Ο κ. Μ. Παράβαλος γεννήθηκε στον Πειραιά το 1948. Είναι πατέρας τεσσάρων παιδιών, σύζυγος της γνωστής ζωγράφου Vassiliki και φυσικά Ολυμπιακός. Υπηρέτησε στο Λιμενικό Σώμα το ’69 και παράλληλα σπούδαζε στην επαγγελματική Δημοσιογραφική Σχολή, από την οποία αποφοίτησε το 1971. Οπως λέει ο ίδιος, τη δημοσιογραφία δεν την άσκησε ποτέ, λόγω των ιδιόμορφων πολιτικών συνθηκών της δικτατορίας, ευτυχώς όμως, διότι ο «δρόμος» τον οδήγησε στο διαφημιστικό επάγγελμα. Στη διαφημιστική εταιρεία ΚΚ – Univas αφιέρωσε έξι «πολύ εποικοδομητικά και επικοινωνιακά» χρόνια στη θέση του account executive. Αξιο αναφοράς είναι ότι από το 1995 ο κ. Παράβαλος εκλέγεται πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος), που είναι ο μεγαλύτερος εργοδοτικός φορέας του σύγχρονου λιανικού εμπορίου και εκπροσωπεί τις αλυσίδες καταστημάτων και τα πολυκαταστήματα.
Το διαφημιστικό σλόγκαν του 1950 εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα, λίγο πριν από το 2000, με μια μικρή διαφορά: στα ηνία βρίσκεται η «νέα γενιά». Ο κ. Μαρίνος Παράβαλος είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος σε μία από τις πλέον δημοφιλείς στο καταναλωτικό κοινό εταιρείες λιανικής.
Πότε μπήκατε στον επιχειρηματικό χώρο;
«Μετά την καριέρα μου στη διαφημιστική εταιρεία ΚΚ – Univas, δηλαδή το ’78, μπήκα κατευθείαν στον επιχειρηματικό χώρο, από τη θέση του επιχειρηματία, στην εταιρεία Κωτσόβολος, εξαγοράζοντας το 56%. Λίγο αργότερα 2 ή 3 χρόνια παίρνω το 100% και το ’80 η εταιρεία γίνεται ανώνυμη».
Τι σας συγκίνησε στην εταιρεία;
«Η όλη της ιστορία. Ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια. Ενα μικρό κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας, του οποίου ιδιοκτήτης ήταν ο Παναγιώτης Κωτσόβολος, επενδύει στη δύναμη της διαφήμισης και πρωτοπορεί. «Κωτσόβολος – Χωρίς Λεφτά», καθιερώνει πρώτος τις δόσεις και κατακτά την αγορά. Το σλόγκαν του έχει τόση επιτυχία που πολιτογραφείται στην ελληνική γλώσσα, περνά στην καθημερινή κουβέντα, στο θέατρο, στην τηλεόραση. Ηταν φυσικό οι πωλήσεις του να απογειωθούν».
Πώς μεταμορφώνεται το κατάστημα σε επιχείρηση;
«Για να μεταμορφωθεί η επιτυχημένη εμπορική επιχείρηση στη σημερινή της μορφή έπρεπε να παρέμβει η «νέα γενιά». Το ’79 αποφασίσαμε να αλλάξουμε ριζικά την εμφάνιση του καταστήματος της Αριστείδου 9, και παρουσιάσαμε κάτι πρωτόγνωρο για εκείνη την εποχή. Προσφέρουμε αναψυκτικά και δώρα, καθιερώνουμε τη δωρεάν μεταφορά, εφαρμόζουμε όλους τους τρόπους πληρωμής και αποφασίζουμε να είμαστε το πρώτο κατάστημα που δέχεται την πληρωμή με πιστωτικές κάρτες».
Ποια ήταν η αντίδραση του κοινού;
«Η αναμενόμενη. Πιστεύαμε στη συνταγή της επικοινωνίας, αφού αυτή ήταν δοκιμασμένη και επιτυχημένη. Ακολουθήσαμε λοιπόν την ίδια τακτική. Ρίξαμε το βάρος μας στη σχέση μας με τον πελάτη, στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας, γιατί στόχος μας ήταν να μπούμε σε όλα τα ελληνικά νοικοκυριά με συνέπεια και ευπρέπεια. Δεν θα ήταν υπερβολικό να πω ότι σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω η προσοχή του καταναλωτικού κοινού «αιχμαλωτίστηκε» από τη βελτίωση της αισθητικής του εμπορίου, στην οποία συνέβαλε καταλυτικά η εταιρεία μας».
Πότε παίρνει η εταιρεία τη σημερινή της μορφή;
«Το 1993, εποχή κατά την οποία επικυρώνεται η επιτυχής συνένωση με την Αφοί Φουρλή ΑΕΒΕ. Η Κωτσόβολος, με διευρυμένη πλέον τη μετοχική της βάση, ξεκινά την ανοδική της πορεία. Τον Δεκέμβριο του ’97 δημιουργούμε την One Way Technostores και μερικούς μήνες αργότερα αποκτούμε την κυριότητα της γνωστής εταιρείας Ραδιο-Αθήναι».
Γιατί απαντάτε σε πρώτο πληθυντικό;
«Η δουλειά δεν γίνεται ποτέ μόνο από έναν άνθρωπο. Ο ένας μπορεί να είναι ο μπροστάρης αλλά ποτέ δεν θα μπορούσε να δημιουργήσει από μόνος του περισσότερα από ένα καταστήματα. Πιστεύω στη σπουδαιότητα των καλών συνεργατών. Και για να έχεις συν-εργάτες, θα πρέπει να δουλεύεις μαζί τους, και μάλιστα το ίδιο σκληρά».
Πόσο επιτυχημένος πιστεύετε ότι είστε;
«Δεν υπάρχει βαθμολογική κλίμακα στην επιτυχία. Δεν θα μπορούσα να βαθμολογήσω, επειδή πιστεύω ακράδαντα ότι όταν φτάνεις στο σημείο να πεις ότι είσαι επιτυχημένος έχεις ήδη θέσει ένα τέρμα στην πορεία προς τον στόχο. Αυτό που μου αρέσει να πιστεύω είναι ότι είμαι ένας καλός δημιουργός και παραγωγός έργου».
Τι θέλετε να αποκομίσετε από την εισαγωγή σας στο ΧΑΑ;
«Η εισαγωγή μας στο ΧΑΑ αποτελεί ένα ακόμη εργαλείο ανάπτυξης. Τα χρήματα που θα μπουν στην εταιρεία από τους νέους μετόχους δεν θα είναι τίποτε άλλο από «πετρέλαιο στη μηχανή κίνησης της εταιρείας»».