Η Κοντολίζα έπαιξε Μπραμς για τη βασίλισσα

ΛΟΝΔΙΝΟ Το ταλέντο της αμερικανίδας υπουργού Εξωτερικών Κοντολίζα Ράις στο πιάνο είχε την ευκαιρία να θαυμάσει χθες στο παλάτι του Μπάκιγχαμ η βασίλισσα της Αγγλίας Ελισάβετ.

ΛΟΝΔΙΝΟ Το ταλέντο της αμερικανίδας υπουργού Εξωτερικών Κοντολίζα Ράις στο πιάνο είχε την ευκαιρία να θαυμάσει χθες στο παλάτι του Μπάκιγχαμ η βασίλισσα της Αγγλίας Ελισάβετ. Η κυρία Ράις, δεξιοτέχνις από πολύ μικρή ηλικία, ερμήνευσε το έργο Κουιντέτο για πιάνο σε φα ελάσσονα του Μπραμς συνοδευόμενη από την επαγγελματία μουσικό Λουίζ Μίλιμπαντ , σύζυγο του βρετανού υπουργού Εξωτερικών Ντέιβιντ Μίλιμπαντ , και τρία μέλη της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου.

Η κυρία Ράις είχε εκφράσει παλαιότερα την επιθυμία να δώσει μια συναυλία προς τιμήν της βασίλισσας και εκείνη της έκανε πρόταση να παίξει στην αίθουσα μουσικής. Μετά το τέλος του κοντσέρτου η βρετανίδα εστεμμένη προσέφερε στην υπουργό μια ηχογράφηση της συναυλίας.

Η μουσική δωματίου δίνει στην αμερικανίδα πολιτικό την ευκαιρία να ξεφεύγει από τις εντάσεις που αντιμετωπίζει καθημερινά- αν και, όπως έχει παραδεχθεί η ίδια, « δεν είναι πολύ χαλαρωτικό να προσπαθείς να παίξεις Μπραμς,είναι όμως κάτι που με ταξιδεύει. Οταν παίζω πιάνο υπάρχει μόνο ο συνθέτης μέσα στον χώρο.Αυτό που λατρεύω είναι ότι με κάνει να ξεχνάω όσα με απασχολούν».

Την κλίση της στην κλασική μουσική την οφείλει κατά μεγάλο μέρος στη γιαγιά της, η οποία αναλάμβανε να τη φροντίζει τις ώρες που δούλευαν οι γονείς της και δεν άφησε ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία. Σε ηλικία τριών ετών η Κοντολίζα Ράις είχε ήδη αρχίσει να μαθαίνει τις πρώτες νότες στο πιάνο από τη γιαγιά της και έτσι οι γονείς της αποφάσισαν στα επόμενα γενέθλιά της να της κάνουν δώρο ένα παιδικό πιάνο.

Οι γονείς της σχεδίαζαν να την κάνουν μουσικό καθώς η μητέρα της προερχόταν από οικογένεια με πλούσια μουσική παιδεία. Εκτός από τη γιαγιά της και ο παππούς της, πάστορας σε πρεσβυτεριανή εκκλησία, λάτρευε τη μουσική των μαύρων και ιδιαιτέρως την τζαζ.

Αυτό που έκανε την Κοντολίζα να λατρέψει την κλασική μουσική ήταν το άκουσμα της «Αΐντας» του Βέρντι – όπερα που την παρακολουθούσε «με τεντωμένα τα αφτιά» όπως δηλώνει. Η πορεία της στη μουσική ήταν σχεδόν δεδομένη. Ωστόσο η αρνητική εμπειρία της από ένα καλοκαιρινό σχολείο που παρακολούθησε στα 17 της στο Κολοράντο λειτούργησε μάλλον αποτρεπτικά.

«Εβλεπα τους συμμαθητές μου που είχαν πραγματικό ταλέντο. Και συνειδητοποίησα ότι δεν πρόκειται ποτέ να καταφέρω να παίξω έτσι.Είχαν κάτι το άπιαστο στο παίξιμό τους που ένιωθα ότι εμένα μου έλειπε» παραδέχεται σήμερα.

Το πιάνο παρέμεινε η μεγάλη της αγάπη και στα φοιτητικά της χρόνια δεν σταμάτησε να κάνει μαθήματα για να εμβαθύνει τις γνώσεις της και να βελτιώσει την τεχνική της. Σήμερα έχει δείξει το ταλέντο της αρκετές φορές παίζοντας με αναγνωρισμένους μουσικούς, όπως το 2002 με τον διάσημο κινέζο τσελίστα Γιο Γιο Μα. Ονειρεύεται να μελετήσει σε βάθος ένα από τα «ομορφότερα μουσικά έργα» όπως το χαρακτηρίζει, το Κοντσέρτο Νο 2 για πιάνο του Μπραμς.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.