Υποχρεωτική μείωση ρύπων στα νέα ΙΧ από το 2012

Νέο σχέδιο δράσης για τη βιώσιμη παραγωγή και κατανάλωση παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, με το οποίο φιλοδοξεί να συγκεράσει τη σωστή διαχείριση των φυσικών πόρων με την ευρωπαϊκή βιομηχανική πολιτική. Οπως μαρτυρούν ωστόσο οι αντιδράσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε χθεσινή απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η ισορροπία μεταξύ προστασίας του περιβάλλοντος και ανταγωνιστικότητας δεν είναι καθόλου εύκολη. Παρά τις προβλέψεις ότι οι ευρωβουλευτές ...

Νέο σχέδιο δράσης για τη βιώσιμη παραγωγή και κατανάλωση παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, με το οποίο φιλοδοξεί να συγκεράσει τη σωστή διαχείριση των φυσικών πόρων με την ευρωπαϊκή βιομηχανική πολιτική. Οπως μαρτυρούν ωστόσο οι αντιδράσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε χθεσινή απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η ισορροπία μεταξύ προστασίας του περιβάλλοντος και ανταγωνιστικότητας δεν είναι καθόλου εύκολη.

Παρά τις προβλέψεις ότι οι ευρωβουλευτές θα συμφωνούσαν στην παράταση της υποχρεωτικής μείωσης των εκπομπών ρύπων στα νέα οχήματα από το 2012 στο 2015, τελικά η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Κοινοβουλίου επέμεινε στην αρχική ημερομηνία. Το γεγονός αιφνιδίασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις χώρες που τις υποστηρίζουν όπως η Γερμανία. Οπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών ΑCΕΑ Ιβάν Χόντακ, «είμαστε εξαιρετικά απογοητευμένοι.Είναι ξεκάθαρο ότι δεν ενδιαφέρονται για την ανταγωνιστικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας στον κλάδο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας» . Το σχέδιο που παρουσίασε ο ιταλός σοσιαλιστής Γκουίντο Σακόνι προέβλεπε τη μείωση των εκπομπών ρύπων στα 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, από 158 που είναι ο σημερινός μέσος όρος, το 2015, ενώ ως το 2012 περιόριζε αυτή την απαίτηση στο 70% των νέων οχημάτων. Η τελική απόφαση, πάντως, θα ληφθεί από την ολομέλεια του Κοινοβουλίου.

Οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επι

Προβλέψεις για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των επιχειρήσεων

τροπής, οι οποίες παρουσιάστηκαν χθες στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, προβλέπουν συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος από την παραγωγή ως και την κατανάλωση, περιλαμβάνοντας προβλέψεις για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των επιχειρήσεων και της ενεργειακής απόδοσης, την προώθηση των «πράσινων» προϊόντων στην αγορά αλλά και των «πράσινων» συμβάσεων στον δημόσιο τομέα. Σύμφωνα με τον παριστάμενο υπουργό Ανάπτυξης κ. Χρ. Φώλια, η Ελλάδα υποστηρίζει το σχέδιο δράσης της Επιτροπής, το οποίο προβλέπει επίσης την ανάπτυξη περιβαλλοντικών βιομηχανιών, όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η ανακύκλωση και οι σχετικές υπηρεσίες. «Ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να υποστηριχθούν για να αξιοποιηθούν πλήρως οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει η ορθή διαχείριση του περιβάλλοντος» δήλωσε ο κ. Φώλιας. Σύμφωνα με τον έλληνα υπουργό, η μετάβαση προς μια βιώσιμη ευρωπαϊκή βιομηχανική πολιτική είναι εφικτή, χωρίς απώλειες της ανταγωνιστικότητας έναντι των βασικών εμπορικών εταίρων της ΕΕ.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.