Δράσεις για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της έντονης εποχικότητας στον ελληνικό τουρισμό ζητεί η κυρία Αργυρώ Φίλη, πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ), υπογραμμίζοντας επίσης την ανάγκη στοχευμένης καθώς και έγκαιρης προβολής και προώθησης του ελληνικού τουρισμού για την αλλαγή της εικόνας της χώρας από την αρνητική διαφήμισή της στο εξωτερικό.

Την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της έντονης εποχικότητας στον ελληνικό τουρισμό ζητεί η κυρία Αργυρώ Φίλη, πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ), υπογραμμίζοντας επίσης την ανάγκη στοχευμένης καθώς και έγκαιρης προβολής και προώθησης του ελληνικού τουρισμού για την αλλαγή της εικόνας της χώρας από την αρνητική διαφήμισή της στο εξωτερικό.

– Ποια είναι η εικόνα του ελληνικού τουρισμού σήμερα; Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την εφετινή τουριστική περίοδο;

«Η χρονιά που πέρασε άφησε για τον ελληνικό τουρισμό αρνητικά πρόσημα στις αφίξεις και κυρίως στο συνάλλαγμα, απόρροια κατ΄ αρχάς της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Αυτό όμως που πρέπει να μας προβληματίσει όλους είναι ότι, από τις 19 χώρες παγκοσμίως που εμφάνισαν διψήφιο αριθμό μείωσης του συναλλάγματος το πρώτο εξάμηνο του 2009, η Ελλάδα ήταν στην 7η σειρά (-16%). Σε ό,τι αφορά τη χρονιά που διανύουμε, σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, το 2010 αναμένεται να παρουσιάσει διεθνώς μια μικρή ανάκαμψη σε σχέση με τη χρονιά που μας πέρασε. Για τη χώρα μας όμως, παρ΄ όλο που θα ήταν λογικό να έχουμε ανάλογες εκτιμήσεις, δυστυχώς τα πράγματα είναι πολύ ασαφή. Μια τουριστική χώρα όπως η Ελλάδα θα έπρεπε, εν όψει της τουριστικής περιόδου, να εκπέμπει μια θετική και αισιόδοξη εικόνα στους δυνητικούς της επισκέπτες που καλούνται να επιλέξουν τον τόπο διακοπών τους και όχι να υπάρχει αρνητική διαφήμιση».

– Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν τα τουριστικά και ταξιδιωτικά γραφεία;

«Τα σημαντικότερα θέματα που μας απασχολούν, συνοπτικά, είναι τα εξής: η στήριξη της επιχειρηματικότητας και τα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης από τις επιχειρήσεις του κλάδου μας, τα κλαδικά θέματα των τουριστικών γραφείων, η ανάπτυξη, ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος και η άρση των εμποδίων. Κρίσιμο στοιχείο είναι η αρνητική διαφήμιση της χώρας στο εξωτερικό, η οποία για να αλλάξει χρειάζεται στοχευμένη και έγκαιρη προβολή και προώθηση του ελληνικού τουρισμού (στοχευμένο marketing), σε συνεργασία βέβαια του κράτους με τον ιδιωτικό τομέα. Επίσης, ένα από τα πιο κρίσιμα διαρθρωτικά προβλήματα του ελληνικού τουρισμού είναι η έντονη εποχικότητα και απαιτείται η ανάληψη πρωτοβουλιών με στοχευμένα μέτρα».

– Ποιες είναι οι απαραίτητες ενέργειες για τη χρονιά που διανύουμε;

«Πρέπει να αλλάξει η αρνητική εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Να βελτιωθεί η επικοινωνιακή προβολή της χώρας. Παράλληλα πρέπει να συνεχιστούν οι προσπάθειες όλων για αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουμε. Εμείς, όλοι οι επαγγελματίες του τουρισμού, πρέπει να διεισδύσουμε στις αγορές του εξωτερικού και να προσελκύσουμε τις ομάδες-στόχους, για να πουλήσουμε το ανταγωνιστικό μας προϊόν στις αγορές του εξωτερικού».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.