Oι πλούσιοι είναι βάναυσοι. Ιδίως οι άνδρες και κυρίως μετά το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Μια μελέτη την οποία διεξήγαγε τον Νοέμβριο το γραφείο Ρrince & Αssociates σε 191 πολυεκατομμυρι- ούχους στον κόσμο που παραδέχονται ότι έχουν εξωσυζυγική σχέση από τουλάχιστον ένα χρόνο, αποκαλύπτει ότι το 80% εξ αυτών σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες- δώρα, κοσμήματα, δείπνα σε μεγάλα εστιατόρια, βόλτες με ιδιωτικά τζετ και άλλα τέτοια καπρίτσια-, τα οποία ως τώρα δίνονταν απλόχερα στους ερωμένους ή στις μετρέσες. Ολοι αναφέρουν ως λόγο την ανάγκη να «μειώσουν τις άχρηστες δαπάνες».
Από τους ερωτώμενους, οι οποίοι χορηγούν το 70% ή και παραπάνω των αναγκών χρηματοδότησης των φιλενάδων ή των ζιγκολό τους, το 12% γίνονται μάλιστα πιο ριζοσπαστικοί, καθώς αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να σταματήσουν την εξωσυζυγική τους σχέση «για χρηματοδοτικούς λόγους». Και όσο πιο παλαιά είναι αυτή η σχέση τόσο περισσότερο κινδυνεύει: για σχέση πέρα από τα τρία έτη, απαντά το 7,3% των ερωτώμενων ότι σκέφτεται να τη διακόψει, ενώ δεν είναι παρά μόνο 4,7% το ποσοστό αυτών που το σκέφτονται και έχουν μια πιο πρόσφατη σχέση (από ένα ως τρία χρόνια). «Οι πλούσιοι έχουν πληγεί από την κρίση. Βέβαια, δεν βρίσκονται στο χείλος της χρεοκοπίας,αλλά βλέπουν τα χρηματιστήρια να ανεβοκατεβαί νουν ως γιο-γιο.Το μέλλον δεν είναι πολύ ασφαλές. Γίνονται έτσι νευρικοί και προσεκτικοί», εξηγεί ο Ρόις Αλαν Πρινς, πρόεδρος της Ρrince & Αssociates, που έκανε την έρευνα. «Καταλαβαίνω πώς αισθάνονται. Ετσι κι εγώ, αναγκάστηκα να συγκρατηθώ και να μην πάρω μια Μaserati στη φιλενάδα μου της Καλιφόρνιας και να πάρω και λιγότερα διαμάντια στην άλλη μου φιλενάδα στη Φλόριδα», ειρωνεύεται ένας αναγνώστης του ιστοχώρου της «Wall Street Journal», ο οποίος γνωστοποίησε την έρευνα στις 18 Νοεμβρίου. Ωστόσο, οι πλούσιες δεν αντιμετωπίζουν την «κακιά μοίρα» όπως οι πλούσιοι. Η μελέτη, η οποία διεξήχθη στο πλαίσιο μιας μεγαλύτερης έρευνας για τις αλλαγές που έφερε η κρίση στις αγοραστικές συμπεριφορές μιας διεθνούς πελατείας ιδιωτικών αεροπλάνων, δηλαδή ανθρώπων που διαθέτουν τουλάχιστον 20 εκατομμύρια δολάρια (ή 15,5 εκατ. ευρώ), αποκαλύπτει πως οι γυναίκες (που αποτελούν το ένα τρίτο του δείγματος) παραμένουν, παρά την κρίση, πολύ πιο γενναιόδωρες απ΄ ό,τι οι… αρσενικές τους εκδοχές.
Μόνο σε ποσοστό 15,4% οι γυναίκες αυτές σκέφτονται να μειώσουν τις δαπάνες για τους ζιγκολό τους, ενώ στους άνδρες το αντίστοιχο ποσοστό είναι 81,6%. Και μάλιστα περισσότερες από τις μισές σκέφτονται να ξοδέψουν και περισσότερα. Τέλος, μόνο το 1,6% των πλουσίων αυτών γυναικών σχεδιάζει να διακόψει τη σχέση της για να ανακουφίσει τον προϋπολογισμό, έναντι του αντίστοιχου 10,4% των ανδρών. «Καλύτερα να είσαι ζιγκολό παρά μετρέσα», συμπεραίνει ο κ. Πρινς, ο οποίος ομολογεί πάντως ότι δεν καταλαβαίνει τη γυναικεία λογική.
Η κοινωνιολόγος Γιολάντα Μπακ, η οποία έχει εκπονήσει πολλές μελέτες για το προφίλ των πλουσίων, έχει μια μικρή εξήγηση: «Η σχέση μοιχείας συχνά θεωρείται από τους πολύ πλούσιους άνδρες ως εσώτερο χαρακτηριστικό του πλούτου τους,της θέσης τους,ενώ οι γυναίκες την αντιμετωπίζουν ως χώρο συναισθήματος και συχνά και ως αντίδοτο στα άγχη τους».
Σύμφωνα με την κοινωνιολόγο, σε περίοδο κρίσης οι πρώτοι που συχνά διαθέτουν προφίλ επιχειρηματιών «workalcoholic» (εργασιομανών) καταγράφουν τις επιπτώσεις της κρίσης και διαλέγουν έναν τρόπο ζωής λιγότερο επιδεικτικό, «λιγότερο bling-bling». Ενώ οι γυναίκες, οι οποίες στο δείγμα αποτελούν εξίσου οικονομικά υποκείμενα (όλες ελέγχουν οι ίδιες τα οικονομικά τους), ψάχνουν να διατηρήσουν μια σχέση που θα τους χρησιμεύσει σαν καταφύγιο για να ξεφύγουν από τις φροντίδες και τα άγχη που προκαλεί η διαχείριση των επιχειρήσεων και της περιουσίας τους.