Ο διάβολος δεν φόρεσε Ρrada

Είναι δυνατόν οι αποφάσεις μιας γυναίκας να αλλάξουν το πρόγραμμα των επιδείξεων μιας από τις μεγαλύτερες μητροπόλεις (και βιομηχανίες παραγωγής) μόδας του κόσμου; Βοηθούσης της κρίσης, ναι. Με το που μαθεύτηκε ότι η editor in chief της αμερικανικής «Voque» Αννα Γουίντουρ θα μειώσει το διάστημα παραμονής της στο Μιλάνο προκειμένου να ταξιδέψει στο Παρίσι όπου ακολουθεί η ισχυρή γαλλική εβδομάδα μόδας, οι διοργανωτές της ιταλικής εβδομάδας μόδας βιάστηκαν να χωρέσουν όλα τα μεγάλα ονόματα του χώρου σε τέσσερις ημέρες.

Είναι δυνατόν οι αποφάσεις μιας γυναίκας να αλλάξουν το πρόγραμμα των επιδείξεων μιας από τις μεγαλύτερες μητροπόλεις (και βιομηχανίες παραγωγής) μόδας του κόσμου;

Βοηθούσης της κρίσης, ναι. Με το που μαθεύτηκε ότι η editor in chief της αμερικανικής «Voque» Αννα Γουίντουρ θα μειώσει το διάστημα παραμονής της στο Μιλάνο προκειμένου να ταξιδέψει στο Παρίσι όπου ακολουθεί η ισχυρή γαλλική εβδομάδα μόδας, οι διοργανωτές της ιταλικής εβδομάδας μόδας βιάστηκαν να χωρέσουν όλα τα μεγάλα ονόματα του χώρου σε τέσσερις ημέρες.

Επιπλέον, η φτώχεια φέρνει γκρίνια. Και το σκηνικό στις εφετινές ιταλικές επιδείξεις μόδας για το φθινόπωρο και τον χειμώνα του 2010 δεν ήταν τίποτε άλλο από καθρέφτης των χαλεπών καιρών που διανύουμε.

Με πρόγραμμα συρρικνωμένο, λοιπόν, και με τις αδειανές θέσεις των δημοσιογράφων- μια και λόγω υψηλών κοστολογίων πολλά media δεν εκπροσωπήθηκαν- να έχουν καταληφθεί από μπλόγκερ, η πασαρέλα του Μιλάνου έμοιαζε με σκιά του εαυτού της. «Είναι εξαιρετικά δύσκολο και είναι πολύ απογοητευτικό να πρέπει κανείς να χωρέσει τόσο πολλά σε τέσσερις ημέρες» είπε στο Reuters η Μαριγκέι Μακ Κι, διευθύντρια Μόδας και Ομορφιάς στο πολυκατάστημα Ηarrods. Και ο Μαουρίτζιο Μοντίκα, ένας από τους σχεδιαστές μεγάλου ιταλικού οίκου, συμπλήρωσε: «Η επιρροή της Αννα Γουίντουρ; Είναι πραγματικότητα…».

Παρ΄ ότι αγχωμένοι και παραζαλισμένοι, ωστόσο, οι ιταλοί μετρ ολοκλήρωσαν την τρέχουσα εβδομάδα τις κατευθυντήριες γραμμές τους για το τι θα φορέσουμε το φθινόπωρο και τον χειμώνα του 2010/2011- παραδίδοντας ήδη από τις 2 του μηνός τη σκυτάλη στο Παρίσι- βάσει ενός νέου κώδικα.

Τα δυναμικά παλτά, τα μαλακά, γυαλιστερά σακάκια και μια νέα ερμηνεία του μινιμαλισμού θα μπο ρούσαν να συμπυκνωθούν στο εξής τρίπτυχο: ωριμότητα, ισότητα, αδελφότητα.

Μια δυναμική κολεξιόν που ανταποκρίθηκε στο συγκεκριμένο πνεύμα ήταν εκείνη της Βottega Veneta όπου τα γυναικεία κοστούμια συνάντησαν τα, τετραγωνισμένων ώμων, τζάκετ. Αν ο φεμινισμός είχε μασκότ, αυτή θα ήταν η φίρμα Jil Sander που επένδυσε στον αυστηρό μινιμαλισμό της εποχής.

«Αγγίγματα χρυσού για τα χρυσά χρόνια του Gucci- τα 70ς και τα 90ς» ανέφερε η σχεδιάστρια του οίκου Φρίντα Τζιανίνι αμέσως μετά το τέλος ενός σόου που χαρακτηρίστηκε πολυτελές, ήρεμο και γεμάτο σεξουαλικότητα.

«Ισως και να έχω επηρεασθεί από την υψηλή ραπτική – μπαίνει μέσα στο κεφάλι σου» ανέφερε επίσης ο Τζόρτζιο Αρμάνι αμέσως μετά το τέλος μιας συλλογής που επικέντρωσε σε φορέματα κοκτέιλ και βραδινές δημιουργίες με έμφαση στο μαλακό βελούδο και στις κοντές φούστες. Επιστροφή στη δεκαετία του ΄50 για τον οίκο Ρrada και «φυσικές, σχεδόν κλασικές», επιπλέον, γούνες για τον οίκο Fendi σύμφωνα με τα λεγόμενα της Σίλβια Βεντουρίνι Φέντι. Παρά τις γκρίνιες και τα παράπονα, ωστόσο, είχαμε και επετειακές παρουσιάσεις.

Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση των σχεδιαστών Ντομένικο Ντόλτσε και Στέφανο Καμπάνα που γιόρτασαν με την επίδειξη της 50ής συλλογής τους τα 25 χρόνια συνεργασίας τους. «Νιώθουμε πολύ συγκινημένοι» ανέφεραν στο τέλος του δικού τους σόου που συνοψίστηκε με τις λέξεις «Σικελία, Ραπτικός, Αισθησιακός» οι οποίες φιγουράριζαν στην οθόνη του φόντου της εν λόγω επίδειξης.

Ηταν μια ωδή στους ράφτες και στις μοδίστρες που εργάζονται για να παράγουν τα καμπυλωτά κοψίματα και τις δαντελωτές λεπτομέρειες που βρέθηκαν και εφέτος στην καρδιά της παρουσίασης του ιταλικού διδύμου. Τ α 40 του χρόνια από τότε που πρωτοαναγνωρίστηκε στη γενέτειρά του, τη Φλωρεντία, δημιουργώντας για πρώτη φορά τεχνικές μεταξωτών πριντ σε δέρμα αλλά και επιζωγραφισμένα τζιν, γιόρτασε ο Ρομπέρτο Καβάλι δημιουργώντας μια κολεξιόν όπου εξευγένισε το γνωστό επιθετικό, βασισμένο σε λεοπάρ στοιχεία, λουκ. Στρατιωτικά τζάκετ και γούνες που κατέληγαν σε ρευστά, φουφουλωτά παντελόνια ήταν το highlight των δικών του προτάσεων.

«Πάντα μ΄ άρεσε ό,τι μπορεί να τυλίγεται γύρω από το σώμα μιας γυναίκας ως παρεό» ανέφερε η Αντζελα Μισόνι αμέσως μετά το τέλος του δικού της σόου όπου όλων των ειδών τα πολύχρωμα πλεκτά αγκάλιαζαν το σώμα με τη βοήθεια γιγαντιαίων σκωτσέζικων καρφιτσών.

Στο εν λόγω σόου το οποίο γιόρτασε επίσης τα γενέθλια της κόρης της, Μαργκαρίτα, εμφύσησαν νεανική πνοή παντός είδους μπιστιέ, φούστες και σορτς, οι σταρ της νέας σεζόν.

Σκωτσέζικης καταγωγής ήταν και ο σχεδιαστής Κρίστοφερ Κέιν, ο οποίος έδωσε στη συλλογή Versus του οίκου Versace πνεύμα φρεσκάδας και ενθουσιασμού.

Τα μικρά φορέματα, οι φούστες με πλισέ και μια ευρεία γκάμα χρωμάτων από το τυρκουάζ έως το μαύρο σφράγισαν την επίδειξη που συγκέντρωσε θετικά σχόλια από κοινό και κριτικούς.

5 ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΙΛΑΝΟ
1. Στην επικαιρότητα οι γούνες. Κατά προτίμηση μαλακές.

2. «Ισχυρό» ντύσιμο. Παλτά, σακάκιαπαντελόνια, μπότες ως το γόνατο

3. Πρωταγωνιστές τα, παντός είδους, σορτς

4. Σκωτσέζικα μοτίβα. Από φούστες έως καρφίτσες

5. Ολόσωμες φόρμες που αγκαλιάζουν το σώμα

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.