Μερικές φορές το απλό είναι και το πιο ασφαλές και ο κ. Γιώργος Δώνης το κατάλαβε (έστω και αργά) στην Τούμπα. Η μεταμόρφωση της ΑΕΚ ύστερα από τη δική του απόφαση να αλλάξει το σύστημα προς το τέλος του πρώτου ημιχρόνου- « change to four four two » («αλλάξτε σε 4-4-2») ήταν εντολή προς τους ποδοσφαιριστές, ειπωμένη στα αγγλικά ώστε να το εμπεδώσουν και οι οκτώ ξένοι οι οποίοι βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή στην ενδεκάδα- λογικά τον έπεισε ότι πρέπει να παραμερίσει την (καλώς εννοούμενη) λόξα του για το «4-3-3» εφόσον θέλει να βλέπει την ομάδα του περισσότερο δημιουργική. Διότι με τη διάταξη που έχει επιλέξει από την αρχή της προετοιμασίας, η ΑΕΚ παρουσιάζεται μεν συμπαγής και λειτουργική στον ανασταλτικό τομέα, ωστόσο αντιμετωπίζει καταφανή προβλήματα στη δημιουργία ευκαιριών.
Ασφαλώς ο 39χρονος τεχνικός είχε αρκετούς λόγους για να αισθάνεται πολύ καλύτερα απ΄ ό,τι πριν από περίπου 20 ημέρες, όταν η ΑΕΚ έμεινε εκτός Κυπέλλου UΕFΑ από την κυπριακή Ομόνοια. Η εικόνα της ομάδας ήταν τόσο απογοητευτική σε σημείο που να υπάρχει φόβος ότι μπορεί να μην πάρει ούτε βαθμό στα πρώτα δύο ματς Πρωταθλήματος (με τον Παναθηναϊκό στο ΟΑΚΑ και τον ΠΑΟΚ στην Τούμπα), ενώ οι σαρωτικές αλλαγές στο ρόστερ Αύγουστο μήνα (φυγή των Δέλλα, Παπασταθόπουλο, Ριβάλντο και απόκτηση των Τζεμπούρ , Μπασινά, Χουανφράν, Κυργιάκου και Πελετιέρι ) είχαν ως αποτέλεσμα την εμφάνιση ενός ανομοιογενούς συνόλου στα ματς με την Ομόνοια.
Το γεγονός ότι σε διάστημα δύο εβδομάδων η ομάδα μεταμορφώθηκε προς το καλύτερο και συνέλεξε τέσσερις βαθμούς στα δύο ντέρμπι αποτελεί βάσιμο λόγο για να αποδοθούν τα εύσημα στον προπονητή. Ωστόσο ο κ. Δώνης, αν και είδε πράγματα στην Τούμπα που τον ικανοποίησαν- όπως το πάθος και η δυναμική της ομάδας σε μια δύσκολη έδρα, η καλή εμφάνιση του Πελετιέρι, ο οποίος δείχνει ότι μπορεί να γίνει το «αφεντικό» της μεσαίας γραμμής, η ηγετική παρουσία του Κυργιάκουστην άμυνα και η συνέπεια του Μπλάνκο στο σκοράρισμα- διαπίστωσε και χτυπητές ατέλειες που πρέπει να διορθωθούν άμεσα για να καταστήσουν την ΑΕΚ πρωταγωνίστρια.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της ομάδας εντοπίζεται στην έλλειψη ενός δημιουργικού μέσου. Οι Μπασινάς και Πελετιέρι διαθέτουν και τέτοιες ικανότητες, ωστόσο η ποδοσφαιρική φύση τους είναι πρωτίστως αμυντικογενής. Με την αποχώρηση του Ριβάλντο παρουσιάζεται ένα μεγάλο έλλειμμα στον τομέα της δημιουργίας το οποίο στην παρούσα φάση πρέπει να καλυφθεί εκ των έσω ώστε η ΑΕΚ να προχωρήσει με επιτυχίες ως τον Ιανουάριο όταν και θεωρείται βέβαιο ότι θα κινηθεί για την απόκτηση ενός οργανωτικού χαφ.
Λύση πρέπει να βρει ο προπονητής και για το πώς θα αξιοποιηθούν καλύτερα δύο ποδοσφαιριστές οι οποίοι αποτελούν σημαντικές μονάδες για την ομάδα. Ο Πορτογάλος Εντίνιο και ο Αργεντινός Σκόκο έχουν ποιότητα και ικανότητες που στον αγώνα της Τούμπας έμειναν ανεκμετάλλευτες. Ο πρώτος έδειξε μάλιστα δυσαρέσκεια όταν έγινε αλλαγή, περισσότερο επειδή για ακόμη ένα ματς χρησιμοποιήθηκε σε θέσεις (δεξιός χαφ και αριστερός εξτρέμ) που δεν του αρέσουν. Οσον αφορά στον Σκόκο, είναι φανερό ότι δεν του ταιριάζει ο ρόλος του δεξιού (ή αριστερού) εξτρέμ και ότι είναι πολύ πιο παραγωγικός όταν αγωνίζεται πίσω από τους δύο επιθετικούς ως επιτελικός μέσος.
Ο Δώνης άλλαξε το σύστημα και την εικόνα
Μερικές φορές το απλό είναι και το πιο ασφαλές και ο κ. Γιώργος Δώνης το κατάλαβε (έστω και αργά) στην Τούμπα. Η μεταμόρφωση της ΑΕΚ ύστερα από τη δική του απόφαση να αλλάξει το σύστημα προς το τέλος του πρώτου ημιχρόνου- « change to four four two » («αλλάξτε σε 4-4-2») ήταν εντολή προς τους ποδοσφαιριστές, ειπωμένη στα αγγλικά ώστε να το εμπεδώσουν και οι οκτώ ξένοι οι οποίοι βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή στην ενδεκάδα- λογικά τον έπεισε ότι πρέπει να παραμερίσει την (καλώς εννοούμενη) λόξα του για το «4-3-3» εφόσον θέλει να βλέπει την ομάδα του περισσότερο δημιουργική.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.