Η αγορά των βιολογικών προϊόντων μπορεί να βρίσκεται ακόμη σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, αλλά είναι δυναμική και αναπτυσσόμενη με ταχείς ρυθμούς. Οι ετήσιες πωλήσεις της κυμαίνονται στα 100-120 εκατ. ευρώ. Η δυναμική που αναπτύσσεται φαίνεται ότι έχει «κερδίσει» τον κ. Δ. Κοντομηνά και επενδύει σε αυτή την κατηγορία των προϊόντων με την εταιρεία Mediterranean Farm ΑΕ και με τη δημιουργία της αλυσίδας καταστημάτων Green Farm.


Είναι γνωστό ωστόσο ότι οι τιμές των βιολογικών προϊόντων είναι αρκετά υψηλότερες από αυτές των αντίστοιχων «συμβατικών». Με την ανάπτυξη όμως της κατηγορίας των βιολογικών προϊόντων, τροφίμων αλλά και ειδών ευρείας κατανάλωσης, τα διάφορα στοιχεία που συνθέτουν το κόστος διάθεσης των προϊόντων – εκτός από το κόστος παραγωγής τους – σταδιακά θα συμπιέζονται και έτσι οι λιανικές τιμές θα γίνουν σε ορισμένες περιπτώσεις ανταγωνιστικές των «συμβατικών» προϊόντων. Αλλά σε κάθε περίπτωση, ακόμη και στη φάση «ωρίμανσης» της αγοράς, τα βιολογικά προϊόντα θα συνεχίσουν να πωλούνται σε υψηλότερες τιμές, αφού έχουν διαφορετικούς χρόνους παραγωγής και άλλα στοιχεία κόστους.


«Είναι γεγονός ωστόσο ότι οι τιμές των βιολογικών προϊόντων είναι υψηλότερες των «συμβατικών» από 10% ως και 50%» σημειώνει ο κ. Κ. Παύλου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Mediterranean Farm ΑΕ, στην οποία ανήκει η αλυσίδα καταστημάτων με την επωνυμία Green Farm. «Και τούτο διότι τα έξοδα διάθεσης παραμένουν ακόμη υψηλά, αλλά η τιμή ενός προϊόντος, πέραν αυτού, εξαρτάται και από τις προσφερόμενες ποσότητες. Επί παραδείγματι το βιολογικό κρέας εγχώριας παραγωγής είναι κατά 50% ακριβότερο από το αντίστοιχο «συμβατικό», γεγονός που οφείλεται στις εξαιρετικά περιορισμένες ποσότητες που διατίθενται».


Ο κ. Παύλου είναι αρκετά αισιόδοξος για την πορεία της αγοράς. Στόχος μας πάντως είναι, επισημαίνει, η μεγαλύτερη διαφορά τιμής μεταξύ βιολογικών και «συμβατικών» προϊόντων να μην υπερβαίνει το 30%. Μιλώντας για την εταιρεία που διευθύνει – ανήκει εξ ολοκλήρου στην Demco ΑΕ, μία προσωπική εταιρεία συμμετοχών του μεγαλοεπιχειρηματία κ. Κοντομηνά -, εξηγεί πως ασχολείται με την εισαγωγή, εμπορία και διανομή βιολογικών τροφίμων και προϊόντων ευρείας κατανάλωσης που οι ετήσιες πωλήσεις της κυμαίνονται στα 10-11 εκατ. ευρώ. Η δραστηριότητα της Mediterranean Farm ΑΕ κινείται σε δύο επίπεδα, πρώτον, στην εισαγωγή και διάθεση αυτών των προϊόντων και, δεύτερον, στη δημιουργία αλυσίδας καταστημάτων. Σήμερα λειτουργούν επτά καταστήματα με την επωνυμία Green Farm, τα έξι από αυτά στην Αττική (το ένα στον Πειραιά) και το ένα στην Πάτρα, ενώ παράλληλα έχει τεθεί σε εφαρμογή πρόγραμμα για τη διεύρυνση του δικτύου με τη μέθοδο του φραντσάιζ.


Ο κ. Κοντομηνάς, «γέννημα – θρέμμα» της ασφαλιστικής αγοράς, είναι ο δημιουργός ενός εκ των μεγαλυτέρων ομίλων της, της Interamerican. Αποχώρησε από αυτή ύστερα από την πώλησή της στην Eureko και η εμφανής επιχειρηματική του δραστηριότητα περιορίζεται στην παρούσα φάση στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα – είναι ιδιοκτήτης του ομίλου Alpha και μέσω της εταιρείας συμμετοχών Demco ΑΕ κινείται σε διάφορους επιχειρηματικούς χώρους.