Σεμνά & ΤΑΠΕΙΝΑ

Τα στελέχη των δύο ασφαλιστικών εταιρειών Αlico και ΑΙG Greece, θυγατρικών του αμερικανικού Αmerican Ιnternational Group που τις τελευταίες ημέρες ψυχορραγεί, έχουν δύο λόγους να ανησυχούν. Και οι δύο είναι απόλυτα λογικοί. Ο πρώτος αφορά την τύχη του ομίλου και της εταιρείας του φυσικά, ο δεύτερος είναι ακόμη πιο «προσωπικός», αφού αφορά τις οικονομικές απολαβές τους. Οπως είναι γνωστό, τα bonus που εισπράττουν τα στελέχη, καθώς και το εφάπαξ τους, είναι stock options της μητρικής εταιρείας, αυτής δηλαδή που βρίσκεται υπό χρεοκοπία.

Ανησυχία για τα stock options
Τα στελέχη των δύο ασφαλιστικών εταιρειών Αlico και ΑΙG Greece, θυγατρικών του αμερικανικού Αmerican Ιnternational Group που τις τελευταίες ημέρες ψυχορραγεί, έχουν δύο λόγους να ανησυχούν. Και οι δύο είναι απόλυτα λογικοί.

* * *
Ο πρώτος αφορά την τύχη του ομίλου και της εταιρείας του φυσικά, ο δεύτερος είναι ακόμη πιο «προσωπικός», αφού αφορά τις οικονομικές απολαβές τους. Οπως είναι γνωστό, τα bonus που εισπράττουν τα στελέχη, καθώς και το εφάπαξ τους, είναι stock options της μητρικής εταιρείας, αυτής δηλαδή που βρίσκεται υπό χρεοκοπία. Γι΄ αυτό και η αγωνία τους έχει «χτυπήσει κόκκινο»…

Στην αναμονή
Εξι μήνες μετά την πρώτη επερώτησή του σχετικά με την προσφορά από ξένες και ελληνικές τράπεζες offshore τραπεζικών υπηρεσιών, στις 14.3.2008, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ι.Δραγασάκης δεν έχει λάβει ακόμη απάντηση από τον υπουργό Οικονομίας κ. Γ. Αλογοσκούφη. Ετσι προχώρησε σε νέα επερώτηση προς τον κ. υπουργό.

* * *
Αρχικά αντί για τον υπουργό απάντησε το υπουργείο. Η απάντηση στα ερωτήματα του βουλευτή σχετικά με το ποιες τράπεζες προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες και ποιο το μέγεθος της φοροδιαφυγής εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου ήταν ότι «τα ερωτήματα διαβιβάστηκαν στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου για διερεύνηση και κάθε απαραίτητη ενέργεια».

* * *
Με τη νέα επερώτησή του ο βουλευτής ζητεί να πληροφορηθεί από τον κ. Αλογοσκούφη ποια ήταν τα αποτελέσματα της διερεύνησης, ποιες ακριβώς τράπεζες προσφέρουν σχετικές υπηρεσίες, ποιο το ύψος των συναλλαγών και ειδικότερα ποιο το ύψος της φοροδιαφυγής που πραγματοποιείται με τον τρόπο αυτόν.

Η μεταρρύθμιση
Στιγμές δόξας έζησε χθες ο Πειραιάς. Περιπολικά έκλειναν τους δρόμους στο λιμάνι. Ελικόπτερα πετούσαν συνεχώς. Μαύρες θωρακισμένες Μερτσέντες έτρεχαν σαν δαιμονισμένες στα σοκάκια της ξακουστής Τρούμπας… Τι είχε συμβεί;

* * *
Ο υφυπουργός Μεταφορών της Κίνας κ. Ξου Ζιαγιάν, ο οποίος πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα, εξεδήλωσε την επιθυμία να κάνει και μια βόλτα στο λιμάνι του Πειραιά, διότι 4,3 δισ. δολάρια λένε ότι θα πληρώσει, να μη δει και τι παίρνει;

* * *
Μετά ο κ. Ξου συναντήθηκε με τον εικονιζόμενο στο σκίτσο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Αν.Παπαληγούρα, ο οποίος προηγουμένως είχε περάσει μια βόλτα από του Μαξίμου… για τα δέοντα.

* * *
Τα οποία δέοντα αφορούσαν τη διαδικασία παραχώρησης των δύο κοντέινερ τέρμιναλ των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, για την οποία ο πρωθυπουργός κ. Κ.Καραμανλής, εξ όσων αντιλαμβάνομαι, κάνει την προσευχή του να τελειώσει χωρίς κανένα πρόβλημα.

* * *
Τέτοιο πάθος ο Πρωθυπουργός με τα λιμάνια και τη μεταρρύθμισή τους, ούτε σε εκλογές να πηγαίναμε… Ή μήπως πάμε;

* * *
Το πρόβλημα όμως είναι άλλο. Επειδή οι Κινέζοι έχουν καμιά κατοσταριά υφυπουργούς και άλλους τόσους υπουργούς και κοντά 3.000 βουλευτές, φαντάζεστε τι θα συμβεί στον Πειραιά αν όποιος από αυτούς επισκέπτεται την Ελλάδα θέλει να πάει και στο λιμάνι βόλτα;

Απορία
Γράφαμε προ ημερών ότι η καταναλωτική οργάνωση με την επωνυμία ΚΕΠΚΑ είναι μεταξύ των χρηματοδοτουμένων από το υπουργείο Ανάπτυξης. Ουδέν μεμπτόν.

* * *
Είναι γνωστό ότι ένας ορισμένος αριθμός καταναλωτικών οργανώσεων χρηματοδοτείται από το υπουργείο. Σαφές.

* * *
Το ΔΣ όμως του ΚΕΠΚΑ έστειλε επιστολή στην εφημερίδα στην οποία αναφέρει με ποιον τρόπο χρηματοδοτείται και πώς τα διαθέτει. Για ποιον λόγο εστάλη η επιστολή, αφού δεν υπήρξε καμία επικριτική αναφορά στη χρηματοδότηση της οργάνωσης;

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.