▅ Νέα πνοή στην ευρύτερη περιοχή των νοτίων προαστίων θα δώσει η δημιουργία περιφερειακών οδικών αξόνων που θα ενώνουν την Αττική οδό με τη λεωφόρο Ποσειδώνος
▅ Περιοχές του κέντρου της Αθήνας, όπως οι Αμπελόκηποι, του Γκύζη, η Κυψέλη, αν και ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες, διατηρούν χαμηλά επίπεδα τιμών
▅ Ως πρόσφατα οι ιδιοκτήτες ακινήτων, όταν το υπουργείο Οικονομικών αναπροσάρμοζε τις αντικειμενικές, εσφαλμένα ζητούσαν υψηλότερες τιμές
Τα πάνω κάτω στην αγορά ακινήτων φέρνουν μεταξύ άλλων οι νέοι οδικοί άξονες στην Αττική, οι επεκτάσεις του μετρό, οι νέοι σταθμοί των ΗΣΑΠ και η μερική υπογειοποίηση της λεωφόρου Αλεξάνδρας στο ύψος του γηπέδου του ΠΑΟ. Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Κτηματομεσιτών Ελλάδας κ. Δ.Μπινιάρη «η επέκταση των υφιστάμενων οδικών αξόνων καθώς και η κατασκευή νέων δημιουργούν μεγάλες υπεραξίες για τις περιοχές που διασχίζουν,καθώς έτσι διευκολύνεται η πρόσβαση και αναπτύσσονται νέες περιοχές τόσο για οικιστικές αναπτύξεις όσο και για δημιουργία νέων σύγχρονων επαγγελματικών ακινήτων (καταστήματα- γραφεία)». Ο ίδιος επισημαίνει ότι πολλές οικογένειες προσπαθούν να μειώσουν το κόστος κτήσης κατοικίας, μετακομίζοντας από το κέντρο προς τις περιοχές της Ανατολικής Αττικής, των οποίων η ανάπτυξη προήλθε κυρίως λόγω της δημιουργίας της Αττικής οδού και του προαστιακού, «αραιώνοντας» έτσι τον ιστό της πρωτεύουσας, αλλά και ότι μεγάλες εταιρείες που χρειάζονται χιλιάδες τετραγωνικά προτιμούν τον άξονα της Αττικής οδού (ιδιαίτερα από λεωφόρο Κηφισιάς προς αεροδρόμιο), ώστε να μην πληρώσουν το κόστος ενοικίου της λεωφόρου Κηφισιάς και ταυτόχρονα να έχουν πρόσβαση σε αρκετούς προορισμούς μέσω των νέων οδικών αξόνων. Παράλληλα η επέκταση του μετρό δημιουργεί υπεραξίες στις νέες περιοχές, αφού είναι το συντομότερο μέσο μεταφοράς στην πόλη. Οι τιμές των κατοικιών αυξάνονται μετά τον ερχομό του μετρό τουλάχιστον κατά 20% σε ακτίνα ενός-δύο χιλιομέτρων από τους νέους σταθμούς, ενώ αξιόλογες υπεραξίες έχουν κιόλας σημειωθεί στα νότια προάστια σε περιοχές όπου αναμένονται να δημιουργηθούν νέοι σταθμοί του μετρό, καθώς και στα δυτικά προάστια.

Από τη μεριά της, η κυρία Μαριάννα Σταυροπούλου, σύμβουλος επενδύσεων, γενική γραμματέας του Συνδέσμου Ελλήνων Κτηματομεσιτών, χαρακτηρίζει «ανάσα» για την ευρύτερη περιοχής της λεωφόρου Αλεξάνδρας αλλά και γενικότερα για την πόλη της Αθήνας τη μερική υπογειοποίηση της λεωφόρου και την ανάπλαση του χώρου όπου βρίσκεται το γήπεδο του Παναθηναϊκού. Αυτό το οποίο λείπει από το κέντρο της Αθήνας είναι οι χώροι πρασίνου, άθλησης, ψυχαγωγίας κτλ. Η δημιουργία των νέων οδικών αξόνων θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερα αυτοκίνητα να διέρχονται από το κέντρο της Αθήνας, λιγότερα καυσαέρια για την πόλη, ενώ πλέον οι οικογένειες με τα παιδιά τους θα κυκλοφορούν με άνεση και μεγαλύτερη ασφάλεια σε περιοχές όπου σήμερα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Τα οδικά έργα στο κέντρο της Αθήνας, οι επεκτάσεις του μετρό με νέες γραμμές, οι οποίες μεταξύ άλλων θα εξυπηρετούν την περιοχή των Εξαρχείων, του Πεδίου του Αρεως, της Κυψέλης και του Γαλατσίου, δημιουργούν συνθήκες προσέλευσης ενδιαφερομένων αγοραστών ακινήτων, καθώς είναι γνωστό ότι όπου πηγαίνει το μετρό δημιουργείται αυξημένη ζήτηση εμπορικών και αστικών ακινήτων και καλυτερεύει η ποιότητα ζωής των κατοίκων. Σύμφωνα με την κυρία Σταυροπούλου, οι περιοχές του κέντρου της Αθήνας, όπως είναι η Νεάπολη, οι Αμπελόκηποι, του Γκύζη, το Γηροκομείο, η Κυψέλη, τα Εξάρχεια κτλ., ναι μεν είναι ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες, διατηρούν όμως ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα τιμών και είναι προσιτές από μια πολύ μεγάλη μερίδα αγοραστών, κυρίως Ελλήνων και λιγότερο αλλοδαπών. Η βελτίωση των συγκοινωνιών, είτε αυτή οφείλεται στους νέους οδικούς άξονες είτε στις επεκτάσεις του μετρό, αναμένεται να επηρεάσει θετικά την τοπική κτηματαγορά, αλλά δεν θα πρέπει να παρερμηνευθούν τα δεδομένα αυτά και να οδηγηθούν οι τιμές πώλησης σε νέα κούρσα ανόδου. Ως πρόσφατα οι ιδιοκτήτες ακινήτων στο κέντρο της Αθήνας αλλά και σε άλλες περιοχές της Αττικής, όταν το υπουργείο Οικονομικών αναπροσάρμοζε τις αντικειμενικές, εσφαλμένα ζητούσαν υψηλότερες τιμές για τα ακίνητα που διέθεταν προς πώληση. Πλέον η αγορά δεν μπορεί να δεχθεί τέτοιους είδους παρερμηνείες και όλοι θα πρέπει να λειτουργούν προς όφελος και των δύο πλευρών, δηλαδή των αγοραστών και των πωλητών.

Νέα πνοή στην αγορά του real estate στην ευρύτερη περιοχή των νοτίων προαστίων αναμένεται να δώσουν, σύμφωνα με τον κ. Γ.Κουράντη, σύμβουλο ακινήτων του κτηματομεσιτικού γραφείου RΕ/ΜΑΧ Ηousing Solutions, οι εξαγγελίες του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ.Σουφλιά για τη δημιουργία των νέων περιφερειακών οδικών αξόνων συνολικού μήκους 55 χιλιομέτρων, που θα ενώνουν την Αττική οδό με τη λεωφόρο Ποσειδώνος, αλλά και, μέσω σήραγγας στον Υμηττό, με τα Μεσόγεια, από την Αγία Μαρίνα ως και τη Ραφήνα, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου, με σημαντικότερο από τα νέα έργα την επέκταση της Αττικής οδού στα νότια προάστια, καθώς και τη σύνδεσή της με το λιμάνι του Λαυρίου και την Εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας.

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Κουράντη, ο άξονας της λεωφόρου Ποσειδώνος, αν και θορυβώδης, προσφέρει την πολυπόθητη σε πολλούς απρόσκοπτη θέα της θάλασσας, ενώ οι χρήσεις ποικίλλουν, με τα διαθέσιμα οικόπεδα να είναι πλέον ελάχιστα και τις τιμές να φθάνουν τα 3.000 ευρώ ανά τ.μ., λόγω των υψηλών συντελεστών δόμησης