ΥΠΟ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ

Τις τελευταίες εβδομάδες η κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα στον έλεγχο και στην παρακολούθηση της αγοράς πετρελαιοειδών, επιδιώκοντας να καταστείλει τα φαινόμενα αισχροκέρδειας, λαθρεμπορίου και τις οποιεσδήποτε στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό. Στην προσπάθεια αυτή πρόβλημα δημιουργεί η σύγχυση αρμοδιοτήτων μεταξύ του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας και του υπουργείου Ενέργειας και Κλιματικών Αλλαγών (ΥΠΕΚΑ). Παλιά την ευθύνη της αγοράς πετρελαιοειδών είχαν οι Διευθύνσεις Πετρελαιοειδών του υπουργείου Ανάπτυξης που παραμένουν στο ΥΠΕΚΑ.

ΜΠΕΡΔΕΜΑ
Τις τελευταίες εβδομάδες η κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα στον έλεγχο και στην παρακολούθηση της αγοράς πετρελαιοειδών, επιδιώκοντας να καταστείλει τα φαινόμενα αισχροκέρδειας, λαθρεμπορίου και τις οποιεσδήποτε στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό. Στην προσπάθεια αυτή πρόβλημα δημιουργεί η σύγχυση αρμοδιοτήτων μεταξύ του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας και του υπουργείου Ενέργειας και Κλιματικών Αλλαγών (ΥΠΕΚΑ).

vvv
Παλιά την ευθύνη της αγοράς πετρελαιοειδών είχαν οι Διευθύνσεις Πετρελαιοειδών του υπουργείου Ανάπτυξης που παραμένουν στο ΥΠΕΚΑ. Με τη νέα κυβερνητική δομή η παρακολούθηση όλων των αγορών ανατίθεται στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αλλά η Διεύθυνση Πετρελαιοειδών παραμένει στο ΥΠΕΚΑ! Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου δεν έχει προς το παρόν ούτε αντίστοιχη στελέχωση ούτε αρμοδιότητες.

vvv
Το αποτέλεσμα είναι μπέρδεμα με τους ελέγχους, σύγχυση με τις αρμοδιότητες, καθυστέρηση του συμβουλευτικού έργου που θα συμβάλει στον εξορθολογισμό της αγοράς και τελικώς οι υψηλές τιμές της βενζίνης που πληρώνουν οι καταναλωτές. Δύο εξέχουσες κυρίες της κυβέρνησης, η κυρία Λούκα Κατσέλη και η κυρία Τίνα Μπιρμπίλη (σκίτσο), καλούνται να δώσουν άμεσα λύση.

Πριν από λίγο καιρό γράφαμε ότι ο όμιλος Αttica μελετά το ενδεχόμενο να δρομολογήσει πλοίο του στη γραμμή Πειραιά- Χανιά ως απάντηση στην κίνηση της ΑΝΕΚ να δρομολογήσει πλοίο της στα Δωδεκάνησα, όπου ταξιδεύουν τα πλοία της Βlue Star Ferries.

vvv
Τελικά ο όμιλος Αttica θα δρομολογήσει «Ο ΓΙΑΝΝΗΣ… ΞΕΡΕΙ»
το πλοίο «Βlue Ηorizon» της Βlue Star Ferries στα Χανιά, μέσα στο σπίτι του κ. Ι. Βαρδινογιάννη, στενοί συνεργάτες του οποίου δηλώνουν αναφερόμενοι στο θέμα αυτό «ο Γιάννης… ξέρει». Στο ερώτημα για το τι ξέρει ο Γιάννης (σ.σ.: ο κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης, δηλαδή) κανένας δεν γνωρίζει να μας απαντήσει.

ΗΧΗΡΟ DΕΑL
Η πρόταση εξαγοράς έχει υποβληθεί (έχει εξασφαλιστεί και τραπεζική χρηματοδότηση) και αναμένεται η απάντηση. Αν η απάντηση είναι θετική, θα μιλάμε για το deal της χρονιάς στο Χρηματιστήριο αλλά και στον κλάδο όπου δραστηριοποιούνται οι δύο εταιρείες, αφού πρόκειται για δύο… αστέρια.

ΠΡΥΤΑΝΗΣ
Μετά την απεμπλοκή του από την Τράπεζα Αττικής, αφού έπειτα από μεγάλη καθυστέρηση διορίστηκε νέα διοίκηση, ο κ. Τρ. Κολλίντζας μετακινείται στην Ρroton Βank. Το διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας συνεδρίασε και τον εξέλεξε μέλος του και ο κ. Κολλίντζας ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου. Στο ΔΣ της Ρroton o κ. Κολλίντζας έχει δύο ακόμη καθηγητές, τον κ. Π. Αλεξάκη και τον κ. Γ. Σαπουντζόγλου. Μάλλον πρύτανη θα έπρεπε να εκλέξουν και όχι διευθύνοντα σύμβουλο!

ΙΔΕΕΣ
Τα σενάρια για τη νέα αναδιάταξη των αρμοδιοτήτων του παλαιού υπουργείου Ναυτιλίας που επανδρωνόταν από το Λιμενικό Σώμα επανέρχονται στην πρώτη γραμμή, αν και τίποτε δεν είναι ακόμη σίγουρο. Προεδρικό διάταγμα δεν έχουμε δει ακόμη, αλλά έχουμε ακούσει διάφορες ιδέες που λέγεται ότι προέρχονται από ένα υπό κατάρτιση προεδρικό διάταγμα.

vvv
Οι ιδέες αυτές λένε ότι, εκτός από τη λιμενική πολιτική και την εκπροσώπηση της χώρας στα διεθνή ναυτιλιακά φόρουμ, όλες οι άλλες αρμοδιότητες μεταφέρονται στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, το οποίο βρίσκεται υπό το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Επ΄ αυτού του σεναρίου εκφράστηκαν και πάλι νέες αντιρρήσεις ένθεν και ένθεν, καθώς ορισμένοι διαπιστώνουν ότι με την εξέλιξη αυτή μπαίνει ταφόπλακα στη μεγαλειώδη ιδέα της αποστρατιωτικοποίησης του τομέα διαχείρισης της ελληνικής ναυτιλίας.

vvv
Βεβαίως η πλευρά Κατσέλη δεν μπορεί να είναι και δεν είναι ιδιαίτερα χαρούμενη από την εξέλιξη αυτή, κυρίως όχι γιατί χάνει αρμοδιότητες, αλλά διότι ήλπιζε πως όλες οι αρμοδιότητες θα πήγαιναν μεν στο Αρχηγείο, αλλά το Αρχηγείο θα ερχόταν στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Τα πράγματα όμως δεν έγιναν έτσι και τώρα δικαίως ορισμένοι αναρωτιούνται τι ακριβώς θα κάνουν την επαύριον της δημοσίευσης του προεδρικού διατάγματος, εφόσον προβλέπει όλα τα παραπάνω.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.