Η κυβέρνηση αποφάσισε τελικά να… καλοπιάσει τους Γερμανούς της Τhyssen Κrupp και τους συνεργάτες τους, τους Αραβες της Αbu Dhabi Μar, για να μη χαλάσει η συμφωνία για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, σε μια συγκυρία μάλιστα που αυτό θα είχε σοβαρές επιπτώσεις για τους εργαζομένους εκεί, αλλά ενδεχομένως και για τις ελληνογερμανικές σχέσεις. Αυτό προκύπτει από τη χθεσινή ολοκλήρωση, με διαδικασίες-εξπρές, των διαπραγματεύσεων του υπουργείου Εθνικής Αμυνας με τους Αραβες και τους Γερμανούς για το πρόγραμμα των υποβρυχίων που θα τροφοδοτήσουν τα επόμενα χρόνια τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Ωστόσο πηγές αναφέρουν ότι σε ανώτερα κλιμάκια του υπουργείου Εθνικής Αμυνας υπάρχει διάχυτη γκρίνια για τον τρόπο με τον οποίο ολοκληρώθηκε τελικά η σύμβασηπλαίσιο, η οποία αναμένεται να περάσει και από το ΚΥΣΕΑ την προσεχή Πέμπτη. Οι ίδιες πηγές επιμένουν ότι η στρατηγική που είχε καθοριστεί ανετράπη μετά την επίσκεψη στο Αμπου Ντάμπι του υπουργού Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκη και της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρίας Λούκα Κατσέλη.
Η συμφωνία κατέστη εφικτή κατόπιν εντατικών και μαραθώνιων συνεδριάσεων τόσο του Συμβουλίου Αμυνας όσο και του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων, με την παρουσία του κ. Ευ. Βενιζέλου. Είχαν προηγηθεί συζητήσεις του υπουργού Εθνικής Αμυνας με τους εκτελεστικούς προέδρους της Τhyssen Κrupp Χανς-Κριστόφ Ατζποντίεν και της Αbu Dhabi Μar Ισκαντάρ Σάφα. Επιπλέον, η συμφωνία που θα υπογραφεί θα διαφυλάσσει τις θέσεις εργασίας στα ναυπηγεία.
Η κυβέρνηση αποφάσισε κατ΄ αρχήν την παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» (πρόκειται για το περίφημο υποβρύχιο που… γέρνει) με σκοπό να πουληθεί σε τρίτη χώρα. Ενδιαφέρον έχει επιδείξει η Πολωνία. Δεύτερον, αποφασίστηκε η κατασκευή άλλων δύο υποβρυχίων τύπου 214, πέραν των τεσσάρων που προέβλεπε η αρχική σύμβαση, με προκαθορισμένη τιμή 500 εκατ. ευρώ έκαστο. Τρίτον, εκρίθη ότι δεν πρέπει να συνεχιστεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων τύπου 209, πέραν του «Ωκεανού» που έχει ολοκληρωθεί. Με τον τρόπο αυτόν θα μείνουν στη διάθεση της ελληνικής πλευράς 485 εκατ. ευρώ σε χρήμα και 117 εκατ. ευρώ σε ανταλλακτικά που θα υποστηρίξουν τα υπόλοιπα υποβρύχια τύπου 209. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρμοδίων, η πρόσθετη επιβάρυνση του τρέχοντος Ενιαίου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού (ΕΜΠΑΕ) θα είναι περίπου 165 εκατ. ευρώ.