Νοικιασμένη πολυτέλεια…

Εν μέσω κρίσης η αγορά έχει λύσεις για τη διατήρηση του επιπέδου ζωής, τουλάχιστον σε επίπεδο εικόνας, ακόμη και για εκείνους που βλέπουν μεν τα εισοδήματά τους να συρρικνώνονται αλλά δεν αντέχουν χωρίς μια στιγμιαία έστω αχλύ πολυτέλειας στη ζωή τους. Το δικό τους περιορισμένο πορτοφόλι αρκεί για να συντηρήσει και να αναπτύξει «νέας γενιάς και νοοτροπίας» επιχειρήσεις, οι οποίες δεν συμμερίζονται την γκρίνια του υπόλοιπου εμπορικού κόσμου για τους πελάτες οι οποίοι χαζεύουν τις βιτρίνες αλλά ούτε στα μαγαζιά τους μπαίνουν ούτε ψωνίζουν όπως ψώνιζαν.

Εν μέσω κρίσης η αγορά έχει λύσεις για τη διατήρηση του επιπέδου ζωής, τουλάχιστον σε επίπεδο εικόνας, ακόμη και για εκείνους που βλέπουν μεν τα εισοδήματά τους να συρρικνώνονται αλλά δεν αντέχουν χωρίς μια στιγμιαία έστω αχλύ πολυτέλειας στη ζωή τους. Το δικό τους περιορισμένο πορτοφόλι αρκεί για να συντηρήσει και να αναπτύξει «νέας γενιάς και νοοτροπίας» επιχειρήσεις, οι οποίες δεν συμμερίζονται την γκρίνια του υπόλοιπου εμπορικού κόσμου για τους πελάτες οι οποίοι χαζεύουν τις βιτρίνες αλλά ούτε στα μαγαζιά τους μπαίνουν ούτε ψωνίζουν όπως ψώνιζαν.

Πώς το κατορθώνουν; Αντί να πουλάνε, νοικιάζουν ρούχα, τσάντες, παπούτσια και λοιπά αξεσουάρ, τα οποία για τα αποκτήσουν οι πελάτες τους θα έπρεπε να πληρώσουν μια περιουσία. Η μόδα ήρθε απ΄ έξω. Το πρώτο βήμα είχε γίνει πριν από 20 χρόνια στη Βρετανία, όταν άνοιξε ένα κατάστημα που νοίκιαζε φορέματα, το οποίο στην πορεία έγινε διαδικτυακό. Τότε οι ανάγκες ήταν διαφορετικές- δεν ήταν η φτήνια η αφορμή αλλά το προσωρινό-, χιλιάδες νέες και νέοι έψαχναν λαμπερά φορέματα, γοβάκια ή σμόκιν για μία νύχτα, για τον χορό της αποφοίτησης. Σήμερα οι ανάγκες έχουν αλλάξει. Το 2004 ο ιστότοπος bagborroworsteal. com απευθύνθηκε στις κυρίες που αγαπάνε τις εντυπωσιακές γραμμές των σχεδιαστών αλλά δεν αντέχουν τις οικονομικές απαιτήσεις τους. Και άρχισε να τους νοικιάζει τσάντες με διάσημες υπογραφές. Αργότερα το kissmybag. com λάνσαρε το μότο: «Αγάπησέ το, επιθύμησέ το, νοίκιασέ το».

Η Ελλάδα δεν άργησε πολύ. Το SΤΑRΒΑGS.GR ξεκίνησε σαν ιδέα πριν από πέντε χρόνια από την κυρία Ολιάνα Σπυριδοπούλου και υλοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2006. Αρχισε να λειτουργεί μέσω Διαδικτύου. «Παλαιότερα υπήρχε πολύ λιγότερη ανάγκη για αξεσουάρ» λέει η κυρία Σπυριδοπούλου. «Πλέονοι κοπέλες ξεκινούν από μικρότερη ηλικία να φορούν ακριβά αξεσουάρ, οι μεγαλύτερες κυρίες ντύνονται πιο μοδάτα και οι single γυναίκες βγαίνουν περισσότερο. Σαφώς όμως η οικονομική κρίση που περνάμε,είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες».

Γρήγορα ακολούθησαν τα ρούχα. Η κυρία Μαριελίνα Μελά πέρυσι τον Σεπτέμβριο ίδρυσε την εταιρεία ενοικιάσεως φορεμάτων και αξεσουάρ ΒΕΑCΕLΕΒRΙΤΥ.GR στο Χαλάνδρι. «Αν αγόραζα όσα φορέματα έχω φορέσει,δεν θα χωρούσα στο σπίτι.Νοικιάζω το φόρεμα που μου αρέσει χωρίς να με νοιάζει πόσο κοστίζει πραγματικά» λέει η 23χρονη Νίκη Κ., η οποία νοικιάζει ό,τι δεν μπορεί να αγοράσει. Δεν είναι η μόνη. Γυναίκες μεσοανώτερου κοινωνικοοικονομικού επιπέδου ηλικίας 18-45 χρόνων, γιατροί, τραγουδίστριες, επιχειρηματίες, διαφημίστριες, βρίσκονται στο πελατολόγιο. Μάλιστα το 1/3 εκείνων που νοικιάζουν τα ρούχα της «μιας βραδιάς» είναι από την επαρχία.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.