Ως τον Φεβρουάριο του 2009 ιδιωτικοποιείται η Ολυμπιακή

Ως η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι έρχεται μέσα στις επόμενες ημέρες και πιθανότατα την Τετάρτη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που επιβάλλει πρόστιμο 800 εκατ. ευρώ για παράνομες κρατικές επιδοτήσεις στην Ολυμπιακή την περίοδο 2004-2007. Το νέο αυτό πρόστιμο αναμένεται να δώσει τη χαριστική βολή στην πολύπαθη εταιρεία και να πυροδοτήσει την αντίστροφη μέτρηση, καθώς η κυβέρνηση θα επισπεύσει τις ανακοινώσεις για το σχέδιο δημιουργίας μιας νέας εταιρείας καθαρής από χρέη, ...

Ως η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι έρχεται μέσα στις επόμενες ημέρες και πιθανότατα την Τετάρτη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που επιβάλλει πρόστιμο 800 εκατ. ευρώ για παράνομες κρατικές επιδοτήσεις στην Ολυμπιακή την περίοδο 2004-2007. Το νέο αυτό πρόστιμο αναμένεται να δώσει τη χαριστική βολή στην πολύπαθη εταιρεία και να πυροδοτήσει την αντίστροφη μέτρηση, καθώς η κυβέρνηση θα επισπεύσει τις ανακοινώσεις για το σχέδιο δημιουργίας μιας νέας εταιρείας καθαρής από χρέη, η οποία και θα ιδιωτικοποιηθεί ως τον Φεβρουάριο, μια λύση που θα εφαρμοστεί και για τη διάσωση της Αlitalia.

Σύμφωνα με το σχέδιο, το Δημόσιο δεν θα διατηρήσει μετά τη φάση της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης ούτε μία μετοχή της εταιρείας, ενώ κατά τις πληροφορίες ήδη έχουν εκφράσει ενδιαφέρον μία αεροπορική εταιρεία αραβικών συμφερόντων και ένας όμιλος ελλήνων εφοπλιστών.

Με το νέο πρόστιμο των Βρυξελλών η συνολική επιβάρυνση για το ελληνικό κράτος θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ την ίδια ώρα η Ολυμπιακή αντιμετωπίζει σωρευμένες ζημιές 2,5 δισ. ευρώ. Η Κομισιόν, παράλληλα με την απόφαση επιβολής του προστίμου, εκτιμάται ότι θα αμφισβητήσει τις τροπολογίες με τις οποίες η ΟΑ προστατεύεται από τους πιστωτές της για τυχόν κατασχέσεις καθώς και τις αποφάσεις της διαιτησίας του Αρείου Πάγου με την οποία έγινε συμψηφισμός μεταξύ Ολυμπιακής και ελληνικού Δημοσίου των προηγούμενων χρεών από πρόστιμα ύψους 803 εκατ. ευρώ. Στο πρόβλημα της Ολυμπιακής αναφέρθηκε χθες και ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ.Χατζηδάκης , ο οποίος είπε ότι η εταιρεία «θα είναι ξεκάθαρα μία από τις επόμενες διαρθρωτικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης και θα υπάρξει λύση ως το τέλος του 2008».

Ο κ. Χατζηδάκης δείχνει αισιόδοξος ότι θα πάρει το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη ρύθμιση των χρεών των εταιρειών Ολυμπιακές Αερογραμμές και Ολυμπιακή Υπηρεσίες ΑΕ, ώστε να προχωρήσει στο σχέδιο της δημιουργίας μιας νέας εταιρείας. Η Ρantheon Αirways, η οποία όπως όλα δείχνουν θα αντικαταστήσει την Ολυμπιακή, κατέθεσε ήδη τα χαρτιά για να αποκτήσει η εταιρεία άδεια πτητικής λειτουργίας και αεροπορικής εκμετάλλευσης, με ένα μικρό ελικοφόρο αεροσκάφος νοικιασμένο από τη διεθνή αγορά.

Η νέα εταιρεία που θα γεννηθεί από την Ρantheon Αirways αμέσως θα υποδεχθεί το σήμα των έξι κύκλων και το όνομα της Ολυμπιακής και καθαρή από χρέη θα μπορέσει να προσελκύσει επενδυτές και να ακολουθήσει πορεία ιδιωτικοποίησης. Ετσι αναμένεται ότι οι Ολυμπιακές Αερογραμμές και η Ρantheon Αirways θα λειτουργούν παράλληλα από τον Οκτώβριο- Νοέμβριο του 2008 ως και τον Μάιο του 2009. Στο διάστημα αυτό η Ρantheon Αirways θα απορροφά περιουσιακά στοιχεία των ΟΑ, δηλαδή αεροσκάφη και δρομολόγια, καθώς αυτή είναι η αποδεκτή λύση από την ΕΕ.

Τα αεροσκάφη της νέας εταιρείας θα συνεχίσουν να έχουν το όνομα Οlympic και ως σήμα τους ολυμπιακούς κύκλους. Ουσιαστικά ώσπου να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης της εταιρείας θα υπάρχουν τρεις φορείς. Η Ρantheon, που θα διαχειρίζεται το πτητικό κομμάτι, η εταιρεία η οποία θα διαχειρίζεται το grand handling (εξυπηρέτηση εδάφους) και θα προκύψει από απόσχιση της υπηρεσίας από τη σημερινή Ολυμπιακή Υπηρεσίες ΑΕ, και από μία εταιρεία η οποία θα αναλάβει τις υπηρεσίες της τεχνικής βάσης.

Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης το οποίο έχει υποβληθεί στην ΕΕ, το προσωπικό θα μπορεί να δηλώσει ότι θα εργαστεί στη νέα εταιρεία αλλά με νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αντίστοιχες των ιδιωτικών αεροπορικών εταιρειών. Παράλληλα, όσοι δεν το επιθυμούν και έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 6.000 ένσημα θα ενταχθούν σε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου με πλήρη συνταξιοδότηση. Οσοι δεχθούν να συνταξιοδοτηθούν θα λάβουν επίσης και το εφάπαξ το οποίο θα ελάμβαναν αν συνταξιοδοτούνταν κανονικά. Επίσης για τους υπολοίπους θα τεθεί σε εφαρμογή πρόγραμμα μετατάξεων για τους νεότερους υπαλλήλους στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ή σε άλλες ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών.

Μέριμνα θα υπάρξει και για τους περίπου 4.000 συμβασιούχους οι οποίοι εργάζονται στην εταιρεία, καθώς αν δεν θελήσει να τους κρατήσει ο νέος ιδιοκτήτης της εταιρείας θα πριμοδοτηθούν με πρόσθετα μόρια για να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς πρόσληψης.

Το συνολικό κόστος για ασφαλιστική, συνταξιοδοτική και μισθολογική κάλυψη των εργαζομένων με το οποίο θα επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 1,2 δισ. ευρώ.

Η «νέα Ολυμπιακή» θα είναι σαφώς μικρότερη, τόσο σε αεροσκάφη, όσο και σε προορισμούς σε σχέση με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Σύμφωνα με παλαιότερο σχέδιο, η νέα εταιρεία θα διαθέτει 33 αεροσκάφη, καλύπτοντας 92 προορισμούς και απασχολώντας περίπου 2.162 εργαζομένους.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.