ΟΔΗΓΟΣ για τα αντικειμενικά κριτήρια

ΟΔΗΓΟΣ για τα αντικειμενικά κριτήρια Τι θα πληρώσουν το 1998 έμποροι, βιοτέχνες και ελεύθεροι επαγγελματίες Ι. Κ. ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟΣ Γιατροί, δικηγόροι, οδοντίατροι, οικονομολόγοι, λογιστές, αγρότες, έμποροι και βιοτέχνες θα πληρώσουν το 1998 περισσότερο φόρο από αυτόν που πλήρωσαν εφέτος, σε ποσοστό 25% οι έμποροι και οι βιοτέχνες και σε ποσοστό ως και 45% οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Αυτό προκύπτει από τις

Γιατροί, δικηγόροι, οδοντίατροι, οικονομολόγοι, λογιστές, αγρότες, έμποροι και βιοτέχνες θα πληρώσουν το 1998 περισσότερο φόρο από αυτόν που πλήρωσαν εφέτος, σε ποσοστό 25% οι έμποροι και οι βιοτέχνες και σε ποσοστό ως και 45% οι ελεύθεροι επαγγελματίες.


Αυτό προκύπτει από τις μεταβολές που εισηγείται η κυβέρνηση στα αντικειμενικά κριτήρια, με τα οποία θα προσδιορισθεί το εφετεινό φορολογητέο εισόδημα όλων όσοι υπάγονται στα αντικειμενικά κριτήρια.


Ετσι θα έχουμε εφέτος αύξηση της εμπορικής αμοιβής των επιχειρήσεων σε ποσοστό 14%, της επαγγελματικής αμοιβής των ελεύθερων επαγγελματιών σε ποσοστό 10%, ενώ η μισθωτική αξία θα αυξηθεί σε ποσοστό 10% και για τον προσδιορισμό της θα χρησιμοποιηθούν οι παλαιές τιμές ζώνης και το ποσοστό 7,25%.


Με βάση τις μεταβολές αυτές θα αυξηθεί το φορολογητέο εισόδημα όλων των πιο πάνω φορολογουμένων σε ποσοστό 12% των εμπόρων και βιοτεχνών και 17% των ελεύθερων επαγγελματιών, η φορολογική επιβάρυνση σε ποσοστό από 25% ως 45%, ενώ τα πρόσθετα έσοδα που θα εισπραχθούν


θα ανέλθουν σε


10 δισ. δρχ.
Πώς υπολογίζεται η εμπορική αμοιβή


Το ύψος της εμπορικής αμοιβής, που αποτελεί τη δεύτερη παράμετρο με την οποία προσδιορίζεται αντικειμενικά το φορολογητέο εισόδημα των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων, ορίστηκε ήδη για τη χρήση του 1997, με το υπ’ αριθμ. 1050657/1114/Α0012/ 1997 έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών, σε 2.400.000 δρχ. Δηλαδή πήρε μια αύξηση σε σχέση με πέρυσι σε ποσοστό 14,2%, τη μεγαλύτερη από τότε που εφαρμόστηκε το αντικειμενικό σύστημα φορολογίας.


Για τις εμπορικές επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες εκτός από υπηρεσίες εκπαίδευσης, η πιο πάνω αμοιβή είναι αυξημένη κατά 30%, δηλαδή για τη χρήση του 1997 ορίστηκε σε 3.120.000 δρχ. Επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες θεωρούνται εκείνες οι οποίες χρησιμοποιούν υλικά το κόστος των οποίων δεν μπορεί να υπερβεί το 1/3 της συνολικής αμοιβής, με την προϋπόθεση ότι από τη χρησιμοποίηση των υλικών αυτών δεν παράγεται νέο είδος αγαθού.


Μείωση της εμπορικής αμοιβής προβλέπεται για τα υποκαταστήματα. Για τον υπολογισμό του ελάχιστου εισοδήματος των υποκαταστημάτων, η εμπορική αμοιβή μειώνεται κατά ποσοστό 50%, δηλαδή για τη χρήση του 1997 η εμπορική αμοιβή για τα υποκαταστήματα των εμπορικών και βιοτεχνικών επιχειρήσεων θα είναι 1.200.000 και τα υποκαταστήματα των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών θα είναι 1.560.000. Η μισθωτική αξία


Η μισθωτική αξία της επαγγελματικής εγκατάστασης αποτελεί την πιο σημαντική παράμετρο υπολογισμού του ελάχιστου εισοδήματος των εμπορικών επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών που υπάγονται στα αντικειμενικά κριτήρια και ακόμη η παράμετρος την οποία μπορεί η διοίκηση να αυξομειώνει κατά βούληση και να αξιώνει τον φόρο που κάθε φορά επιθυμεί μεταβάλλοντας ένα ή δύο από τα στοιχεία τα οποία την προσδιορίζουν.


Ετσι και εφέτος ο τρόπος υπολογισμού της μισθωτικής αξίας της επαγγελματικής εγκατάστασης θα δώσει την επιθυμητή από την κυβέρνηση φορολογική επιβάρυνση όσων υπάγονται στα αντικειμενικά κριτήρια.


Σύμφωνα με τον φορολογικό νόμο η μισθωτική αξία της επαγγελματικής εγκατάστασης προσδιορίζεται από το εμβαδόν της επαγγελματικής εγκατάστασης, την τιμή ζώνης η οποία χρησιμοποιείται στο αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των ακινήτων που μεταβιβάζονται για οποιονδήποτε λόγο και ακόμη από το ποσοστό 6%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον φορολογικό νόμο λαμβάνεται υπόψη:


* Η τιμή ζώνης που ισχύει κατά την 1η Ιανουαρίου του έτους φορολογίας. Ετσι το 1994, πρώτο έτος εφαρμογής του αντικειμενικού συστήματος, ελήφθησαν οι τιμές ζώνης που είχαν ορισθεί το 1993 και εφαρμόζονταν σε κάθε περίπτωση μεταβίβασης ακινήτων. Δηλαδή εφαρμόστηκε η σχετική νομοθετική ρύθμιση.


Στα τέλη του 1995 οι τιμές ζώνης αναπροσαρμόστηκαν σε ποσοστά αρκετά σημαντικά. Επρεπε λοιπόν για τον προσδιορισμό της μισθωτικής αξίας κατά το 1996 να ληφθούν υπόψη αυτές οι τιμές. Διαπιστώθηκε όμως ότι με την εφαρμογή των τιμών αυτών η μισθωτική αξία της επαγγελματικής εγκατάστασης αυξάνεται πολλαπλασιαστικά, με συνέπεια να προκύπτει ελάχιστο εισόδημα και η αντίστοιχη φορολογική επιβάρυνση που έφθανε σε ύψη εξωφρενικά.


Ετσι με νομοθετική ρύθμιση αποφασίστηκε να εφαρμοσθούν και για τη χρήση του 1996 οι τιμές ζώνης που εφαρμόστηκαν και κατά τη χρήση του 1995. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι με νέα ρύθμιση θα ορισθεί πως οι τιμές ζώνης που εφαρμόστηκαν πέρυσι θα εφαρμοσθούν και εφέτος.


* Ποσοστό αναπροσαρμογής 6%. Το ποσοστό αυτό εφαρμόστηκε κατά τη χρήση 1995. Για τη χρήση 1996 έγινε 6,75% ώστε να αντισταθμισθεί η απώλεια που προέκυπτε από το πάγωμα των τιμών ζώνης, ενώ για το 1997 υπάρχουν διάφορα σενάρια. Προτείνεται ποσοστό αναπροσαρμογή μεταξύ 7% και 7,25%. Οι διαφορές που προκύπτουν από την εφαρμογή των ποσοστών αυτών είναι ασήμαντες και το πιθανότερο είναι να εφαρμοσθεί το ποσοστό 7,25%.


* Η επιφάνεια της επαγγελματικής εγκατάστασης. Ως επιφάνεια της εγκατάστασης λαμβάνεται κάθε επιφάνεια που εξυπηρετεί τις ανάγκες της επιχείρησης ή του επαγγέλματος. Ετσι περιλαμβάνονται οι κτιριακές εγκαταστάσεις, οι κοινόχρηστοι χώροι εξυπηρέτησης του προσωπικού της επιχείρησης, οι βοηθητικοί χώροι, όσο και οι ειδικές εγκαταστάσεις θέρμανσης, κλιματισμού, πυρασφάλειας, εκθεσιακοί χώροι, χώροι εναποθήκευσης προϊόντων, χώροι φορτοεκφόρτωσης κλπ.


Με βάση τα πιο πάνω η μισθωτική αξία της επαγγελματικής εγκατάστασης για τη χρήση του 1997 θα προσδιορισθεί από τον τύπο:


ΜΑΕΕ = εμβαδόν Χ τιμή ζώνης 1993 Χ 7,25% Οι συντελεστές εμπορικότητας


Με βάση τους συντελεστές εμπορικότητας των δρόμων οι οποίοι χρησιμοποιούνται στο αντικειμενικό σύστημα φορολογίας των ακινήτων, προσδιορίζονται οι συντελεστές εμπορικότητας της επιχείρησης, οι οποίοι αποτελούν την τρίτη παράμετρο υπολογισμού του ελάχιστου εισοδήματος των εμπορικών επιχειρήσεων.


Κατά τα οικονομικά έτη 1995 και 1996 είχαν χρησιμοποιηθεί οι συντελεστές εμπορικότητας των δρόμων που προβλέπονταν από την υπ’ αριθμ. 1007981/30 Α0013/1993 υπουργική απόφαση. Με βάση τους συντελεστές αυτούς βρίσκονταν οι αντίστοιχοι συντελεστές εμπορικότητας της επιχείρησης για τον προσδιορισμό του ελάχιστου εισοδήματος. Παρά το γεγονός ότι το οικονομικό έτος 1997 χρήση 1996 είχαμε νέους συντελεστές εμπορικότητας των δρόμων, οι οποίοι έπρεπε να χρησιμοποιηθούν για να βρεθούν οι αντίστοιχοι συντελεστές εμπορικότητας της επιχείρησης, με νομοθετική ρύθμιση ορίστηκε ότι και κατά τη χρήση αυτή θα χρησιμοποιηθούν οι συντελεστές εμπορικότητας που είχαν χρησιμοποιηθεί και τα προηγούμενα έτη.


Για την εφετεινή χρήση προτείνεται να χρησιμοποιηθούν ξανά οι ίδιοι συντελεστές εμπορικότητας που είναι οι εξής:


Οι πιο πάνω συντελεστές εμπορικότητας χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του ελάχιστου εισοδήματος των εμπορικών και βιοτεχνικών επιχειρήσεων, ενώ για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών το ελάχιστο εισόδημα προσδιορίζεται χωρίς τη συμμετοχή των πιο πάνω συντελεστών.


Εξάλλου για τις επιχειρήσεις που δεν έχουν ενταχθεί στο αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων, και συνεπώς δεν υπάρχουν συντελεστές εμπορικότητας του δρόμου, ως συντελεστής εμπορικότητας λαμβάνεται ο αριθμός 1. 2 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ



Με βάση τα πιο πάνω ας δούμε σε ποιο ύψος θα διαμορφωθεί εφέτος η φορολογική επιβάρυνση των μικρών επιχειρήσεων. Σημειώνεται ότι εφέτος με τα αντικειμενικά κριτήρια θα προσδιορισθεί το φορολογητέο εισόδημα και των επιχειρήσεων που παρέχουν υπηρεσίες και τηρούν προαιρετικά λογιστικά βιβλία Γ’ κατηγορίας.


Παράδειγμα 1ο: Εστω ατομική βιοτεχνική επιχείρηση για την οποία προβλέπεται μοναδικός συντελεστής καθαρού κέρδους 15%. Η επιχείρηση έχει την επαγγελματική της εγκατάσταση εμβαδού 200 τ.μ. σε δρόμο όπου η τιμή ζώνης είναι 85.000 δρχ. ανά τ.μ. και ο συντελεστής εμπορικότητας του δρόμου 1,40, ενώ διατηρεί στον ίδιο δρόμο και αποθηκευτικό χώρο εμβαδού 150 τ.μ.


Το ελάχιστο εισόδημα της επιχείρησης για την εφετεινή χρήση και η αντίστοιχη φορολογική επιβάρυνση θα προσδιορισθεί ως εξής:


* Μισθωτική αξία επαγγελματικής εγκατάστασης: (200 Χ 85.000 Χ 7,25%) = 1.232.500


* Μισθωτική αξία αποθήκης (150 Χ 85.000 Χ 7,25% Χ 25%) = 231.093


* Εμπορική αμοιβή 2.400.000


* Συντελεστής εμπορικότητας: Επειδή ο συντελεστής εμπορικότητας του δρόμου είναι 1,40, ο αντίστοιχος συντελεστής εμπορικότητας της επιχείρησης είναι 1,20.


* Συντελεστής απόδοσης: Επειδή ο μοναδικός συντελεστής καθαρού κέρδους της επιχείρησης είναι 15%, ο αντίστοιχος συντελεστής απόδοσης είναι 1,30.


Οπότε το ελάχιστο αφορολόγητο εισόδημα της επιχείρησης θα είναι: (1.232.500 + 231.093 + 2.400.000) Χ 1,20 Χ 1,30 = 6.027.205 και φόρος 908.161.


Πέρυσι το ελάχιστο εισόδημα της ίδιας επιχείρησης ήταν 5.400.063 και η αντίστοιχη φορολογική επιβάρυνση 720.000, δηλαδή έχουμε μια αύξηση του εισοδήματος κατά 12% και της φορολογικής επιβάρυνσης κατά 26%.


Παράδειγμα 2ο: Εστω επιχείρηση παροχής υπηρεσιών, η οποία έχει την επαγγελματική εγκατάσταση εμβαδού 200 τ.μ. στον δεύτερο όροφο οικοδομής η οποία βρίσκεται σε δρόμο όπου η τιμή ζώνης είναι 115.000 δρχ. Ο μοναδικός συντελεστής καθαρού κέρδους της επιχείρησης είναι 32%.


Το ελάχιστο εισόδημα της επιχείρησης και η αντίστοιχη φορολογική επιβάρυνση για την εφετεινή χρήση θα είναι:


* Μισθωτική αξία: (115.000 Χ 200 Χ 7,25%) = 1.667.750, η οποία θα μειωθεί κατά 30% επειδή η επιχείρηση βρίσκεται σε όροφο, δηλαδή 1.667.750 – (1.667.750 – 30%) = 1.167.425.


* Εμπορική αμοιβή 3.120.000


* Συντελεστής απόδοσης: Επειδή ο μοναδικός συντελεστής καθαρού κέρδους της επιχείρησης είναι 32%, ο αντίστοιχος συντελεστής απόδοσης είναι 1,40.


Οπότε ελάχιστο εισόδημα (1.167.425 + 3.120.000) Χ 1,40 = 6.002.395 και φόρος 900.071.


Πέρυσι το ελάχιστο εισόδημα και η αντίστοιχη φορολογική επιβάρυνση είχαν διαμορφωθεί σε 5.343.450 και 700.035, δηλαδή έχουμε εφέτος αύξηση του εισοδήματος κατά 12,4% και της φορολογικής επιβάρυνσης κατά 28%. Οι συντελεστές απόδοσης


Χωρίς μεταβολές θα χρησιμοποιηθούν και εφέτος οι συντελεστές απόδοσης της επιχείρησης οι οποίοι αποτελούν την τέταρτη παράμετρο υπολογισμού του ελάχιστου εισοδήματος. Δηλαδή θα χρησιμοποιηθούν οι συντελεστές απόδοσης που χρησιμοποιήθηκαν πέρυσι και οι οποίοι έχουν ορισθεί με τη διάταξη του άρθρου 1 νόμου 2390/1996 ως εξής:


Οι πιο πάνω συντελεστές απόδοσης χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του ελάχιστου εισοδήματος των εμπορικών και βιοτεχνικών επιχειρήσεων, ενώ για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών χρησιμοποιούνται οι εξής συντελεστές απόδοσης:


Η πιο πάνω ομαδοποίηση αφορά όλους τους μοναδικούς συντελεστές καθαρού κέρδους, είτε δηλαδή αυτοί εφαρμόζονται επί των ακαθάριστων εσόδων είτε επί των αγορών.


Για τις επιχειρήσεις στις οποίες εφαρμόζονται περισσότεροι μοναδικοί συντελεστές καθαρού κέρδους επειδή έχουν πολλαπλή δραστηριότητα, για τον προσδιορισμό του ελάχιστου εισοδήματος θα λαμβάνεται ο μοναδικός συντελεστής καθαρού κέρδους της κύριας δραστηριότητας. Κύρια δραστηριότητα είναι αυτή που έχει τα μεγαλύτερα ακαθάριστα έσοδα.


Για τις επιχειρήσεις ή τα επαγγέλματα που δεν περιλαμβάνονται στους πίνακες μοναδικών συντελεστών καθαρού κέρδους, για τον υπολογισμό του συντελεστή απόδοσης λαμβάνεται ο μοναδικός συντελεστής καθαρού κέρδους του περισσότερο συγγενούς ή συναφούς επαγγέλματος, ενώ για τις επιχειρήσεις που τηρούν λογιστικά βιβλία Α’ κατηγορίας για τον προσδιορισμό του συντελεστή εμπορικότητας λαμβάνεται ο αντίστοιχος συντελεστής καθαρού κέρδους που εφαρμόζεται για το ίδιο επάγγελμα επί των ακαθαρίστων εσόδων. Η φορολογική βάση


Η επαγγελματική αμοιβή και η μισθωτική αξία της επαγγελματικής εγκατάστασης αποτελούν τη φορολογική βάση για τον προσδιορισμό του ελάχιστου εισοδήματος όλων των ελεύθερων επαγγελματιών με εξαίρεση τους καλλιτέχνες και τους τραγουδιστές των κέντρων διασκέδασης, για τους οποίους δεν υπολογίζεται μισθωτική αξία επαγγελματικής εγκατάστασης. Η φορολογική βάση αυξομειώνεται στη συνέχεια με τα έτη άσκησης του επαγγέλματος και με ορισμένα αλλά κριτήρια όπως είναι οι πανεπιστημιακοί τίτλοι.


Ο προσδιορισμός της μισθωτικής αξίας της επαγγελματικής εγκατάστασης των ελεύθερων επαγγελματιών γίνεται όπως ακριβώς και των εμπορικών επιχειρήσεων, δηλαδή εμβαδόν επί την τιμή ζώνης και επί το ποσοστό 7,25%.


Σε περίπτωση που ελεύθερος επαγγελματίας διατηρεί περισσότερες επαγγελματικές εγκαταστάσεις, ως μισθωτική αξία λαμβάνεται το άθροισμα της μισθωτικής αξίας όλων των επαγγελματικών εγκαταστάσεων. Αν όμως ο ελεύθερος επαγγελματίας ασκεί ατομικώς σε διαφορετικές επαγγελματικές εγκαταστάσεις παράλληλη δραστηριότητα περισσοτέρων του ενός επαγγελμάτων από αυτά που υπάγονται στα αντικειμενικά κριτήρια, τότε για κάθε επάγγελμα προσδιορίζεται ελάχιστο εισόδημα. Εξαίρεση γίνεται για τους οικονομολόγους, τους λογιστές, τους φοροτέχνες και τους αναλυτές προγραμματιστές. Η επαγγελματική αμοιβή


Αυξημένη κατά ποσοστό 9% θα είναι εφέτος η επαγγελματική αμοιβή, η οποία σε συνδυασμό με τη μισθωτική αξία της επαγγελματικής εγκατάστασης αποτελεί τη σοβαρότερη παράμετρο υπολογισμού του ελαχίστου εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών.


Σύμφωνα με τον φορολογικό νόμο, η επαγγελματική αμοιβή αναπροσαρμόζεται κάθε χρόνο με βάση το συνολικό ποσοστό αύξησης των αποδοχών που χορηγείται στους δημόσιους υπαλλήλους. Κατά την αναπροσαρμογή τα ποσά που προκύπτουν στρογγυλοποιούνται στην πλησιέστερη εκατοντάδα χιλιάδας.


Εφέτος δεν είχαμε τιμαριθμική αναπροσαρμογή των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων. Οι αυξήσεις που πήραν τους δόθηκαν μέσω του νέου μισθολογίου. Η μέση ονομαστική αύξηση των αποδοχών τους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Μισθολογίου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ανήλθε σε ποσοστό 9%.


Με βάση το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί εφέτος η επαγγελματική αμοιβή. Σχετική απόφαση θα υπογράψει ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Γ. Δρυς τον Νοέμβριο. Ωστόσο με βάση το ποσοστό αυτό η επαγγελματική αμοιβή θα διαμορφωθεί εφέτος ως εξής:


* Για τους γιατρούς και τους καλλιτέχνες


2.900.000 Χ 9% = 3.161.000


και για τη στρογγυλοποίηση 3.200.000


* Για όλους τους άλλους ελεύθερους επαγγελματίες που υπάγονται στα κριτήρια


2.000.000 Χ 9% = 2.180.000


και για τη στρογγυλοποίηση 2.200.000 3 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ


Ας δούμε με τρία παραδείγματα πόσο θα αυξηθεί εφέτος το ελάχιστο εισόδημα και η αντίστοιχη φορολογική επιβάρυνση των ελεύθερων επαγγελματιών.


Παράδειγμα 1ο: Εστω λογιστής ο οποίος έχει την επαγγελματική του εγκατάσταση εμβαδού 50 τ.μ. σε δρόμο όπου η τιμή ζώνης είναι 105.000 ανά τ.μ. Ο λογιστής δεν είναι πτυχιούχος ανώτερης ή ανώτατης σχολής και ασκεί το επάγγελμά του από το 1988.


Το ελάχιστο εισόδημα και η αντίστοιχη φορολογική επιβάρυνση θα ανέλθουν εφέτος σε:


* Επαγγελματική αμοιβή 2.200.000


* Μισθωτική αξία


(105.000 Χ 50 Χ 7,25%) = 380.062


* Φορολογική βάση 2.580.062


Προσαύξηση της φορολογικής βάσης με βάση τα έτη άσκησης του επαγγέλματος,


δηλαδή 10 – 4 = 6 Χ 10% = 60%,


οπότε ελάχιστο εισόδημα


2.580.062 + (2.580.062 Χ 60%) = 4.128.099 και φόρος 338.429.


Πέρυσι το ελάχιστο εισόδημα του λογιστή είχε διαμορφωθεί σε 3.531.562 και ο φόρος σε 229.537, δηλαδή έχουμε εφέτος μια αύξηση του εισοδήματος κατά 17% και του φόρου κατά 42%.


Η μεγάλη αυτή αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης δεν προκύπτει μόνο από τα κριτήρια αλλά και από τη μεταπήδηση του φορολογητέου εισοδήματος σε κλιμάκιο φόρου με υψηλότερο φορολογικό συντελεστή.


Παράδειγμα 2ο: Εστω οδοντίατρος ο οποίος έχει την επαγγελματική του εγκατάσταση εμβαδού 50 τ.μ. σε δρόμο όπου η τιμή ζώνης είναι 100.000 ανά τ.μ. Ο οδοντίατρος ασκεί το επάγγελμα από το 1989.


Το ελάχιστο εισόδημά του και η αντίστοιχη φορολογική επιβάρυνση θα διαμορφωθούν ως εξής:


* Επαγγελματική αμοιβή 2.200.000


* Μισθωτική αξία (100.000 Χ 50 Χ 7,25%) = 362.500


* Φορολογική βάση 2.562.500


Προσαύξηση της φορολογικής βάσης με βάση τα έτη άσκησης του επαγγέλματος, δηλαδή 9 – 4 = 5 Χ 10% = 50%, οπότε ελάχιστο εισόδημα 2.562.500 + (2.562.500 Χ 50%) = 3.843.750 και φόρος 276.562.


Πέρυσι το ελάχιστο εισόδημά του είχε διαμορφωθεί σε 3.272.500 και ο φόρος σε 190.875, δηλαδή έχουμε εφέτος αύξηση του εισοδήματος σε ποσοστό 17,5% και του φόρου σε ποσοστό 45%.


Παράδειγμα 3ο: Εστω γιατρός γενικής ιατρικής έχει την επαγγελματική του εγκατάσταση εμβαδού 50 τ.μ. σε περιοχή όπου η τιμή ζώνης του 1993 είναι 115.000. Ο γιατρός ασκεί το επάγγελμα από το 1987.


Με τα δεδομένα αυτά το ελάχιστο εισόδημα του γιατρού για τη χρήση του 1996 ήταν 6.050.150 και η φορολογική του επιβάρυνση 915.045 δρχ.


Με τις πιθανολογούμενες ρυθμίσεις το ελάχιστο εισόδημα του γιατρού για τη χρήση 1997 και η αντίστοιχη φορολογική επιβάρυνση θα διαμορφωθούν ως εξής:


* Επαγγελματική αμοιβή 3.200.000


* Μισθωτική αξία 115.000 Χ 50 Χ 7,20%) = 414.000


* Φορολογική βάση 3.614.000


Προσαύξηση της φορολογικής βάσης με τα έτη άσκησης του επαγγέλματος, δηλαδή 11 – 4 = 7 Χ 10% = 70%, οπότε ελάχιστο εισόδημα


3.614.000 + (3.614.000 Χ 70%) = 6.143.800.


Προσαύξηση με βάση την ειδικότητα, δηλαδή:


6.143.800 + (6.143.800 Χ 15%) = 7.065.370


ελάχιστο εισόδημα και φόρος 1.226.148 δρχ.


Δηλαδή αύξηση του ελάχιστου εισοδήματος κατά 17% και της φορολογικής επιβάρυνσης κατά 34%.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.