«Οι ανατιμήσεις που έγιναν στην Ελλάδα είναι οι υψηλότερες σε όλη την Ευρώπη»

Το κύκλωμα των καυσίμων «κλέβει» συστηματικά τους καταναλωτές. Από τον Ιούλιο του 2007 ως και τον Ιούλιο του 2008 η αμόλυβδη βενζίνη αυξήθηκε στην Ελλάδα κατά 19,75%, ενώ η κατά μέσο όρο αύξηση της Ευρώπης των «27» ήταν 12%. Στη Μεγάλη Βρετανία η αύξηση σε αυτό το διάστημα ήταν 5,2% και στην Ισπανία ήταν 14,75%. Παράλληλα, από τις 10 μειώσεις που γίνονται στις διεθνείς τιμές των καυσίμων μόνον οι τρεις περνάνε στην ελληνική αγορά, τις άλλες επτά τις καρπώνεται το κύκλωμα ...

Το κύκλωμα των καυσίμων «κλέβει» συστηματικά τους καταναλωτές. Από τον Ιούλιο του 2007 ως και τον Ιούλιο του 2008 η αμόλυβδη βενζίνη αυξήθηκε στην Ελλάδα κατά 19,75%, ενώ η κατά μέσο όρο αύξηση της Ευρώπης των «27» ήταν 12%. Στη Μεγάλη Βρετανία η αύξηση σε αυτό το διάστημα ήταν 5,2% και στην Ισπανία ήταν 14,75%. Παράλληλα, από τις 10 μειώσεις που γίνονται στις διεθνείς τιμές των καυσίμων μόνον οι τρεις περνάνε στην ελληνική αγορά, τις άλλες επτά τις καρπώνεται το κύκλωμα διακίνησης των καυσίμων. Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδης, υπεύθυνος του τομέα Ανάπτυξης του ΠαΣοΚ και πρόσθεσε ότι «όταν το αργό πετρέλαιο αυξάνεται κατά 10% (σε ευρώ) αυτό επηρεάζει άμεσα την αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή στην Ελλάδα ως και 0,19 εκατοστιαίες μονάδες, τη στιγμή που στη ζώνη του ευρώ ο αντίστοιχος δείκτης επηρεάζεται στο μισό, δηλαδή μόνο κατά 0,1 εκατοστιαία μονάδα».

Κατά τον κ. Χρυσοχοΐδη, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, αποδεικνύεται «η παταγώδης αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής τόσο στο μέτωπο της ακρίβειας και του γενικού επιπέδου τιμών όσο και στο μέτωπο κρίσιμων μακροοικονομικών δεικτών που καθορίζουν την πορεία και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας». Επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι «έξι και πλέον μήνες μετά την υιοθέτηση των περίφημων 41 μέτρων της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας, η Ελλάδα κατέχει θλιβερά πρωτεία μεταξύ των “27” στις τιμές προϊόντων (4η), στις τιμές των τροφίμων (4η) και στον πληθωρισμό (5η). Ταυτοχρόνως, η ελληνική κυβέρνηση εμφανίζεται ανίκανη να αξιοποιήσει το ισχυρό ευρώ,ώστε να μετριάσει τον αντίκτυπο της διεθνούς κρίσης που έχει πυροδοτήσει η κούρσα των καυσίμων, με αποτέλεσμα το τελευταίο 12μηνο η Ελλάδα να έχει πληρώσει ως και 8% ακριβότερα τις αυξήσεις στις τιμές της αμόλυβδης βενζίνης από τον μέσο όρο της ΕΕ των “27”».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.