Η κυρία Εριέττα Μαυρουδή τέλειωσε τη Σχολή Αηδονοπούλου ενώ παράλληλα σπούδαζε ξένες γλώσσες. Αγαπούσε την τέχνη και την αισθητική. Τελειώνοντας το γυμνάσιο πήγε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, από όπου και αποφοίτησε. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος στο περιοδικό «Γυναίκα» και μετά ως κειμενογράφος στη διαφημιστική εταιρεία Ergon. Στη συνέχεια πήγε στην BBDO και άρχισε να ανεβαίνει τα σκαλοπάτια της ιεραρχίας. Σήμερα είναι αντιπρόεδρος του BBDO Group, επιφορτισμένη με αρμοδιότητες οι οποίες αφορούν τον συντονισμό των εταιρειών του γκρουπ που ασχολούνται με παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών δημοσιότητας.
Οι άνθρωποι καριέρας που με την καθημερινή επαγγελματική τους μάχη έφθασαν στην κορυφή μπορούν με την πορεία τους, την ενδεχόμενη συνταγή επιτυχίας τους, τον τρόπο που διερεύνησαν τον χώρο στον οποίο κινούνται, το προσωπικό τους παράδειγμα να δώσουν τελικά ένα μήνυμα στους επόμενους· εκείνους δηλαδή που καλούνται να δραστηριοποιηθούν σε επαγγελματικούς στίβους οι οποίοι αλλάζουν δραματικά, ταχύτατα και ολοκληρωτικά, αλλά όπου, όπως είναι φυσικό, ο παράγων άνθρωπος δεν θα πάψει να πρωταγωνιστεί.
Ο λόγος δίδεται σήμερα σε μια κυρία που τίποτε δεν την εμπόδισε να φθάσει στην κορυφή. Ηταν η επιλογή της και η φιλοδοξία της. Ο πατέρας της Εριέττας Μαυρουδή είχε μια εταιρεία διεθνών μεταφορών και καθώς δεν είχε άλλο παιδί, ονειρευόταν να τον διαδεχθεί η κόρη του. Εκείνη όμως είχε άλλα όνειρα. Αγαπούσε την τέχνη, την αισθητική. Εμαθε γράμματα, όπως λέει, στη Σχολή Αηδονοπούλου και σπούδασε ξένες γλώσσες. Τελειώνοντας το γυμνάσιο πήγε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Πήρε το πτυχίο της, αλλά μόνον το κορνίζωσε.
Ο πατέρας πέθανε και εκείνη έπρεπε να δουλέψει, «αφού είχα και ένα ακόμη «παιδί» να προστατέψω, τη… μητέρα μου» λέει με χιούμορ! Εργάστηκε ως δημοσιογράφος στο περιοδικό «Γυναίκα» και μετά ως κειμενογράφος στη διαφημιστική εταιρεία Ergon. Η πρώτη της δουλειά ήταν για τη διαφημιστική εκστρατεία του «Αγνού Παρθένου Μαλλιού».
Μετά πήγε στην BBDO και άρχισε να ανεβαίνει τα σκαλοπάτια της ιεραρχίας. Σήμερα είναι αντιπρόεδρος του BBDO Group, επιφορτισμένη με αρμοδιότητες που αφορούν τον συντονισμό των εταιρειών του γκρουπ που ασχολούνται με παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών δημοσιότητας.
Η Εριέττα Μαυρουδή δεν αντιμετώπισε ποτέ τη δουλειά της… φυλετικά. Ηταν ένα νέο κορίτσι που έπρεπε να έρθει αντιμέτωπο με το ανδρικό οικονομικό κατεστημένο και να το κατακτήσει. Θυμάται μία από τις πρώτες προσπάθειές της, όταν έπρεπε να κερδίσει τη δουλειά για την προβολή της «Εθνοκάρτας». Φυσικά και την κοίταξαν περίεργα οι διευθυντές της Εθνικής Τράπεζας με τους οποίους έπρεπε να συνομιλήσει.
Οταν όμως άρχισε να αναπτύσσει τα επιχειρήματά της, διαπίστωσαν ότι είχαν μπροστά τους όχι ένα κορίτσι αλλά μια σοβαρή επαγγελματία. «Ισως βοήθησε στο να κερδίσω τη δουλειά το γεγονός ότι ήμουν γυναίκα, αλλά με την έννοια ότι η γυναίκα χρησιμοποιεί περισσότερα επιχειρήματα» λέει.
Η Εριέττα Μαυρουδή δεν πιστεύει ότι οι άνδρες μπορούν να εμποδίσουν την καριέρα μιας γυναίκας. «Ολοι στον επαγγελματικό μας χώρο μπορεί να συναντήσουμε αντιπαλότητες» διευκρινίζει «αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με το φύλο. Είναι θέμα επαγγελματικού ανταγωνισμού». Και βέβαια, η συνομιλήτριά μας ξεχωρίζει την εργαζόμενη γυναίκα από τη γυναίκα καριέρας: «Είναι τελείως διαφορετικά πράγματα. Η γυναίκα έχει δύο δρόμους στη ζωή της: να κάνει οικογένεια ή να κάνει καριέρα. Οφείλει να επιλέξει συνειδητά και καμία επιλογή δεν είναι μειονεκτική. Αρκεί σε ό,τι επιλέξει να αφοσιωθεί, γιατί μόνον έτσι θα πετύχει να φτιάξει μια σωστή οικογένεια ή μια σωστή καριέρα. Η καριέρα έχει τις δικές της απαιτήσεις και για να τις υπηρετήσει μια γυναίκα πρέπει να είναι απερίσπαστη από οικογενειακές υποχρεώσεις, όπως ακριβώς και ένας άνδρας. Δεν πιστεύω πως η γυναίκα έχει βιολογικές ανάγκες να είναι μητέρα ή να λειτουργεί μέσα στην οικογένεια. Αν η καριέρα είναι επιλογή της, τότε δεν αισθάνεται ότι κάτι της λείπει. Η επιτυχία στη ζωή και το γεγονός ότι ξεχώρισε είναι στοιχεία που την ικανοποιούν. Δεν χρωστά τίποτε η οικογένεια για να υφίσταται το άτακτο ωράριο και τις υποχρεώσεις μιας γυναίκας που κάνει καριέρα».
Η ίδια παντρεύτηκε σε νεαρή ηλικία και έκανε παιδί. Χώρισε όμως και το παιδί μεγάλωσε με τη γιαγιά του, οπότε δεν αισθάνθηκε ποτέ ότι είχε οικογένεια και έτσι μπόρεσε να λειτουργήσει ελεύθερα. Οι θέσεις της μπορεί να φαίνονται σκληρές, αλλά τις εκφράζει με ρεαλισμό και δηλώνει πως είναι ευχαριστημένη από τον δρόμο που ακολούθησε. Οταν ερωτάται αν θα συνιστούσε την ίδια τακτική στις νέες κοπέλες, απαντά: «Αν αυτή είναι η επιθυμία τους, γιατί όχι; Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και ζητείται η επιλογή της. Αν όμως επιλέξει την καριέρα, θα πρέπει να γνωρίζει ότι δεν χωρούν γυναικείες δικαιολογίες. Τους άνδρες πρέπει να τους αντιμετωπίζεις σαν άνδρας! Εγώ ήθελα να κάνω κάτι τελείως μόνη μου, με τις δικές μου δυνάμεις και με το επίθετο του πατέρα μου. Ναι, ήμουν και είμαι φιλόδοξη, αλλά δεν νομίζω να υπάρχει ούτε ένας συνάδελφος που να πει ότι πάτησα επάνω του για να ανέβω».
Σχολιάζοντας το περιβάλλον στο οποίο κινείται επαγγελματικά, αναφέρει ότι ο χώρος της διαφήμισης τα τελευταία χρόνια γέμισε φως και τράβηξε πολύ κόσμο. «Τώρα έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση, ο χώρος αδειάζει και το ζητούμενο είναι άνθρωποι που θα μπορούν να υπηρετήσουν την τεχνολογία που έχει εισβάλει και έχει καταλάβει τον χώρο, αλλά και θα έχουν την προσωπικότητα να φέρουν την ιδέα, που είναι πρωταρχικός στόχος στον χώρο μας» υποστηρίζει.
Η Εριέττα Μαυρουδή θεωρεί χρήσιμη την ύπαρξη τυπικών προσόντων, δηλαδή τα πιστοποιητικά σπουδών, σε έναν νεοεμφανιζόμενο στον χώρο της διαφήμισης, ειδικά αν προέρχονται από την Αμερική, όπου υπάρχει έκρηξη νέων τεχνολογιών. Δεν παραλείπει ωστόσο να αναφέρει: «Εκείνο που θα βαρύνει υπέρ του νέου θα είναι η προσωπικότητα και εκείνη η λάμψη στα μάτια που φανερώνει την ανησυχία και τη διάθεση για δουλειά χωρίς… ρολόι!».
«Οι νέοι που σκοπεύουν να ασχοληθούν με τον χώρο της δημοσιότητας» καταλήγει η Εριέττα Μαυρουδή «πρέπει να έχουν υπόψη τους πως η παραδοσιακή διαφημιστική εταιρεία που γνωρίζαμε, τέλειωσε. Η διαφήμιση από ‘δω και πέρα θα απευθύνεται σε ανθρώπους που η τεχνολογία θα τους επιτρέπει να επιλέγουν τι θέλουν να παρακολουθήσουν. Επίσης, κατά κύριο λόγο θα αφορά μακροπρόθεσμες στρατηγικές, οι οποίες θα έχουν να κάνουν με την εικόνα προσώπων, επιχειρήσεων, προϊόντων. Το βλέμμα του λοιπόν και το μυαλό του θα πρέπει να είναι προσανατολισμένα στο… μεθαύριο».