Μια ταινία από το Αλγέρι

ΒΕΝΕΤΙΑ «Πιλότος» τηλεοπτικής σειράς πολεμικού περιεχομένου. Κάτι σαν τη «Μάχη», για όσους θυμούνται το σίριαλ του 1960. Μόνο που εδώ φόντο δεν είναι ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος αλλά ένας πιο επίκαιρος, με φρέσκο αίμα. Ο πόλεμος του Ιράκ. Αυτή ήταν η πρώτη αντίδραση θεατή που παρακολούθησε την ταινία «Τhe Ηurt Lockers» της Κάθριν Μπίγκελοου που προβλήθηκε χθες εντός διαγωνισμού στη Μόστρα, παρ΄ ότι κλασική περίπτωση για το εκτός συναγωνισμού πρόγραμμα. Βασισμένο στις ...

Σε εντελώς διαφορετικό κλίμα, η «Ενδοχώρα» (διαγωνιστικό τμήμα) του Αλγερινού Ταρίκ Τέγκουια είναι επίσης συρραφή εικόνων που στόχο έχουν να αποτυπώσουν τη ζωή στην ενδοχώρα της σύγχρονης Αλγερίας.

Ο κορμός της ιστορίας μοιάζει με διασταύρωση επιρροών από το «Επάγγελμα: Ρεπόρτερ» του Μικελάντζελο Αντονιόνι και το «Παρίσι, Τέξας» του (προέδρου της κριτικής επιτροπής) Βιμ Βέντερς: ένας τοπογράφος εγκαταλείπει τη δουλειά του και διασχίζει την Αλγερία συνοδεύοντας μια αφρικανή λαθρομετανάστη στον δρόμο προς την πατρίδα της.

Χωρίς ποτέ να παρεκκλίνει προς το φολκλόρ, ο Τέγκουια συνέθεσε μια «δυνατή» πινακοθήκη την οποία συγκρατείς μεν, σε μια ταινία όμως που δεν παίρνει ποτέ τις ανάσες που χρειάζεται. Η παρακολούθησή της συχνά κουράζει εξαιτίας των εξαιρετικά αργών ρυθμών και της αδικαιολόγητα μεγάλης διάρκειας. Η πιθανότητα να κερδίσει κάποιο βραβείο πάντως δεν αποκλείεται, διότι το σκηνοθετικό βλέμμα του Τέγκουια έχει πολλά αξιόλογα στοιχεία.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.