Οικονομικά στον κόσμο

Οικονομικά στον κόσμο ΖΗΜΙΕΣ «ΤΟΜΠΑΣΙ» ΚΑΙ ΖΗΜΙΕΣ «ΤΟΚΙΝ» Η DAIWA Securities, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή εταιρεία της Ιαπωνίας, ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη εξαγορά δικών της μετοχών που έγινε ποτέ στην αγορά κεφαλαίου της ιαπωνικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να πληρώσει ως και 25 δισ. γεν (50 δισ. δραχμές περίπου) ή σχεδόν το 4% του συνολικού της κεφαλαίου

Η DAIWA Securities, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή εταιρεία της Ιαπωνίας, ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη εξαγορά δικών της μετοχών που έγινε ποτέ στην αγορά κεφαλαίου της ιαπωνικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να πληρώσει ως και 25 δισ. γεν (50 δισ. δραχμές περίπου) ή σχεδόν το 4% του συνολικού της κεφαλαίου ως τον προσεχή Ιούνιο. Σκοπός της εξαγοράς είναι να στηριχθεί η τιμή της μετοχής της Daiwa η οποία εμφάνισε σημαντική πτώση. Είχε προηγηθεί η κατάρρευση της Yamaichi, τέταρτης μεγαλύτερης χρηματομεσιτικής εταιρείας, με ζημιές ύψους 260 δισ. γεν. Οι ζημιές, σχολίαζαν έγκυροι κύκλοι της ιαπωνικής κεφαλαιαγοράς, οφείλονται στην κακή διαχείριση των χρημάτων της μαφίας. Η Daiwa διέψευσε τις φήμες ότι διατηρεί λογαριασμούς «τομπάσι», όπως αποκαλούνται τα χρήματα της μαφίας. Είχε όμως πρόσφατα παραδεχθεί ότι διατηρούσε λογαριασμούς «τοκίν», όπως αποκαλούνται τα κρυφά κεφάλαια που επενδύουν μεγάλες επιχειρήσεις, τα οποία προέρχονται και κατευθύνονται σε «μυστικές» συναλλαγές. Παιχνίδια εξουσίας στην αγορά πετρελαίου Η κυβέρνηση πουλάει κρατικές εταιρείες για να περιορίσει τα ελλείμματα


Η YUKOS, που θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες ρωσικές πετρελαϊκές εταιρείες, ενίσχυσε τη θέση της στη ρωσική, ολοένα και περισσότερο ανταγωνιστική, βιομηχανία πετρελαίου αποκτώντας τον έλεγχο της εταιρείας Eastern Oil. Συγκεκριμένα, η Yukos δαπάνησε 800 εκατ. δολάρια σε πλειστηριασμό που έγινε για την πώληση του 45% των μετοχών της Eastern Oil. Στη συνέχεια αγόρασε στην ελεύθερη αγορά και άλλες μετοχές της ίδιας γιγαντιαίας εταιρείας, ανεβάζοντας το ποσοστό ιδιοκτησίας της πάνω από το 50%. Η ρωσική κυβέρνηση αποφάσισε να πωλήσει σημαντικά τμήματα κρατικά ελεγχόμενων εταιρειών πετρελαίου προκειμένου να περιορίσει το έλλειμμα του προϋπολογισμού και να προστατεύσει το ρούβλι από κερδοσκοπικές επιθέσεις.


Η Υukoς θα ανταγωνίζεται τώρα με τη Lukoil για τον τίτλο της μεγαλύτερης ρωσικής εταιρείας πετρελαίου αφού όπως υπολογίζεται θα ελέγχει το 15% της συνολικής παραγωγής πετρελαίου της Ρωσίας. Οι αναλυτές αναφέρουν ότι η Yukos κατέβαλε καλή τιμή για την αγορά των μετοχών της Eastern Oil, η αγοραία αξία της οποίας εκτιμάται σε 3 δισ. δολάρια.


Επιστροφή στα κέρδη για τη Volvo Η επιβίωσή της παρουσιάζεται βέβαιη για πρώτη φορά εδώ και χρόνια


ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volvo δεν εμφανίζονταν ευοίωνες μετά τον άτυχο «γάμο» της με τη γαλλική Renault. Η παραγωγή ανερχόταν μόλις σε 350.000 αυτοκίνητα και φορτηγά ετησίως, όταν απαιτούνταν μια παραγωγή άνω του 1 εκατομυρίου οχημάτων τον χρόνο για να θεωρηθεί η εταιρεία βιώσιμη. Ακόμη και οι παραδοσιακές ιδιότητες των προϊόντων της για ασφάλεια αμφισβητούνταν από ανταγωνιστές του εξωτερικού.


Υστερα από οκτώ μήνες όμως στη θέση του επικεφαλής της Volvo, ο Λέιφ Τζόχανσον πιστεύει ότι η εταιρεία έχει και πάλι λάβει την ανοδική πορεία. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 148% και έφθασαν στο ποσό των 740 εκατ. δολαρίων στο πρώτο εννεάμηνο του λήγοντος έτους, ενώ και οι καθαρές πωλήσεις ανήλθαν κατά 15% το ίδιο διάστημα. Ο άλλοτε επικερδής κλάδος των βαρέων φορτηγών συναντά δυσκολίες στη Βόρειο Αμερική, οι πωλήσεις των Ι.Χ. αυτοκινήτων ανήλθαν θεαματικά. Πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια πάντως η επιβίωση της Volvo ως ανεξάρτητης αυτοκινητοβιομηχανίας δεν τίθεται εν αμφιβόλω. ΕΙΔΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΕΡΟΥ


ΙΔΟΥ πώς ο πρόεδρος του Περού Αλμπέρτο Φουτζιμόρι σκοπεύει να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα πρόνοιας υπέρ των συνταξιούχων καθώς και των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα. Ενα ταμείο γι’ αυτόν τον σκοπό θα είναι έτοιμο τον προσεχή Μάρτιο, με αρχικό κεφάλαιο που θα προέρχεται από τις μετοχές ιδιωτικοποιημένων εταιρειών που παρέμειναν στο κράτος και που εκτιμώνται σε 500 εκατ. δολάρια. Αναμένεται ότι 200.000 συνταξιούχοι θα είναι οι πρώτοι που θα επωφεληθούν από τους πόρους του ταμείου. Θα επιλεγούν τρία αμοιβαία κεφάλαια, που θα χειρίζονται τα «πιστοποιητικά συμμετοχής» στο εν λόγω ταμείο, τα οποία θα λάβουν οι συμμετέχοντες σε αυτό. Θα απαιτηθεί η προκαταβολή ενός ποσού ίσου με το 5% της ονομαστικής αξίας του κάθε πιστοποιητικού και που εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 1.100 δολάρια. Προβλέπεται και έκπτωση 30% επί της αξίας του επιλεγόμενου πακέτου. Αργότερα, το πρόγραμμα αναμένεται να επεκταθεί και σε περίπου 600.000 δημοσίους υπαλλήλους. Η συνολική αξία των μετοχών στο πρόγραμμα ενδέχεται να φθάσει το 1,3 δισ. δολάρια. Ο Φουτζιμόρι προέβλεψε ότι η πιθανή τοποθέτηση των μετοχών στο χρηματιστήριο θα ενισχύσει την κεφαλαιαγορά του Περού. 10.000 ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ERICSSON


ΩΣ ΚΑΙ 10.000 εργαζόμενοι της Ericsson, της γνωστής σουηδικής εταιρείας τηλεπικοινωνιών, θα χάσουν τη θέση τους στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης των παραγωγικών δραστηριοτήτων της, ιδιαίτερα στους τομείς της φωνητικής και της σταθερής τηλεφωνίας. Η εταιρεία, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές κινητής τηλεφωνίας στον κόσμο, εξήγησε ότι οι απολύσεις είναι αναπόφευκτες λόγω του αναπροσανατολισμού της μονάδας Infocom. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη μονάδα αυτή, που κατασκευάζει συστήματα επεξεργασίας πληροφοριών και υλικά υποδομής για τα δίκτυα δημόσιας τηλεφωνίας, έχουν καταργηθεί πάνω από 10.000 θέσεις εργασίας τα τελευταία χρόνια. Η κίνηση της Ericsson υπαγορεύεται από την έντονη μείωση των περιθωρίων κέρδους, η οποία οφείλεται στην ταχύτατη απελευθέρωση της αγοράς τηλεπικοινωνιών διεθνώς και στην Ευρώπη ειδικότερα, καθώς και στον έντονο ανταγωνισμό, κυρίως στον τομέα της τιμολόγησης των σχετικών προϊόντων που έχει προκύψει από την απελευθέρωση αυτή. Προσπάθεια αναδιάρθρωσης του κλάδου στον οποίο η Κορέα είναι πέμπτη στον κόσμο Η αυτοκινητοβιομηχανία σε νέο ξεκίνημα



Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ της Ssangyong Motors από την Daewoo σηματοδοτεί την έναρξη μιας ορθολογικής αναδιάρθρωσης των πολυπληθών αυτοκινητοβιομηχανιών της Νοτίου Κορέας. Οπως είναι γνωστό, ο κλάδος καθιστά τη Νότιο Κορέα την πέμπτη μεγαλύτερη χώρα παραγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο. Η προσπάθεια αυτή γίνεται υπό την επίδραση των μέτρων λιτότητας που επέβαλε στη χώρα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.


Σχολιάζοντας το γεγονός ένας αναλυτής είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί κλασικό παράδειγμα της υπερβολικής επένδυσης σε έναν βιομηχανικό κλάδο που χρηματοδοτήθηκε από χρέη τα οποία προκάλεσαν τα σημερινά οικονομικά προβλήματα στη Νότιο Κορέα.


Είναι χαρακτηριστικό ότι και άλλοι βιομηχανικοί κλάδοι της χώρας, όπως χαλυβουργεία, πετροχημικά, ναυπηγεία και τσιπς υπολογιστών, είναι επιβαρημένοι με υψηλά δάνεια και μεγάλη δυναμικότητα χωρίς τη σοβαρή επιδίωξη κερδών. Οι αναλυτές και ξένοι ανταγωνιστές έχουν προειδοποιήσει εδώ και χρόνια ότι η υπερβολικά ταχεία επέκταση της παραγωγής δεν μπορούσε να διατηρηθεί επί μακρόν δεδομένου ότι και η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία υποφέρει από υπερπαραγωγή.


Σημειώνεται ότι η πτώση της εσωτερικής αγοράς και οι χαμηλές τιμές των εξαγόμενων αυτοκινήτων ανάγκασαν την Kia, τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, να κηρύξει χρεοκοπία τον περασμένο Οκτώβριο.


Οπως ήταν φυσικό, οι εξελίξεις αυτές προκάλεσαν την υπονόμευση της εμπιστοσύνης των ξένων επενδυτών.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.