Μετά την Ατοσσα που θα ερμηνεύσει στους «Πέρσες» του Αισχύλου, στη σκηνοθεσία του Ντίμιτερ Γκότσεφ με το Εθνικό Θέατρο- που θα παιχθεί στην Επίδαυρο και σε περιοδεία ανά την Ελλάδα-, η Αμαλία Μουτούση (στη φωτογραφία) δεν κάνει άλλα θεατρικά σχέδια.

* * *
Του χρόνου τον χειμώνα η ηθοποιός θα απέχει, για να ξεκουραστεί. Καλό για εκείνη, κακό για μας!

***
Μήπως όμως οι «Πέρσες» του Γκότσεφ θα έπρεπε να μετονομαστούν «Περσίδες», μια που ο Χορός δεν απαρτίζεται από γέροντες αλλά από γυναίκες;

* * *
Αλλά δεν είναι η μόνη πρωτοτυπία της παράστασης: τον μονόλογο του Αγγελου ερμηνεύουν πέντε άρρενες ηθοποιοί, ενώ θα προστεθεί ένας εμβόλιμος σαιξπηρικός «Τρελός» σε ερμηνεία Λένας Κιτσοπούλου. Ιδωμεν!..

* * *
Ανακοινώθηκαν- επιτέλους- οι επιχορηγήσεις για τη χρονιά που λήγει – αν δεν έληξε κιόλας.

* * *
Ο υπουργός Πολιτισμού Αντώνης Σαμαράς έδωσε το πράσινο φως και τέσσερις μήνες μετά άνοιξε τα συρτάρια του και επέτρεψε στο ΕΚΕΘΕΧ να δημοσιοποιήσει τα ποσά.

* * *
Δεν ήξερε όμως ότι μαζί με τις ανακοινώσεις έρχονται- εκτός από τα (δικαιολογημένα ή μη) παράπονα των επιχορηγούμενων θεάτρων («γιατί τόσα κι όχι παραπάνω;», «γιατί σε μένα λιγότερα και στον άλλον περισσότερα;»)- και οι εμφύλιες γκρίνιες.

* * *
Στη συνάντηση της περασμένης Τετάρτης το ΕΚΕΘΕΧ έδειξε ότι αντιμετωπίζει τριπλή κρίση: ταυτότητας, υπαρξιακή (αν και ο πρόεδρός του διαβεβαίωσε ότι την έχει ξεπεράσει) και εσωτερική: Ποιος είμαι, γιατί υπάρχω, ποιος (με) κυβερνά…

* * *
Τι είναι το ΕΚΕΘΕΧ; Ενα ταμείο που δίνει τα λεφτά του ΥΠΠΟ ή ένα κέντρο το οποίο λειτουργεί με αυτονομία και χαράσσει πολιτική;

* * *
Χρειάζεται το ΕΚΕΘΕΧ; Και αν ναι, τότε γιατί δεν το εμπιστεύεται το ίδιο το υπουργείο που το δημιούργησε; * * *
Ποιος αποφασίζει στο ΕΚΕΘΕΧ; Οι επιχορηγούμενοι θίασοι κατάφεραν να συναντήσουν τον υπουργό Πολιτισμού. Ο διευθυντής του ακόμη περιμένει ραντεβού… Οπότε το ζήτημα είναι είτε ουσιαστικό (και αφορά τη λειτουργία του) είτε προσωπικό (και αφορά τα συγκεκριμένα πρόσωπα).

* * *
Πράγματι: Οταν η λέξη «επιχορήγηση» αντικατασταθεί από τη λέξη «χρηματοδότηση», όπως σχολίασε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος του ΕΚΕΘΕΧ Βασίλης Παπαβασιλείου, τότε θα έχει σημειωθεί ένα βήμα μπροστά.

* * *
Με την ιδιότητα του καλλιτέχνη (σκηνοθέτη και ηθοποιού) ο Παπαβασιλείου επανέρχεται στην «Ελένη» του Ρίτσου για λίγες, περιοδεύουσες, παραστάσεις το προσεχές καλοκαίρι. Η ερμηνεία του ήταν εξαιρετική και, μια που τιμούμε τα εκατόχρονα από τη γέννηση του ποιητή, ευκαιρία να τη δουν όσοι δεν την είδαν- και να την ξαναδούμε οι υπόλοιποι.

* * *
Αποχώρησε από τον ΘΟΚ ο Νίκος Μαστοράκης: ο σκηνοθέτης ο οποίος εδώ και μήνες είχε κλείσει με το θέατρο της Κύπρου αντιμετώπισε προβλήματα κατεβαίνοντας στο νησί- κυρίως δυσκολίες με τον θίασο. * * *
Αποτέλεσμα; Επέστρεψε στην Αθήνα. Κρίμα. Μία λιγότερη ενδιαφέρουσα παράσταση στην Επίδαυρο και μάλιστα η εναρκτήρια.

myrto@dolnet.gr