Να κρατηθούν χαμηλά οι ναύλοι στην ακτοπλοΐα

Δύσκολες ημέρες για την ακτοπλοΐα προβλέπει ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Ελλάδος κ. Μ. Τσιφάκης στην περίπτωση που οι εταιρείες του κλάδου δεν απορροφήσουν την αύξηση του ΦΠΑ και τη μετακυλίσουν τελικά στις τιμές των εισιτηρίων επιβατών και οχημάτων. Ο κ. Τσιφάκης ωστόσο δεν παραλείπει να τονίσει ότι εκτός από τις εταιρείες του κλάδου ευθύνη έχει και η πολιτεία.

Δύσκολες ημέρες για την ακτοπλοΐα προβλέπει ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Ελλάδος κ. Μ. Τσιφάκης στην περίπτωση που οι εταιρείες του κλάδου δεν απορροφήσουν την αύξηση του ΦΠΑ και τη μετακυλίσουν τελικά στις τιμές των εισιτηρίων επιβατών και οχημάτων. Ο κ. Τσιφάκης ωστόσο δεν παραλείπει να τονίσει ότι εκτός από τις εταιρείες του κλάδου ευθύνη έχει και η πολιτεία.

– Πώς βλέπετε να αντιδρά εφέτος το επιβατηγό κοινό σε μια αύξηση των ναύλων στην ακτοπλοΐα;

«Θα πρέπει να δούμε συνολικά το θέμα και όχι μόνο σε σχέση με την ακτοπλοΐα. Εξαιτίας της βαθιάς οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα και των μέτρων που έχουν ληφθεί και όσων θα ληφθούν ακόμη, η ψυχολογία του κόσμου είναι πολύ αρνητική. Το μεσαίο εισόδημα έχει ήδη γονατίσει και στο πλαίσιο αυτό οφείλουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να εξετάσουν την εμπορική τους πολιτική. Ο ανταγωνισμός που αναπτύχθηκε πέρυσι κυρίως στις Κυκλάδες βοήθησε στη βελτίωση των ναύλων. Ας ελπίσουμε ότι το ίδιο θα συμβεί και εφέτος σε περισσότερες κύριες γραμμές».

– Τι θα συμβεί αν τελικά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μετακυλίσουν στον ναύλο την αύξηση του ΦΠΑ;

«Θα υπάρξει πρόβλημα. Το κόστος ζωής είναι ήδη πολύ υψηλό. Η κρίση έφερε τα πάνω-κάτω και ο μέσος Ελληνας έχει ήδη γονατίσει. Δεν θα καταφέρει να σηκώσει και άλλες αυξήσεις. Θα κάνει πίσω. Θα περικόψει δραστικά τις μετακινήσεις του και, εκτός από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, πλήγμα θα δεχθούν και οι τοπικές κοινωνίες των νησιών από αυτή την περικοπή. Συνεπώς, θέλει σκέψη πολλή το πώς διαχειρίζεσαι ως εταιρεία της ακτοπλοΐας τους ναύλους τέτοιες εποχές. Ο κόσμος ψάχνει πλέον την προσφορά και την εταιρεία εκείνη που δεν τον πιέζει. Αυτές τις εταιρείες θα επιβραβεύσει και προς τα εκεί θα κατευθυνθεί».

– Υπάρχουν άλλοι τρόποι για να κρατηθούν χαμηλά οι ναύλοι;

«Νομίζω πως ναι. Και η λύση αυτή έχει να κάνει με τις κρατήσεις υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν περίπου κατά 35% το τελικό κόστος του εισιτηρίου. Η πολιτεία θα πρέπει και αυτή να αναλάβει το μερίδιο της ευθύνης που της αναλογεί και θα πρέπει να συμβάλει στη βελτίωση της τιμής των εισιτηρίων και να προχωρήσει άμεσα στη μείωση ή ακόμη και στην κατάργηση κάποιων από αυτές τις κρατήσεις- ειδικά εκείνες που δεν ανταποκρίνονται σε καμία υπάρχουσα υπηρεσία από αυτές που υποτίθεται ότι παρέχονται προς τον επιβάτη. Αν η ακτοπλοΐα είναι εν τέλει αγαθό δεν είναι μόνο σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά των ακτοπλοϊκών εταιρειών προς τους επιβάτες, αλλά και σε ό,τι αφορά και τη συμπεριφορά της πολιτείας».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.