ΒΟΜΒΑΗ Το μήνυμα δεν θα μπορούσε να είναι σαφέστερο: η γυναίκα με το πιο λευκό δέρμα κερδίζει την καρδιά του άνδρα. Τις τελευταίες εβδομάδες οι Ινδοί βομβαρδίζονται από σειρά διαφημίσεων με πρωταγωνιστές τρεις από τους πιο γνωστούς ηθοποιούς του Μπόλιγουντ. Εκεί, ο ωραίος πρωταγωνιστής ερωτεύεται την κοπέλα που έχει την πιο ρόδινη επιδερμίδα.
Τα κέρδη από την αγορά «λεύκανσης» ανέρχονται σε εκατομμύρια ευρώ με τους άνδρες, αλλά και τις γυναίκες στην Ινδία να αγοράζουν σε μόνιμη βάση λευκαντικές κρέμες και λοσιόν για να «βελτιώσουν» τη φυσική απόχρωση της επιδερμίδας τους.
Η διαφημιστική εκστρατεία με πρωταγωνιστές τους Σαΐφ Αλί Χαν, Πριγιάνκα Τσόπρα και Νεχά Ντούπια άνοιξε πάλι τον ασκό του Αιόλου, εγκαθιστώντας στο προσκήνιο την εμμονή των Ινδών για το λευκό δέρμα.
Πολλοί αντιδρούν έντονα, θεωρώντας την ρατσιστική και παρωχημένη. «Είναι περίεργη η εμμονή με το λευκό δέρμα . Δεν γνωρίζω πού οφείλεται. Ισως στο αποικιοκρατικό παρελθόν της Ινδίας και στην αντίληψη ότι τα μέλη της Αρίας φυλής είναι ανώτερα» τονίζει η φεμινίστρια ιστορικός Ουρβάσι Μπουτάλια .
Στη νέα διαφημιστική εκστρατεία πρωταγωνιστεί ο Χαν ο οποίος έχει δεσμό με την Ντούπια. Μια τυχαία συνάντηση με την παλιά του αγάπη την Τσόπρα αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αναθέρμανσης της σχέσης τους. Παρά τις κλεφτές ματιές και τη λαμπερή παραγωγή οι Ινδές βλέπουν κάτι άλλο: το δέρμα της Ντούπια φαίνεται κατάλευκο ενώ της Τσόπρα μελαψό.
Στο τέλος του πρώτου επεισοδίου μία απογοητευμένη Τσόπρα κοιτάζει τη διαφήμιση κρέμας που υπόσχεται «λευκή λάμψη» στο δέρμα. Σε περίπτωση κατά την οποία δεν έχει κάποια κατανοήσει το μήνυμα το προϊόν ονομάζεται «Λευκή Καλλονή».
Στην Ινδία λευκαντικές κρέμες χρησιμοποιεί το 60% των γυναικών.