Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ

Ανδροκρατία στις διοικήσεις τωνεπιχειρήσεων Συμβολική παραμένει η θέση της γυναίκας στις επιχειρήσεις, όπως το επιβεβαίωσε και η βρετανική κυβέρνηση, που διαπίστωσε παντελή απουσία γυναικών από τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών. «Από τις ανώτατες σχολές αποφοιτούν περισσότερες γυναίκες από άνδρες και στα διοικητικά συμβούλια των 100 μεγαλύτερων σε κεφαλαιοποίηση βρετανικών επιχειρήσεων δεν μετέχει ούτε μία γυναίκα. Αυτό είναι απαράδεκτο»...

Ανδροκρατία στις διοικήσεις τωνεπιχειρήσεων Συμβολική παραμένει η θέση της γυναίκας στις επιχειρήσεις, όπως το επιβεβαίωσε και η βρετανική κυβέρνηση, που διαπίστωσε παντελή απουσία γυναικών από τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών. «Από τις ανώτατες σχολές αποφοιτούν περισσότερες γυναίκες από άνδρες και στα διοικητικά συμβούλια των 100 μεγαλύτερων σε κεφαλαιοποίηση βρετανικών επιχειρήσεων δεν μετέχει ούτε μία γυναίκα. Αυτό είναι απαράδεκτο» δήλωσε ο εικονιζόμενος δεξιά υπουργός Βιομηχανίας Πίτερ Μάντελσον. Σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (Νταβός), τα υψηλότερα ποσοστά γυναικών μάνατζερ απαντώνται σε Φινλανδία (13%), Νορβηγία και Τουρκία (12%), Ιταλία και Βραζιλία (11%).

Οι Ισλανδοί αρνούνται να πληρώσουν τις ζημιές των ιδιωτικών τραπεζών Με συντριπτική πλειοψηφία (94% έναντι 2%) οι Ισλανδοί απέρριψαν την αποπληρωμή της Βρετανίας και της Ολλανδίας για αποζημίωση πελατών της χρεοκοπημένης ιδιωτικής τράπεζας Ιcesave, παρά τις απειλές για πάγωμα της βοήθειας από το ΔΝΤ και της διαδικασίας ένταξης στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα. Οι Βρετανοί δήλωσαν «έτοιμοι να ξανασυζητήσουν με την Ισλανδία», που ήδη από τον Αύγουστο υιοθέτησε νόμο που εξαρτά την καταβολή εξωτερικών «τόκων» από τις «ικανότητες πληρωμής» της χώρας, περιορίζοντας την καταβολή αυτή στο 6% της αύξησης του ΑΕΠ- και σε τίποτα αν δεν υπάρχει αύξηση του ΑΕΠ. Τα 5 δισ. δολάρια που ζητούν Βρετανία και Ολλανδία για 400.000 καταθέτες της Ιcesave αντιστοιχούν σε πάνω από 15.000 δολάρια για τον καθέναν από τους 320.000 κατοίκους του νησιού.

Οι πλούσιοι Ιταλοί πλουτίζουν και στην κρίση και στην ανάκαμψη Κατά 5% συρρικνώθηκε η ιταλική οικονομία πέρυσι, αλλά την ίδια ώρα οι πλούσιοι Ιταλοί είδαν την περιουσία τους να αυξάνεται κατά 20% φτάνοντας τα 882 δισ. ευρώ συνολικά! Εφέτος που αναμένεται ανάκαμψη της ιταλικής οικονομίας, και πάλι η περιουσία των πλουσίων Ιταλών θα διογκωθεί, αυτή τη φορά κατά 5,3%. Ενα τμήμα αυτών των αυξήσεων αποδίδεται στον επαναπατρισμό κεφαλαίων από το εξωτερικό μετά τη φορολογική αμνηστία της κυβέρνησης Μπερλουσκόνι που απέδωσε 95 δισ. ευρώ ως τα τέλη Δεκεμβρίου. Οι 640.000 πλούσιες ιταλικές οικογένειες διαθέτουν κατά μέσον όρο σχεδόν 1,4 εκατ. ευρώ η καθεμιά.

Το δημοσιονομικό είναι το κύριο πρόβλημα των πλουσίων χωρών Οι πλούσιες χώρες γνωρίζουν «μέτρια και δύσκολη ανάκαμψη» από μια «κρίση που έχει αφήσει βαθιές μακροχρόνιες πληγές» διαπιστώνει ο ΟΟΣΑ. «Η ανεργία κατά πάσα πιθανότητα θα κρατηθεί σε υψηλά επίπεδα για αρκετό καιρό», αλλά είναι στη «βιωσιμότητα των δημοσιονομικών» όπου επικεντρώνονται οι ειδικοί του οργανισμού, καθώς οι «έκτακτες πρωτοβουλίες» των κρατών έπληξαν τις δημοσιονομικές ισορροπίες.

Πέραν της «ανάγκης ρύθμισης των χρηματοπιστωτικών αγορών», συστήνονται «ενίσχυση της μείωσης των αντιανταγωνιστικών ρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων», «στοχευμένες μειώσεις ορισμένων φόρων» και «ενεργητικές πολιτικές στην αγορά εργασίας». Ωστόσο αναγνωρίζεται ότι η περικοπή δαπανών θα δημιουργήσει προβλήματα, ιδιαίτερα αν αφορά «τις πιο παραγωγικές δημόσιες δαπάνες, όπως για την εκπαίδευση, την έρευνα και ανάπτυξη, τις μεταφορές και την επικοινωνιακή υποδομή ή την υγεία, που θα μπορούσαν να πλήξουν τα μακροπρόθεσμα επίπεδα ζωής».

Εξω από την αμερικανική αμυντική αγορά η ευρωπαϊκή ΕΑDS Τελικά αποσύρθηκε η ΕΑDS από την αγορά των μεταγωγικών αεροπλάνων των ΗΠΑ, παρ΄ όλο που πέρυσι είχε κερδίσει τον διαγωνισμό. Η Βoeing έμεινε μόνη και ακόμη και οι Βρυξέλλες το βρίσκουν «εξαιρετικά ανησυχητικό» και ίσως αποτέλεσμα «προστατευτισμού», ιδιαίτερα τώρα που πυκνώνουν οι τυμπανοκρουσίες από τους διεθνείς οργανισμούς ότι απεφεύχθη ο προστατευτισμός.

Ο διαγωνισμός (ύψους 35-40 δισ. δολαρίων για 179 μεταγωγικά αεροσκάφη) είχε επικυρωθεί πέρυσι στην κοινοπραξία ΕΑDS και Νorthrop (μετατροπή του Αirbus Α330), αλλά μετά την ένσταση της Βoeing ορίστηκε ως κρίσιμο το ζήτημα της τιμής αποκλείοντας de facto τη συμμετοχή της ΕΑDS.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.