Ακριβότερα 2% ως 5% τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας

Αυξήσεις από 2% ως και 5%, ανάλογα με τη διαδρομή, φέρνουν στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου για την αύξηση του ειδικού φόρου στα καύσιμα αλλά και του ΦΠΑ. Τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας των επιβατών επιβαρύνονται με 9%, ενώ τα εισιτήρια των οχημάτων επιβαρύνονται με 19% ως τώρα και ως εκ τούτου η κατ΄ αντιστοιχία αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ θα ενσωματωθεί στην τελική τιμή του εισιτηρίου. Ανάλογες θα είναι και οι αυξήσεις στα είδη των μπαρ των πλοίων της ακτοπλοΐας.

Αυξήσεις από 2% ως και 5%, ανάλογα με τη διαδρομή, φέρνουν στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου για την αύξηση του ειδικού φόρου στα καύσιμα αλλά και του ΦΠΑ.

Τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας των επιβατών επιβαρύνονται με 9%, ενώ τα εισιτήρια των οχημάτων επιβαρύνονται με 19% ως τώρα και ως εκ τούτου η κατ΄ αντιστοιχία αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ θα ενσωματωθεί στην τελική τιμή του εισιτηρίου. Ανάλογες θα είναι και οι αυξήσεις στα είδη των μπαρ των πλοίων της ακτοπλοΐας.

Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι η κάθετη αύξηση που καταγράφεται την τελευταία περίοδο στην τιμή του νέου ειδικού καυσίμου κίνησης που χρησιμοποιούν τα πλοία της ακτοπλοΐας έχει ήδη, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, επιβαρύνει αρνητικά το ισοζύγιο του κόστους λειτουργίας των πλοίων. Αρκετοί παρατηρητές της ακτοπλοΐας θεωρούν ότι οι αυξήσεις εν όψει της νέας θερινής περιόδου που ξεκινά το Πάσχα είναι μονόδρομος. Την ίδια ώρα όμως οι ίδιοι παρατηρητές δεν παραλείπουν να υπογραμμίσουν ότι η εφετινή χρονιά θα είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό για την ακτοπλοΐα, δεδομένων των συνθηκών.

Εξάλλου χθες ο διευθύνων σύμβουλος του Βlue Star Ferries κ. Μιχ. Σακέλλης στη διάρκεια εκδήλωσης στην οποία παρουσιάστηκε πρόγραμμα που διοργανώνει η εταιρεία από κοινού με την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία Διάδραση αναφέρθηκε και στην άγονη γραμμή της ελληνικής ακτοπλοΐας υπογραμμίζοντας ότι «η ανάπτυξη των νησιών και η ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση αλληλοεξαρτώνται και αναπτύσσονται παράλληλα, με την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση να προηγείται χρονικά».

Ο κ. Σακέλλης σημείωσε ότι είναι αναγκαία η χορήγηση αποζημιώσεων για την εκτέλεση δρομολογίων της δημόσιας υπηρεσίας και μάλιστα σε πλοία που να επιλέγονται με ποιοτικά κριτήρια.

Ωστόσο παρατήρησε ότι τις περισσότερες φορές οι εταιρείες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη δρομολόγηση ποιοτικών πλοίων καθώς δεν είναι αυτό δυνατόν εξαιτίας των ανεπαρκών λιμενικών εγκαταστάσεων και τόνισε χαρακτηριστικά: «Εδώ δυστυχώς διαπιστώνουμε την έλλειψη του κοινωνικού κράτους και την τεράστια ευθύνη των εκάστοτε κυβερνήσεωνπου αδιαφόρησαν και δεν φρόντισαν να δημιουργήσουν τις υποδομές εκείνες που όχι μόνο θα διευκόλυναν την πρόσβαση στα νησιά αλλά και θα τα θωράκιζαν έναντι απειλών και διεκδικήσεων».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.