«Με πήραν τηλέφωνο στο Θιβέτ»

Οσον αφορά τη συνεργασία του με το Κronos Quartet,ο Γιώργος Κουμεντάκης (στη φωτογραφία) είπε στο «Βήμα»: «Η συνεργασία προέκυψε από μια πρόταση της Ελληνικής Θεαμάτων. Μου ζήτησαν να τους στείλω δείγμα της μουσικής μου και κάποιο βιογραφικό.

Και αν το Κronos ήθελε να μου κάνει μια ανάθεση,θα βλέπαμε στη συνέχεια πώς θα την εξελίσσαμε.Για ένα μεγάλο διάστημα δεν υπήρχε καμία απάντηση.Βρισκόμουν σε ένα ταξίδι στο Θιβέτ όταν με πήραν τηλέφωνο ενθουσιασμένοι από τη μουσική μου.Κάποια στιγμή βρεθήκαμε στο Βουκουρέστι,όπου και συζητήσαμε το περιεχόμενο.Ο Χάρινγκτον μου ανέφερε το όνομα της Παπαγκίκα και φανερά ενθουσιασμένος με ρώτησε αν θα ήθελα να κάνω κάτι εμπνευσμένος από τη φωνή της και από κάποια συγκεκριμένα τραγούδια που είχε ερμηνεύσει.Δεν σας κρύβω ότι με συγκίνησε,γιατί το όνομα της Παπαγκίκα δεν είναι ευρέως διαδεδομένο παρά μόνο στους ειδήμονες του είδους. Πήρα δύο τραγούδια,το “Σμυρναίικο μινόρε”- αυτό είχε ακούσει ο Χάρινγκτον- και το “Μανάκι μου,μανάκι μου”,και προσπάθησα μέσα από τα έγχορδα – και όχι μόνο,αφού χρησιμοποιώ και άλλα όργανα,όπως ακορντεόν και μαντολίνο- να αποκαλύψω τον τρόπο που τραγουδά η Παπαγκίκα.Υπάρχει όλο το αίσθημα και ο τρόπος που τραγουδά η Παπαγκίκα χωρίς να ακ0ούγεται καθόλου η φωνή της.Διότι τότε η σύνθεση θα είχε έναν ρεαλισμό που δεν μου ταιριάζει».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.