμητα σχεδίασε μία γραμμή που ένωνε τις ταράτσες των δύο κτιρίων. Από εκεί άρχισαν όλα.
Το τόλμημα του γάλλου ακροβάτη θεωρήθηκε παράνομη δραστηριότητα, καθώς κανείς δεν γνώριζε τίποτε σχετικά με την ενέργειά του προτού πραγματοποιηθεί. Κανείς εκτός από τον ίδιο τον Πετίτ και τη «σπείρα» του, η οποία επί μήνες οργάνωνε αυτό το μεγαλεπήβολο σχέδιο έχοντας σκεφτεί και την παραμικρή λεπτομέρεια. Θαρρείς και ήταν επαγγελματίες ληστές τραπεζών με συγκεκριμένο πλάνο.
Το ντοκυμαντέρ «Σε τεντωμένο σχοινί» θα προβάλλεται στην αίθουσα Αττικόν (Σταδίου 19).
«Το καλλιτεχνικό έγκλημα του αιώνα»
Τα μέλη της ομάδας έπρεπε: α) να περάσουν απαρατήρητα από τον νότιο πύργο του World Τrade Center κουβαλώντας ένα τεράστιο σκοινί, καθώς και άλλα σύνεργα, β) να μεταφέρουν αυτό το σκοινί μαζί με τα υπόλοιπα σύνεργα στην οροφή, που βρισκόταν 28 ορόφους πάνω από τον 82ο όροφο, γ) να βρουν έναν τρόπο να δέσουν το σκοινί από τον βόρειο στον νότιο πύργο και δ) να καταφέρουν να τεντώσουν το σχοινί, ώστε να αντιστέκεται στους ανέμους και στους τυχόν κραδασμούς. Ολα αυτά θα έπρεπε να γίνουν χωρίς κανείς να τους αντιληφθεί. Εν συνεχεία, πολλά μέτρα πάνω από τα πεζοδρόμια του Μανχάταν και χωρίς κανένα μέτρο ασφαλείας, πάνω σε ένα πολύ λεπτό σκοινί, ο Πετίτ επρόκειτο να περπατήσει στο κενό μόνος του. Η πράξη τους αυτή έμεινε στην ιστορία ως «το καλλιτεχνικό έγκλημα του αιώνα».