Σε εντελώς διαφορετικό κλίμα, η «Ενδοχώρα» (διαγωνιστικό τμήμα) του Αλγερινού Ταρίκ Τέγκουια είναι επίσης συρραφή εικόνων που στόχο έχουν να αποτυπώσουν τη ζωή στην ενδοχώρα της σύγχρονης Αλγερίας.
Ο κορμός της ιστορίας μοιάζει με διασταύρωση επιρροών από το «Επάγγελμα: Ρεπόρτερ» του Μικελάντζελο Αντονιόνι και το «Παρίσι, Τέξας» του (προέδρου της κριτικής επιτροπής) Βιμ Βέντερς: ένας τοπογράφος εγκαταλείπει τη δουλειά του και διασχίζει την Αλγερία συνοδεύοντας μια αφρικανή λαθρομετανάστη στον δρόμο προς την πατρίδα της.
Χωρίς ποτέ να παρεκκλίνει προς το φολκλόρ, ο Τέγκουια συνέθεσε μια «δυνατή» πινακοθήκη την οποία συγκρατείς μεν, σε μια ταινία όμως που δεν παίρνει ποτέ τις ανάσες που χρειάζεται. Η παρακολούθησή της συχνά κουράζει εξαιτίας των εξαιρετικά αργών ρυθμών και της αδικαιολόγητα μεγάλης διάρκειας. Η πιθανότητα να κερδίσει κάποιο βραβείο πάντως δεν αποκλείεται, διότι το σκηνοθετικό βλέμμα του Τέγκουια έχει πολλά αξιόλογα στοιχεία.
Μια ταινία από το Αλγέρι
ΒΕΝΕΤΙΑ «Πιλότος» τηλεοπτικής σειράς πολεμικού περιεχομένου. Κάτι σαν τη «Μάχη», για όσους θυμούνται το σίριαλ του 1960. Μόνο που εδώ φόντο δεν είναι ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος αλλά ένας πιο επίκαιρος, με φρέσκο αίμα. Ο πόλεμος του Ιράκ. Αυτή ήταν η πρώτη αντίδραση θεατή που παρακολούθησε την ταινία «Τhe Ηurt Lockers» της Κάθριν Μπίγκελοου που προβλήθηκε χθες εντός διαγωνισμού στη Μόστρα, παρ΄ ότι κλασική περίπτωση για το εκτός συναγωνισμού πρόγραμμα. Βασισμένο στις ...
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.