Η διασφάλιση νέων ποσοτήτων φυσικού αερίου, αλλά και η ανάπτυξη του καυσίμου στην ελληνική αγορά είναι οι πιο πρόσφατες προκλήσεις στον ενεργειακό τομέα της χώρας, με αφορμή τις επισκέψεις ελλήνων επισήμων στο Αζερμπαϊτζάν καθώς και τον διαγωνισμό για τρεις νέες εταιρείες παροχής αερίου σε Ανατολική Στερεά, Αν. Μακεδονία- Θράκη και Δ. Μακεδονία. Την ίδια περίοδο έχουν προγραμματιστεί πολλές μονάδες με φυσικό αέριο, ενώ η Ελλάδα φιλοδοξεί να είναι κόμβος διαμεταφοράς αερίου προς τη Δυτική Ευρώπη, ενισχύοντας τις πηγές τροφοδοσίας που έχει αλλά και υπογράφοντας συμβάσεις με εναλλακτικούς προμηθευτές. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Μ.Παπαγεωργίου εξηγεί μιλώντας στο «Βήμα» τους τρόπους με τους οποίους η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου σχεδιάζει να ανταποκριθεί στην πρόκληση της τροφοδοσίας της ελληνικής και διεθνούς αγοράς και αναφέρεται στις προοπτικές μετά το ρεκόρ κερδών της ΔΕΠΑ το 2007.
– Η νέα πηγή τροφοδοσίας με φυσικό αέριο θα είναι το Αζερμπαϊτζάν;
«Ηδη συζητείται η σύναψη τετραμερούς διακρατικής συμφωνίας με το Αζερμπαϊτζάν, την Τουρκία και την Ιταλία για την τροφοδοσία του ελληνοϊταλικού αγωγού. Το Μπακού διαβεβαιώνει ότι θα έχει επαρκείς ποσότητες φυσικού αερίου για να καλύψει τις ανάγκες του αγωγού, με την ανάπτυξη του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ 2, και αισιοδοξούμε για την τελική έκβαση των συνομιλιών έπειτα από πυκνές επαφές, όπως η πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Ανάπτυξης στο Μπακού».
– Πότε θα είναι έτοιμος ο αγωγός προς την Ιταλία;
«Στις αρχές του 2013. Ιδρύθηκε πρόσφατα η εταιρεία Ποσειδών που θα αναλάβει τον υποθαλάσσιο αγωγό όπου μετέχουμε 50-50 με την ιταλική Εdison, με έδρα την Αθήνα».
– Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση εφέτος για τη ΔΕΠΑ;
«Καλύψαμε την πολύ αυξημένη ζήτηση, κυρίως για τις ανάγκες της ηλεκτροπαραγωγής. Παράλληλα είχαμε εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα για το 2007, με τζίρο 1.073 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 103,6 εκατ. ευρώ».
– Πόσο φυσικό αέριο απορροφά η ΔΕΠΑ κάθε χρόνο;
«Τo 2007 η κατανάλωση έφθασε στα 3,8 δισ. κυβικά μέτρα και για το 2008 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 4,5 δισ. κ.μ. Από τη Ρωσία παίρνουμε το μάξιμουμ που έχουμε συμβολαιοποιήσει, γύρω στα 2,8 δισ. κ.μ. ετησίως. Τα υπόλοιπα προέρχονται από την Αλγερία και από εφέτος από την Τουρκία».
– Πότε θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για τις νέες ΕΠΑ;
«Η ΕΕ έδωσε το πράσινο φως και ξεκινάμε. Εν τω μεταξύ όμως η ΔΕΠΑ ολοκλήρωσε την εταιρική αναδιάρθρωση, με τον θυγατρικό ΔΕΣΦΑ, όπου μεταβιβάστηκε ο κλάδος μεταφοράς αερίου και ενοποιήθηκαν οι εταιρείες διανομής αερίου σε μία, η οποία είναι ο κύριος μέτοχος (51%) των ΕΠΑ Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, αλλά και των τριών που θα ιδρυθούν».
Η Ελλάδα κόμβος διαμεταφοράς αερίου προς τη Δυτική Ευρώπη
Η διασφάλιση νέων ποσοτήτων φυσικού αερίου, αλλά και η ανάπτυξη του καυσίμου στην ελληνική αγορά είναι οι πιο πρόσφατες προκλήσεις στον ενεργειακό τομέα της χώρας, με αφορμή τις επισκέψεις ελλήνων επισήμων στο Αζερμπαϊτζάν καθώς και τον διαγωνισμό για τρεις νέες εταιρείες παροχής αερίου σε Ανατολική Στερεά, Αν. Μακεδονία- Θράκη και Δ. Μακεδονία. Την ίδια περίοδο έχουν προγραμματιστεί πολλές μονάδες με φυσικό αέριο, ενώ η Ελλάδα φιλοδοξεί να είναι κόμβος διαμεταφοράς αερίου προς τη Δυτική Ευρώπη, ενισχύοντας τις πηγές τροφοδοσίας που έχει αλλά και υπογράφοντας συμβάσεις με εναλλακτικούς προμηθευτές. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Μ.Παπαγεωργίου εξηγεί μιλώντας στο «Βήμα» τους τρόπους με τους οποίους η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου σχεδιάζει να ανταποκριθεί στην πρόκληση της τροφοδοσίας της ελληνικής και διεθνούς αγοράς και αναφέρεται στις προοπτικές μετά το ρεκόρ κερδών της ΔΕΠΑ το 2007.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.