Ενα τεράστιο πάρτι στον… αέρα




Δεν έχει σενάριο· δεν έχει καθίσματα για τους θεατές· δεν έχει αρχή, μέση και τέλος, όπως όλα τα εμπορικά θεάματα, και σίγουρα κανένα μέλος του θιάσου δεν πατά στη γη. Ο βρετανικός Τύπος το περιγράφει ως «καλύτερο και από το σεξ» και ανάμεσα στους διάσημους θεατές του συγκαταλέγονται η Μαντόνα, ο Λου Ριντ, ο Φίλιπ Γκλας, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο Στινγκ, ο Μάικλ Ντάγκλας, ο Χάρισον Φορντ και η Γκουίνεθ Πάλτροου μεταξύ πολλών άλλων. Πρόκειται για το ασυνήθιστο δρώμενο De La Guarda που θα φιλοξενηθεί από την Τρίτη στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο και που, σύμφωνα με τις προβλέψεις, θα κερδίσει τις καρδιές του αθηναϊκού κοινού.


Ο λόγος της επιτυχίας απλός, όπως εξηγεί ο δημιουργός και περφόρμερ του θεάματος, ο Αργεντινός Πιτσόν Μπαλντινού: «Είναι διότι φέρνουμε κάτι θετικό, κάτι γεμάτο ευφορία και ενέργεια στο θέατρο». Το De La Guarda είναι ένα τεράστιο πάρτι που καλύπτει ολόκληρο τον χώρο, εν προκειμένω το ολυμπιακό στάδιο ξιφασκίας, που φιλοδοξεί να δώσει πολύ μεγάλη χαρά στο κοινό, να το βγάλει εκτός εαυτού, αλλά πάντα σε απόλυτη ασφάλεια. Το σημαντικότερο είναι πως, παρά το γεγονός ότι όλη η δράση διαδραματίζεται στον αέρα, το κοινό είναι πάντα σε θέση να νιώσει τις δονήσεις του θεάματος αφού έχει τη δυνατότητα να αλλάζει θέσεις για να βρίσκεται πιο κοντά στους ηθοποιούς, πολύ συχνά με την ψευδαίσθηση ότι θα βραχεί ή ότι θα του συμβούν τα όσα απίθανα εξελίσσονται μερικά μέτρα πάνω από το κεφάλι του. Μπορεί να κινείται και ακόμη να χορεύει στους ήχους τού Howie B σε έναν κόσμο που ο φωτισμός, οι κοφτές γρήγορες κινήσεις των αιωρούμενων σωμάτων των περφόρμερ της παράστασης δημιουργούν εξαιρετικούς συνδυασμούς κάθε βράδυ. Οι ηθοποιοί «πετούν», έρπουν, επιτίθενται αιφνιδιαστικά, σκαρφαλώνουν στους τοίχους, αγγίζουν το κοινό, το αγκαλιάζουν, του χαμογελούν, την ίδια ώρα που άλλα πράγματα συμβαίνουν σε τεράστιες οθόνες και στον ουρανό της σκηνής.


Τι είναι τελικώς το De La Guarda και πώς άπλωσε τη φήμη του σε όλον τον πλανήτη; Ολα ξεκίνησαν από μια ανήσυχη ομάδα από την Αργεντινή, για την οποία το σώμα αποτελούσε το κύριο εκφραστικό μέσο, είτε μέσα από τον χορό είτε μέσα από τα ακροβατικά με εμπνευστή τον Πιτσόν Μπαλντινού. Το πρώτο θέαμα του De La Guarda – Villa Villa – δοκίμασε την τύχη του στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου στο Λονδίνο το 1995, κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Δύο χρόνια αργότερα ήρθε ο θρίαμβος στη Νέα Υόρκη για μια θεαματική πορεία επτά χρόνων. Ξαφνικά όλοι ήθελαν να ζήσουν τη θεαματική και συγκλονιστική αυτή εμπειρία με την ελίτ της σοουμπίζ στην πρώτη γραμμή. Σήμερα το De La Guarda έχουν παρακολουθήσει περισσότερα από τρία εκατομμύρια άνθρωποι σε 20 χώρες στην Ευρώπη, στην Ασία και στην Αμερική.


Howie Β ο μουσικός παραγωγός της παράστασης


Με βάση το Λονδίνο, ο σκωτσέζος παραγωγός συνέδεσε πολύ γρήγορα το όνομά του από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 με την τριπ χοπ σκηνή του Μπρίστολ, τους Massive Attack και τους De La Soul. Η αγάπη του για όλα σχεδόν τα ιδιώματα της σύγχρονης μουσικής αλλά και το «ευαίσθητο αφτί» που διαθέτει γρήγορα τον βοήθησαν να εξελιχθεί πολύ γρήγορα σε έναν από πιο προικισμένους παραγωγούς των τελευταίων ετών και καλλιτέχνες όπως ο Τρίκι, η Μπγιορκ και κυρίως οι U2 τού χάρισαν τη φήμη. Τα προσωπικά άλμπουμ του διαθέτουν όλη εκείνη την γκάμα και την πολυμορφία μιας παλέτας στην οποία υπερτερούν το χάουζ, η τζαζ, το φανκ και η ηλεκτρονική μουσική. H μουσική του στο De La Guarda βασίζεται κυρίως σε σύγχρονα ροκ και ηλέκτρο ακούσματα.


Πιτσόν Μπαλντινού σκηνοθέτης εμπνευστής


Ο Πιτσόν Μπαλντινού γεννήθηκε στο Μπουένος Αϊρες και η καριέρα του ουσιαστικά ξεκίνησε το 1984, όταν παράλληλα με τις σπουδές του στο Conservatorio De Arte Dramatico έγινε συνδημιουργός της πρώτης πειραματικής θεατρικής ομάδας της πόλης, του σχήματος La Organizacion Negra, σύμφωνα με το οποίο η τριβή του κοινού με τους ηθοποιούς και τα δρώμενα στη σκηνή ήταν καθοριστική. H μεταδιδακτορική καλλιτεχνική δημιουργία στην Αργεντινή, σε συνδυασμό με την αναζήτηση μιας νέας, πιο ανατρεπτικής γλώσσας, οδήγησαν το 1986 στη σύλληψη του UORC – Teatro de Operaciones – (1986), ενός σόου με έντονη βιομηχανική αισθητική, το οποίο ήταν επηρεασμένο από τα κόμικς και την ιδέα της πυρηνικής απειλής με στόχο τον αφανισμό της ανθρωπότητας. Ολη η δράση των ηθοποιών-περφόρμερ καταλάμβανε τον χώρο των θεατών, με αποτέλεσμα αυτοί να αναγκάζονται συνεχώς να μετακινούνται ή να τρέχουν. H σταθερή περιέργεια του Μπαλντινού και η ανάγκη του να ανακαλύψει νέες μεθόδους καλλιτεχνικής έκφρασης τον ενθάρρυναν να πειραματιστεί σε μη συμβατικούς χώρους, σε διάφορα κτίρια και μνημεία του Μπουένος Αϊρες, και τον οδήγησαν τελικά σε μια νέα θεατρική γλώσσα την οποία τελειοποίησε στο De La Guarda.


Από τις 21 Φεβρουαρίου στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο Ελληνικού, εγκατάσταση Ξιφασκίας. Πληροφορίες στο τηλ. 210 8840.600.