Τελείωσαν οι πελάτες για τις εταιρείες κινητής

Στο εντυπωσιακό 164% ανέρχεται το ποσοστό διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας. Δηλαδή σε κάθε χρήστη αντιστοιχούν περίπου δύο κινητά. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχουν ανακοινώσει οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας (Cosmote, Vodafone και Wind), προκύπτει ότι η πελατειακή τους βάση- μόνο στην Ελλάδαανέρχεται αθροιστικά σε 18,08 εκατ. πελάτες. Στις 18,08 εκατ. συνδέσεις περιλαμβάνονται οι συνδρομητές με συμβόλαιο και οι χρήστες καρτοκινητών που είναι και οι περισσότεροι και στις τρεις εταιρείες.

Στο εντυπωσιακό 164% ανέρχεται το ποσοστό διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας. Δηλαδή σε κάθε χρήστη αντιστοιχούν περίπου δύο κινητά. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχουν ανακοινώσει οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας (Cosmote, Vodafone και Wind), προκύπτει ότι η πελατειακή τους βάση- μόνο στην Ελλάδαανέρχεται αθροιστικά σε 18,08 εκατ. πελάτες. Στις 18,08 εκατ. συνδέσεις περιλαμβάνονται οι συνδρομητές με συμβόλαιο και οι χρήστες καρτοκινητών που είναι και οι περισσότεροι και στις τρεις εταιρείες.

Αν υποθέσουμε ότι ο πληθυσμός της Ελλάδος είναι γύρω στα 11 εκατ. προκύπτει το εντυπωσιακό ποσοστό του 164% που αφορά τη διείσδυση και ευλόγως δημιουργούνται ερωτηματικά σχετικά με τον μελλοντικό ρυθμό ανάπτυξης των εταιρειών. Αν δηλαδή υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την εγγραφή νέων συνδρομητών. Κατ΄ αρχάς να επισημάνουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν βρίσκονται σε λειτουργία 18,08 εκατ. κινητά. Απλώς οι εταιρείες όταν κάποιος κάνει μια νέα σύνδεση του δωρίζουν και μία ακόμη με δύο prepaid κάρτες με χρόνο ομιλίας λίγων ευρώ, τις οποίες υπολογίζουν ως συνδέσεις. Από τις εταιρείες κινητής υποστηρίζουν ότι ύστερα από έναν χρόνο οι κάρτες αυτές διαγράφονται, αλλά δεν λένε ότι πάνω στον χρόνο όταν κάποιος κάνει αναβάθμιση πάλι τον «φορτώνουν» με δωρεάν προπληρωμένες κάρτες.

Οπως και να έχει πάντως, μπορεί τo 164% ως ποσοστό διείσδυσης να είναι στην πραγματικότητα μικρότερο αλλά τα νούμερα λένε ότι τα περιθώρια για εγγραφή νέων συνδρομητών είναι περιορισμένα.

Αλλωστε, μια ματιά γύρω μας αρκεί για να διαπιστώσουμε ότι όλοι μας έχουμε κινητό τηλέφωνο. Ετσι, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, ο μόνος τρόπος για να ενισχύσουν οι εταιρείες την πελατειακή τους βάση είναι να προσελκύσουν συνδρομητές από τους αντιπάλους τους. Γι΄ αυτό έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα προσφορών, καθώς για να «κλέψεις» έναν πελάτη θα πρέπει να δώσεις και ένα καλύτερο πακέτο σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

Αυτή η έξαρση των προσφορών και των προνομιακών πακέτων προκύπτει πολύ εύκολα από την εξέλιξη του μέσου εσόδου ανά χρήστη ανά μήνα (ΑRΡU) των εταιρειών. Η σημαντική πτώση που καταγράφει το έσοδο αυτό καταδεικνύει τον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών που βεβαίως μεταφράζεται σε πολλαπλά οφέλη για τον καταναλωτήπελάτη.

Στο τέλος του 2006, όταν ακόμη υπήρχε περιθώριο νέων εγγραφών, το μέσο έσοδο ανά χρήστη ήταν ιδιαίτερα υψηλό. Στα 29,9 ευρώ για την Cosmote, στα 27,5 ευρώ για τη Vodafone και στα 29,4 ευρώ για τη Wind (τότε είχε απορροφήσει και την QΜobile). Σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του τελευταίου τριμήνου, το ΑRΡU για την Cosmote είναι 24,6 ευρώ (πτώση 8%), για τη Vodafone 22,7 ευρώ (πτώση 7,5%) και για τη Wind 20,5% (πτώση 30%). Η εξέλιξη αυτή δείχνει ότι η ελληνική αγορά έχει εισέλθει για τα καλά σε φάση ωρίμανσης. Θα πρέπει να σημειώσουμε, όμως, ότι το ΑRΡU και των τριών εταιρειών εντός του 2008 έχει ενισχυθεί.

Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς, η Cosmote έχει εδραιωθεί για τα καλά στην πρώτη θέση με μερίδιο 41% από 38,3% στο τέλος του 2007. Ακολουθεί η Vodafone με 31,1% έναντι 33,7% το 2007 και η Wind με 27,9% (μαζί με την QΜobile) από 27% στο τέλος του 2007. Τους τελευταίους εννέα μήνες του 2008 η Cosmote στην Ελλάδα έχει εγγράψει 1.140.000 πελάτες, η Vodafone 120.000 και η Wind (μαζί με την QΜobile) 470.000 πελάτες.

Η Cosmote, όπως δείχνουν τα στοιχεία, έχει ωφεληθεί από την εξαγορά του δικτύου της Γερμανός, το οποίο συνεισέφερε το 68% των καθαρών συνδέσεων του ομίλου (Ελλάδα, Ρουμανία, Αλβανία, πΓΔΜ, Βουλγαρία) στο τρίτο τρίμηνο του 2008. Η Cosmote λόγω του Γερμανού κατάφερε να ενισχύσει σημαντικά το μερίδιό της και στη Ρουμανία, όπου πλέον μοιράζεται την αγορά μαζί με τους άλλους δύο operators (Οrange & Vodafone) οι οποίοι δραστηριοποιούνται στη χώρα. Η ενίσχυση του μεριδίου, όμως, στο 11% δεν προήλθε «αναίμακτα», αφού και εκεί το ΑRΡU έβαινε μειούμενο.

Εσοδα από Ιnternet
Τον τελευταίο χρόνο, πάντως, και οι τρεις «παίκτες» της κινητής τηλεφωνίας διαθέτουν επιπλέον έσοδα από την παροχή υπηρεσιών ασύρματου ευρυζωνικού Ιnternet μέσω των δικτύων τους τρίτης γενιάς. Μια υπηρεσία η οποία κοστίζει σαφώς περισσότερο από ό,τι μια κλασική, οικιακή σύνδεση, αλλά κερδίζει έδαφος διότι παρέχει στους χρήστες της το πλεονέκτημα να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο μετακινούμενοι.

Η Vodafone παρέχει την υπηρεσία Μobile Βroandband, η οποία εξασφαλίζει ασύρματη πρόσβαση στο Ιnternet, όπου υπάρχει κάλυψη του δικτύου της εταιρείας. Η πιο οικονομική χρέωση της εταιρείας είναι αυτή των 29,5 ευρώ τον μήνα, με όριο διακίνησης δεδομένων, στα 5 GΒ (γιγαμπάιτ). Αντίστοιχα, η Wind παρέχει την υπηρεσία ΑDSΜ, με όριο διακίνησης δεδομένων, επίσης, τα 5 GΒ στην τιμή των 29,5 ευρώ μηνιαίως και 49 ευρώ μηνιαίως για απεριόριστη χρήση. Η Cosmote παρέχει την υπηρεσία Ιnternet on the Go. Ενδεικτικά αναφέρεται το πρόγραμμα με όριο διακίνησης δεδομένων τα 5 GΒ, το οποίο κοστίζει 29,5 ευρώ μηνιαίως με όριο διακίνησης δεδομένων επίσης τα 5 GΒ.

Στρατός, Αεροπορία και Ναυτικό ρίχνονται στη «μάχη»

Στο πλαίσιο της άγρας πελατών, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν ξεκινήσει συνεργασίες με τα τρία σώματα των Ενόπλων Δυνάμεων. Είχε προηγηθεί η Wind πριν από δύο χρόνια, ξεκινώντας συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Στρατού και ακολούθησαν πρόσφατα η Vodafone με το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και η Cosmote με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Η Vodafone ξεκίνησε να προσφέρει εταιρικά πακέτα τον περασμένο Μάιο και η Cosmote τον Σεπτέμβριο.

Πρόκειται για εταιρικά πακέτα με προνομιακούς όρους προς τους μόνιμους αξιωματικούς και υπαξιωματικούς των τριών Σωμάτων, αλλά και στο μόνιμο πολιτικό προσωπικό. Σε γενικές γραμμές, τα ειδικά τιμολογιακά πακέτα για τα στελέχη που θα δεχθούν να ενταχθούν στα προγράμματα περιλαμβάνουν δωρεάν κλήσεις από το κινητό προς εσωτερικό τηλέφωνο της μονάδας, δωρεάν συνομιλία με άλλον συνάδελφο μέσω κινητών κ.ά.

Οπως υποστηρίζουν στελέχη των εταιρειών, τα αποτελέσματα από τις συνεργασίες αυτές είναι ήδη ορατά και εκτιμούν ότι στο μέλλον όλο και περισσότερα στελέχη των τριών Σωμάτων θα ανταποκριθούν και θα ενταχθούν στα προγράμματα, αφού υπήρχε ως σήμερα ένα έλλειμμα ενημέρωσης το οποίο αναπληρώνεται.

Βεβαίως και σε αυτές τις περιπτώσεις λόγω των προνομιακών τιμών το μέσο έσοδο ανά χρήστη των τριών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας αναμένεται να επηρεαστεί ακόμη περισσότερο.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.