Η ΕΙΔΗΣΗ την οποία απεκάλυψε «Το Βήμα» την περασμένη Κυριακή για τα νέα τεκμήρια αυτοκινήτου προκάλεσε, όπως ήταν φυσικό, μεγάλη αναστάτωση στους ιδιοκτήτες και στους υποψηφίους αγοραστές ΙΧ. Ας δούμε πώς σκέπτονται στο υπουργείο Οικονομικών να εφαρμόσουν τη σχετική κλίμακα των τεκμηρίων. Το νέο σύστημα, όπως λένε, θα στηρίζεται στους φορολογήσιμους ίππους όπως ακριβώς σήμερα και τα αντίστοιχα τεκμήρια που προκύπτουν από την ισχύουσα κλίμακα θα προσαυξάνονται με διαφόρους συντελεστές ανάλογα με την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου. Τι επιτυγχάνεται με αυτόν τον τρόπο; Οτι ένα μεγάλο αυτοκίνητο με φθηνή όμως εργοστασιακή αξία θα «βγάζει» μικρότερο τεκμήριο από ένα ίσου κυβισμού αλλά σαφώς με μεγαλύτερη εργοστασιακή αξία. Τι σημαίνει αυτό; Οτι όσοι διαθέτουν «πολυτελή» αυτοκίνητα θα επιβαρύνονται περισσότερο από τους άλλους που έχουν μεν μεγάλο αυτοκίνητο, όχι όμως πανάκριβο. Είναι μια ρύθμιση ­ έστω και αν το υπουργείο Οικονομικών μελετά ακόμη τις επιπτώσεις της ­ που εκλογικεύει τα τεκμήρια διαβίωσης. Μένει μόνο οι αρμόδιοι να μας πουν πώς ακριβώς θα λειτουργήσει η νέα μέθοδος υπολογισμού των τεκμηρίων και ποιους θα πλήξει ­ αν πλήξει… ­, πράγμα το οποίο μάλλον αναμένεται μετά τις εκλογές.