Λίγες ώρες αφότου έφτανε στα δημοσιογραφικά γραφεία επιστολή του κ. Αλ. Κούγια με την οποία ζητούσε να σταματήσει ο Τύπος να ασχολείται με την προσωπική ζωή του, βλέπαμε τη μητέρα του δικηγόρου κυρία Πόπη Κούγια να μιλάει στον Alpha και να αποκαλύπτει μεταξύ άλλων: «Η νύφη μου είναι όμορφη κοπέλα αλλά ανάξια για τον γιο μου» και «η νύφη μου είναι ψεύτρα». Τη μητέρα της περιώνυμης νύφης, της κυρίας Εύης Βατίδου, την είχαμε στο μεταξύ δει και ξαναδεί σε όλα τα κανάλια να κατηγορεί τον γαμπρό της και να υποστηρίζει την κόρη της. Το ίδιο και τον πατέρα της κυρίας Βατίδου. Κοντολογίς, υπάρχουν κάποιες οικογένειες που ειδικά σε περιόδους κρίσεως δεν μπορούν, ως φαίνεται, να λειτουργήσουν μακριά από τις κάμερες. Που έχουν ανάγκη από θεατές. Ή που χρησιμοποιούν εντέχνως την κοινοποίηση των «εν οίκω» τους για να επιτύχουν (καθεμία από τις εμπλεκόμενες στην ενδοοικογενειακή μάχη πλευρές) τους στόχους τους. Είτε εκείνοι αφορούν την ηθική ικανοποίησή τους που ξεμπροστιάστηκε ο/η ανάξιος/-α είτε την κοινωνική, ή και οικονομικά οφέλη.


Η υπόθεση Κούγια – Βατίδου, η οποία επανήλθε στο προσκήνιο με πολύ θεαματικό τρόπο (ως και αίμα είχε αυτή τη φορά το… θρίλερ), μπορεί να διασκέδασε τους εθισμένους στην trash tv θεατές ή να ενόχλησε εκείνους που αρνούνται ακόμη να αποδεχτούν ότι η κατρακύλα της νεοελληνικής αισθητικής και ηθικής δεν λέει να σταματήσει, δεν ήταν όμως σε καμία περίπτωση πρωτοφανές γεγονός για την ελληνική τηλεόραση. Εχουν δει πολλά τα μάτια μας, ειδικά τα τελευταία χρόνια…


* Προ τηλεοράσεως εποχή


Πριν από την περίοδο της παντοδυναμίας της τηλεόρασης δημοφιλές πεδίο… ξεκατινιάσματος αποτελούσαν οι εφημερίδες και τα περιοδικά. Στις σελίδες τους ξετυλίχτηκε λοιπόν το σίριαλ του άγριου χωρισμού του μπασκετμπολίστα κ. Ν. Γκάλη και της τότε συζύγου του Τζένης (με δραματική κορύφωση τον θάνατο της δεύτερης σε αυτοκινητικό δυστύχημα). Στις σελίδες τους, το 1987, φιλοξενήθηκε και η υπόθεση του Γιάννη Γκιωνάκη και της κυρίας Αφροδίτης Κοζανιτά, με τον γνωστό ηθοποιό να πυροβολεί την ερωμένη του και να καταδικάζεται σε δεκαοκτώ μήνες φυλάκισης για απόπειρα ανθρωποκτονίας. Τελικά ο Γκιωνάκης εξαγόρασε την ποινή του και αφέθηκε ελεύθερος, στο μεταξύ όμως η υπόθεσή του είχε γίνει καθημερινό θέμα συζήτησης, με την ευγενική συμβολή και των δύο πλευρών, οι οποίες τροδοφοτούσαν τον Τύπο με όλες τις κατάλληλες για ένα γαργαλιστικό ηδονοβλεπτικό ανάγνωσμα λεπτομέρειες. Βεβαίως, αυτά που ειπώθηκαν ή διέρρευσαν, όσο εξευτελιστικά κι αν ήταν για τους εμπλεκομένους στην υπόθεση, μοιάζουν με αφελή παιδικά ανέκδοτα σε σχέση με τα όσα ακούσαμε οι τηλεθεατές τα επόμενα χρόνια, οπότε και η τηλεόραση εγκαταστάθηκε για τα καλά στις ζωές μας.


* Απαγωγές και εκβιασμοί


Οπως π.χ. κατά το διαζύγιο της τηλεπερσόνας κυρίας Κατερίνας Γιατζόγλου-Μπέη με τον επιχειρηματία κ. Β. Μπέη, το οποίο μετατράπηκε σε δραματικό σίριαλ που τα είχε όλα, ακόμη και απαγωγές. Θύμα της απαγωγής ο υιός του ζεύγους. Δράστης ο πατέρας του. Και η μητέρα; Ντυμένη με την τελευταία λέξη της μόδας να χτυπάει πόρτες σε πολυτελή διαμερίσματα και μεζονέτες, ακολουθούμενη από τις τηλεοπτικές κάμερες και να βγαίνει σε όποια κουτσομπολίστικη εκπομπή είχε πρόσβαση για να βροντοφωνάξει ότι η καρδιά της μάνας σπαράζει μακριά από το παιδί της! Οι δύο πρώην σύζυγοι έφτασαν στο σημείο να επικοινωνούν μόνο διά αντιπροσώπου. Ποιος ήταν αυτός; Η τηλεοπτική κάμερα, φυσικά.


Τα ίδια δεν έκαναν και η Βάνα Μπάρμπα μετά του εραστού της επιχειρηματία κ. Λ. Ραπτάκη, όταν το 2001 μετέφεραν τους λυσσαλέους καβγάδες τους στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων στα δελτία ειδήσεων; Με την Μπάρμπα να δηλώνει ότι φοβάται για τη ζωή της και να καταγγέλλει «ο Ραπτάκης πήγε να με πνίξει», με εκείνον να ισχυρίζεται «η Βάνα λέει ψέματα», με την… ψεύτρα να επιστρέφει με δεύτερη καταγγελία, ότι (δήθεν;) «με χτύπησε με αυτοκίνητο» αλλά και για να… ενημερώσει ως νομοταγής πολίτης τον ΣΔΟΕ και την Ασφάλεια ότι «ο Ραπτάκης είναι ένα άτομο που έχει καταχραστεί το Ελληνικό Δημόσιο και κυκλοφορούσε ανά τον κόσμο με πλαστό διαβατήριο». Εκείνος κατέθεσε μήνυση για εξύβριση και συκοφαντική δυσφήμηση σε βάρος της ηθοποιού, εκείνη δεν άφησε κανάλι για κανάλι που να μη βγει για να αποκαλύψει με λεπτομέρειες τα όσα έχει τραβήξει δίπλα του… Αποτέλεσμα; Μερικά χρόνια μετά η ηθοποιός και ο επιχειρηματίας έγιναν και πάλι ζευγάρι – για λίγο. Χωρίς αυτή τη φορά η κυρία Μπάρμπα να φοβάται για τη σωματική ακεραιότητά της…


Δεν είναι όμως οι προαναφερθέντες οι μοναδικοί που έπρεπε να γίνουν ρεζίλι στο πανελλήνιο για να συνειδητοποιήσουν ότι ο έρωτάς τους δεν είχε τελειώσει. Μια από τα ίδια έζησε και το ζεύγος Ι. Ιβιτς και Ελένης Πετρουλάκη. Με την ωραία Ελένη να επιδεικνύει στις κάμερες τους μώλωπες που προκλήθηκαν από τον ξυλοδαρμό της από τον άντρα που λίγο καιρό μετά θα παντρευόταν. Η κυρία Κατερίνα Στανίση, πάλι, μπορεί να μην έδειξε ποτέ τους δικούς της μώλωπες (είχαν περάσει πολλά χρόνια από τις ημέρες των ξυλοδαρμών της και είχαν ιαθεί), δεν χάνει ευκαιρία όμως σε κάθε εκπομπή που εμφανίζεται να θυμάται… νοσταλγικά («δεν τους κρατώ κακία, έφταιγα κι εγώ που καθόμουν και τις έτρωγα») το ξύλο που της έδιναν (σύμφωνα πάντα με τα λόγια της) ο πρώην σύζυγός της, γιος της Ρίτας Σακελλαρίου, αλλά και η πεθερούλα της ενίοτε. Μια άλλη σταρ του λαϊκού πενταγράμμου, η Αντζελα Δημητρίου, δεν ξεχωρίζει πλέον τα τηλεοπτικά στούντιο από την κρεβατοκάμαρα της: όλα τα έχουμε μάθει για τους επιχειρηματίες κκ. Σ. Κακέτση και Ν. Σαπουτζιάν με τους οποίους είχε σχέση και για τον κ. Γ. Τρούπη, τον οποίο παντρεύτηκε μπροστά στις κάμερες για να χωρίσει (μπροστά στις κάμερες) λίγους μήνες μετά. Κυρίως τα ελαττώματά τους, τα φοβερά και τρομερά ελαττώματά τους – όπως τα παρουσιάζει η αοιδός με τον κάτι παραπάνω από γλαφυρό τρόπο της.


* Τρομεροί γονείς (και παιδιά)


Η κυρία Δημητρίου εκτός από τις διαφορές με τους εραστές της, έλυσε από τηλεοράσεως και τις διαφορές της με τον πατέρα της. Τον οποίο βγήκε και σκυλόβρισε, για να αλλάξει όμως στη συνέχεια γνώμη και να τον εμφανίσει στα κανάλια, χωμένο στη στοργική αγκαλιά της, να δηλώνει δακρυσμένος: «Εγώ εσένα αγαπώ! Εσύ, Αντζελά μου, με ζεις! Εσύ! Μόνο εσύ!». Και ζήσανε αυτοί καλά (ως τον πρόσφατο θάνατο του πατέρα, οπότε η κυρία Δημητρίου ελλείψει άλλου αντιπάλου άρχισε να τσακώνεται, μπροστά στις κάμερες, με τη μητριά της) και εμείς χειρότερα, παρακολουθώντας νέα οικογενειακά μαλλιοτραβήγματα: Τον τραγικό (για τους τηλεθεατές) γάμο, το ακόμη τραγικότερο (πάντα για τους τηλεθεατές) διαζύγιο της κυρίας Ρούλας Βροχοπούλου με τον κατά δεκαετίες νεότερό της κ. Φραν Στίλβι (εξ Αλβανίας) και τα προβλήματα που είχε η νύφη με τον γιο της – ένα παιδί που αδυνατούσε να «καταπιεί» την παράδοξη σχέση της (άρρωστης με την τηλεοπτική δημοσιότητα) μητέρας του.


Μέσα σε όλα είχαμε και την υπόθεση του εκτός γάμου παιδιού του Πασχάλη, με τον τραγουδιστή και τη σύζυγό του κυρία Αλίκη Αρβανιτίδη να ειρωνεύονται και να κατηγορούν τη μητέρα του παιδιού, όταν ακόμη δεν ήταν σίγουροι ότι το παιδί ανήκε πράγματι στον τραγουδιστή, να μας διαβεβαιώνουν ότι «θα έχει τη στήριξή μας και το μερίδιο στην περιουσία μας που έχουν και τα δικά μας παιδιά» όταν μαθεύτηκε ότι ήταν παιδί του Πασχάλη και να αμφισβητούν ξανά λίγες ημέρες μετά εκ νέου την πατρότητα… Με δικηγόρο τους στην υπόθεση τον κ. Κούγια.


Η ανάλυση της ψυχοπαθολογίας του ανθρώπου που επιλέγει να εκθέσει τη ζωή του σε δημόσια θέα μέσα από την τηλεόραση είναι θέμα κάποιου ειδικού. Εμείς απλώς καταγράφουμε μερικά φαινόμενα αυτού του είδους, παρατηρώντας ότι όχι μόνο εμφανίζονται όλο και με μεγαλύτερη συχνότητα, αλλά και ότι γίνονται όλο και πιο άγρια. Βεβαίως, μέχρι στιγμής, τέτοιου είδους σόου περισσότερο διασκεδάζουν τους τηλεθεατές παρά τους τρομάζουν. Μήπως όμως θα έπρεπε να αρχίσουμε να κοιτάζουμε πιο σοβαρά το θέμα προτού περάσουμε από τις σε πανελλαδική ζωντανή μετάδοση βρισιές και από τις τακουνιές στα (σε ζωντανή πανελλαδική μετάδοση) μαχαιρώματα; Στην παρούσα κοινωνική και τηλεοπτική κατάσταση αυτά κι αν θα χρυσοπουλήσουν! Αμφιβάλλει κανείς;


Γάμοι σε ζωντανή μετάδοση


Βεβαίως, όταν δεν μπορείς να ζήσεις μακριά από τις κάμερες λόγω βίτσιου ή όταν αποφασίζεις να πουλήσεις και τις πιο προσωπικές στιγμές σου για να καρπωθείς τα οφέλη μιας τέτοιου είδους διασημότητας, δεν περιμένεις την κακιά στιγμή για να τις κάνεις κοινωνούς στη ζωή σου. Ακόμη κι αν η δυστυχία, η φαγωμάρα και η ξεφτίλα είναι εκείνες που κυρίως πουλάνε, και η ευτυχία έχει τους τηλεθεατές της. Ετσι, στην εκπομπή της κυρίας Ρούλας Κορομηλά ο κ. Δ. Σχοινάς έκανε «ζωντανά» πρόταση γάμου στην κυρία Καίτη Γαρμπή. Σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση έκανε τους γάμους του ο κ. Α. Μικρούτσικος, εξηγώντας ότι δεν μπορούσε να αφήσει έξω από τη χαρά του τους θαυμαστές του – μπομπονιέρες πάντως δεν τους έστειλε… Ανοιχτό (τηλεοπτικό) γάμο έκανε, μεταξύ άλλων, και η κυρία Πέγκυ Ζήνα, για να μην υποστεί πιθανώς την κατακραυγή των μεσημεριανών (κυρίως) εκπομπών, την οποία υπέστησαν ο κ. Ντ. Νικολαΐδης και η κυρία Δέσποινα Βανδή όταν αποφάσισαν να μην επιτρέψουν στις κάμερες να μπουν στον δικό τους γάμο. Γιατί, για να είμαστε δίκαιοι, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εκτός από εκείνους που ζουν αγκαλιά με τις τηλεοπτικές κάμερες, υπάρχουν και οι κάμερες που έχουν ξεσαλώσει και δεν αφήνουν κανέναν σε ησυχία, εκδηλώνοντας συχνά σοκαριστικά άγριες συμπεριφορές. Αυτή την ασυδοσία εκμεταλλεύονται και οι φιλόδοξοι τηλεστάρ που, για να υπάρξουν, μετατρέπουν τη ζωή τους σε reality. Και θα έρθουν πολλοί ακόμη…