Ιστορική ανακάλυψη πίσω από πίνακα του Ντα Βίντσι

ΠΑΡΙΣΙ Τρία προσχέδια τα οποία είναι πολύ πιθανό να ανήκουν στον Λεονάρντο ντα Βίντσι ανακαλύφθηκαν πίσω από ένα εκ των κορυφαίων έργων του φλωρεντινού ζωγράφου. Η ανακάλυψη έγινε κατά τη διάρκεια έργων συντήρησης στο Μουσείο του Λούβρου. Το εκπληκτικό εύρημα ήρθε στην επιφάνεια κατά τύχη, όταν το προσωπικό του μουσείου ξεκρέμασε το αριστούργημα του Ντα Βίντσι «Η Παρθένος και το Θείο Βρέφος με την Αγία Αννα» ώστε να μελετηθεί και συντηρηθεί.

ΠΑΡΙΣΙ Τρία προσχέδια τα οποία είναι πολύ πιθανό να ανήκουν στον Λεονάρντο ντα Βίντσι ανακαλύφθηκαν πίσω από ένα εκ των κορυφαίων έργων του φλωρεντινού ζωγράφου. Η ανακάλυψη έγινε κατά τη διάρκεια έργων συντήρησης στο Μουσείο του Λούβρου. Το εκπληκτικό εύρημα ήρθε στην επιφάνεια κατά τύχη, όταν το προσωπικό του μουσείου ξεκρέμασε το αριστούργημα του Ντα Βίντσι «Η Παρθένος και το Θείο Βρέφος με την Αγία Αννα» ώστε να μελετηθεί και συντηρηθεί.

«Οταν ξεκρεμάσαμε τον βαρύ πίνακα,ο οποίος είναι ζωγραφισμένος πάνω σε ξύλο,ένας έφορος παρατήρησε στην πίσω πλευρά του δύο σχεδόν αδιόρατα σχέδια που αναπαριστούν ένα κεφάλι αλόγου και το ήμισυ ενός κρανίου» είπε ο εκπρόσωπος του Λούβρου. Η ανακάλυψη εξέπληξε το προσωπικό του μουσείου, που αρχικά δεν πίστευε στα μάτια του. Ο πίνακας στάλθηκε για αναλυτικότερη εξέταση στο Κέντρο Ερευνών και Αποκατάστασης των Μουσείων της Γαλλίας, όπου εξετάστηκε με τη βοήθεια υπέρυθρων ακτίνων. Η μελέτη του αποκάλυψε όχι δύο, αλλά τρία σχέδια.

Το πρώτο είναι ένα κεφάλι αλόγου ύψους 18 εκ. και πλάτους 10 εκ., στραμμένο ελαφρά στο πλάι, με πυκνή χαίτη και ορθάνοιχτο στόμα, που μοιάζει να προσπαθεί να αρπάξει κάτι. Το μουσείο δήλωσε ότι μοιάζει με σπουδές αλόγων που έκανε ο Ντα Βίντσι για την επική τοιχογραφία του «Η μάχη του Ανγκιαρι» (1505). Το δεύτερο σχέδιο, μεγέθους 16,5 εκ. Χ10 εκ., απεικονίζει το ήμισυ ενός κρανίου, με μια κόγχη ματιού, μέρος της ρινικής κοιλότητας και το μισό μιας γνάθου με δόντια. Το τρίτο σχέδιο, που είναι και το πλέον αμυδρό, ύψους 15 εκ., εμφανίζει τον Ιησού ως βρέφος να παίζει με ένα αρνί. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτό το ιχνογράφημα ίσως συνδέεται με την ελαιογραφία στην άλλη πλευρά του πίνακα.

«Πρόκειται για εξαιρετική ανακάλυψη,διότι τα προσχέδια στην πίσω πλευρά πινάκων είναι πολύ σπάνια και ως σήμερα δεν είχε βρεθεί κανένα του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Είναι πολύ πιθανό τα προσχέδια να έχουν γίνει από το χέρι του ίδιου του διάσημου ζωγράφου,δεδομένου ότι το στυλ θυμίζει πολύ εκείνο του δασκάλου,αλλά θα συνεχίσουμε τις έρευνες για τον προσδιορισμό της προέλευσής τους» σημείωσε ο εκπρόσωπος του Λούβρου.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.