Η Θεσσαλονίκη στη δίνη της οικονομικής κρίσης

Ημέρα με την ημέρα η Ελλάδα βιώνει τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αν και βρίσκεται σε σχετικά καλύτερη θέση από τις οικονομίες άλλων χωρών. Είναι γεγονός ότι η οικονομική κρίση, η οποία ήδη κτυπά και την πόρτα μας, δεν θα πλήξει στον ίδιο βαθμό όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Οι τουριστικές περιοχές θα βιώσουν τις επιπτώσεις της το καλοκαίρι του 2009. Η Θεσσαλονίκη δυστυχώς τη βιώνει ήδη. Η αγορά της πόλης έχει βυθιστεί στη δίνη της ύφεσης και έχει καταγραφεί, κυρίως στα καταστήματα του ιστορικού κέντρου, μείωση του κύκλου των πωλήσεων της τάξεως τουλάχιστον του 20%.

Ημέρα με την ημέρα η Ελλάδα βιώνει τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αν και βρίσκεται σε σχετικά καλύτερη θέση από τις οικονομίες άλλων χωρών. Είναι γεγονός ότι η οικονομική κρίση, η οποία ήδη κτυπά και την πόρτα μας, δεν θα πλήξει στον ίδιο βαθμό όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Οι τουριστικές περιοχές θα βιώσουν τις επιπτώσεις της το καλοκαίρι του 2009. Η Θεσσαλονίκη δυστυχώς τη βιώνει ήδη. Η αγορά της πόλης έχει βυθιστεί στη δίνη της ύφεσης και έχει καταγραφεί, κυρίως στα καταστήματα του ιστορικού κέντρου, μείωση του κύκλου των πωλήσεων της τάξεως τουλάχιστον του 20%. Το οικονομικό περιβάλλον επιδεινώνεται συνεχώς. Απαιτούνται νέες πρωτοβουλίες, μέτρα και στρατηγική για να αντιστραφεί το αρνητικό κλίμα.

Κατ΄ αρχάς πρέπει να αναζητηθούν τρόποι για να ανακουφιστούν και να ενισχυθούν άμεσα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Εκεί όμως που πρέπει να εστιάσουμε είναι στην αύξηση της απασχόλησης, αν δεν θέλουμε ηΘεσσαλονίκη να καταντήσει «πρωτεύουσα της ανεργίας». Για κάθε θέση εργασίας που χάνεται θα πρέπει άμεσα να δημιουργείται μία νέα. Αυτή τη στιγμή εκτελούνται στην πόλη μια σειρά από μεγάλα δημόσια έργα που θα πρέπει να ενταθούν για να δημιουργήσουν άμεσα νέες θέσεις εργασίας.

Η Θεσσαλονίκη θα πρέπει, τέλος, με μια σειρά από τολμηρές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, της αυτοδιοίκησης, αλλά και της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας να εκμεταλλευθεί επιτέλους τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Το μεγάλο εμπορικό της λιμάνι, στο οποίο θα επενδύσει η Ηutchison Whampoa (WΡL), να επεκταθεί και να αποτελέσει το επίνειο ολόκληρης της Βαλκανικής. Η Διεθνής Εκθεση να μετακομίσει εκτός κέντρου και να αναβαθμιστεί. Το αεροδρόμιό της να καταστεί σύντομα διεθνούς εμβέλειας. Τα εκπαιδευτικά της ιδρύματα να γίνουν πόλος έλξης χιλιάδων φοιτητών από το εξωτερικό. Η Ζώνη Καινοτομίας να ολοκληρωθεί και να αποτελέσει πυρήνα παραγωγής νέας γνώσης και τεχνολογίας. Η Θεσσαλονίκη μπορεί χάρη στην ευνοϊκή γεωγραφική της θέση να καταστεί το σημαντικότερο εμπορικό, διαμετακομιστικό, εκπαιδευτικό, τεχνολογικό και πολιτιστικό κέντρο ολόκληρης της ΝΑ Ευρώπης. Η παρούσα κρίση αποτελεί έτσι και ευκαιρία για την πόλη να αναζητήσει νέες στρατηγικές ανάπτυξης.

Ο κ. Π. Κοκκόρης είναι οικονομολόγος.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.