Σημαντική πτώση παρουσίασαν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. Τον Φεβρουάριο του 2010 ταξινομήθηκαν μόλις 13.727 καινούργια αυτοκίνητα, όταν κατά μέσο όρο τους αντίστοιχους μήνες της περιόδου 2004-2007 ταξινομούνταν 20.916 νέα οχήματα. Πρόκειται δηλαδή για κάμψη κατά 34,4% ή και ακόμη μεγαλύτερη (-41,0%), αν συγκριθεί ο εφετινός Φεβρουάριος με αυτόν του 2008 (23.292 ταξινομήσεις). Επιπλέον, η επισκεψιμότητα στις εκθέσεις αυτοκινήτου επί του παρόντος είναι ακόμη πιο μειωμένη (-45% ως-50%), προμηνύοντας περαιτέρω κάμψη πωλήσεων/ταξινομήσεων τους επόμενους μήνες.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, η ελεύθερη πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου δεν απειλεί μόνο την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση στον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου, στον οποίο δραστηριοποιούνται περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι, αλλά επιπλέον ελαχιστοποιεί τα σχετικά δημοσιονομικά έσοδα, που κανονικά μόνον από τις πωλήσεις των αυτοκινήτων θα έπρεπε να υπερβαίνουν τα 1,5 δισ. ευρώ.
Στην ίδια κατεύθυνση, δηλαδή στη μείωση των δημοσιονομικών εσόδων και στην περαιτέρω συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου, λειτουργεί κατά τον ΣΕΑΑ και η πρόσφατη επιβολή φόρου πολυτελείας στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ακόμη και σε αυτά των αναπήρων και των πολυτέκνων. Εναντι όλων αυτών πρέπει, σύμφωνα με τους εισαγωγείς, η αγορά αυτοκινήτου να υπαχθεί άμεσα σε μέτρα ανάπτυξης, όπως ανάλογα έχει συμβεί σε όλες τις υπόλοιπες δοκιμαζόμενες οικονομίες της ΕΕ (Ισπανία, Πορτογαλία και Ιρλανδία) και επίσης το συντομότερο δυνατόν να επανεξεταστούν τα εξαιρετικά σοβαρά ζητήματα που προκλήθηκαν από τη νέα φορολογία.