ΠΑΡΙΣΙ. Ο Ζαν-Πολ Γκοτιέ αποδέχθηκε την πρόταση του αλβανού χορογράφου Ανγκελέν Πρελζοκάζ και σχεδιάζει τα κοστούμια για την παράσταση της «Χιονάτης» που θα ανεβεί στις 25 Σεπτεμβρίου (διάρκεια ως τις 4 Οκτωβρίου) στη Λυών, στο πλαίσιο της Μπιενάλε Χορού της γαλλικής πόλης. Ο προκλητικός και ιδιαίτερος γάλλος σχεδιαστής θέλησε να αναμετρηθεί ενδυματολογικά με αυτό το παραμύθι που μπορεί να αφορά πρωτίστως τις γυναίκες, ωστόσο κινείται ανάμεσα στην αγριότητα και στην αθωότητα των ταινιών του Γουόλτ Ντίσνεϊ.
Γοητευμένος από τον χορογράφο, ο Ζαν-Πολ Γκοτιέ παραδέχθηκε ότι ο βασικός λόγος της συνεργασίας τους έγκειται στην εκτίμηση και στον θαυμασμό που νιώθει για τον αλβανό δημιουργό. «Για μένα το πρόσωπο είναι αυτό που έχει σημασία. Αλλοτε είναι η Μαντόνα,άλλοτε ο Πρελζοκάζ.Κάθε νέα περιπέτεια με παρασύρει,αρκεί να νιώσω μια έλξη, έναν έρωτα» . Και αυτό συνέβη με τη «Χιονάτη», και μάλιστα σε μια εποχή όπου ο σχεδιαστής ετοιμάζει την καινούργια κολεξιόν του, εμπνευσμένη από πρίγκιπες και πριγκίπισσες, με πρώτη τη «Μικρή Σειρήνα».
Ο γάλλος σχεδιαστής ντύνει τη «Χιονάτη» του αλβανού χορογράφου Ανγκελέν Πρελζοκάζ
«Τελικά κατάλαβα ότι έψαχνα τη “Χιονάτη”» λέει ο Γκοτιέ, «γιατί όταν μου την πρότεινε ο Πρελζοκάζ,συνειδητοποίησα ότι αποτελεί το αρχέτυπο των παραμυθιών». Από το παραμύθι πάντως ξεχωρίζει την ίδια τη Χιονάτη, ενώ γοητεύεται και από την κακιά μάγισσα. «Θεωρώ εξίσου ενδιαφέρον να σταθώ απέναντι στη γλυκιά και ρομαντική γυναίκα αλλά και στη δυνατή και αποφασισμένη.Πάντα άλλωστε οι γυναίκες είναι πιο δυνατές από τους άνδρες στις δύσκολες στιγμές.Συχνά οι άνδρες φτιάχνονται χάρη και μέσα από τις γυναίκες». Για τη δική του προσωπική περίπτωση ξεχωρίζει τη γιαγιά του, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη ζωή του, αλλά και φίλες- φθάνοντας ως την αγαπημένη του Μαντόνα. Για τη δουλειά του με τον αλβανό χορογράφο ο Ζαν-Πολ Γκοτιέ λέει ότι βασίστηκε στις πολύ συγκεκριμένες ιδέες που είχε εξαρχής. «Είναι σημαντικό να μπορείς να κινηθείς προς τις επιθυμίες του άλλου» υπογραμμίζει και δηλώνει ότι στη χορευτική παράσταση, όπως συμβαίνει σε μια ταινία, σε ένα έργο σημασία έχει το σύνολο, άρα και το κοστούμι του πρέπει να ενταχθεί στο σύνολο. «Θα ήταν γελοίο να θελήσω να βγω ένα βήμα μπροστά» λέει, ενώ ξέρει ότι το στυλ του, έτσι κι αλλιώς, ξεχωρίζει. Λίγες εβδομάδες πριν από την πρεμιέρα της «Χιονάτης» και ο Γκοτιέ βρίσκεται- όπως πάντα- σε μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της δουλειάς του: είναι η ώρα που το κοστούμι φοριέται από ένα σώμα, είναι η ώρα που επιβεβαιώνει αν έκανε τη σωστή επιλογή στη φόρμα και στο χρώμα. Είναι η ώρα που πρέπει να αναμετρηθεί με τον εαυτό του.