▅ Οταν το έργο ολοκληρωθεί, σε περίπου έξι χρόνια, οι οδηγοί θα καταβάλλουν διόδια ανάλογα με την απόσταση που διανύουν
▅ Ο χρόνος της διαδρομής από Κόρινθο ως Πάτρα θα μειωθεί κατά 20%, από Πάτρα ως Πύργο κατά 30% και από Πύργο ως Τσακώνα κατά 40%
▅ Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς υπέγραψε χθες τη συμφωνία παραχώρησης και προθεσμιών για τη Βορειοδυτική οδό Πελοποννήσου
Ξεκινούν τις επόμενες ημέρες οι εργασίες ενός από τα μεγαλύτερα και δυσκολότερα έργα που δόθηκαν με τη μέθοδο της παραχώρησης, το οποίο και θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της Πελοποννήσου και θα εξαλείψει έναν από τους πιο επικίνδυνους οδικούς άξονες της χώρας, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί δρόμος-«καρμανιόλα».
Πρόκειται για τη Βορειοδυτική οδό Πελοποννήσου, ένα έργο-«μαμούθ» μήκους 366 χλμ. και συνολικού κόστους 2,8 δισ. ευρώ, μεγαλύτερου από το κόστος της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου μαζί. Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 20% του συνολικού κόστους, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Η υπογραφή
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ.Σουφλιάς υπέγραψε χθες μαζί με τον παραχωρησιούχο και τις δανείστριες τράπεζες την έναρξη της παραχώρησης και των προθεσμιών της σύμβασης της Βορειοδυτικής οδού Πελοποννήσου. Ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα είναι από τεχνικής πλευράς ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο συνολικού μήκους 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων 283,7 χλμ. θα κατασκευαστούν από την αρχή και τα υπόλοιπα 81,7 χλμ. του υπάρχοντος δικτύου θα βελτιωθούν και αναβαθμιστούν σε αυτοκινητόδρομο. Ανάδοχος του έργου είναι ο όμιλος ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες: Vinci SΑ, Ελληνική Τεχνοδομική- ΤΕΒ ΑΕ, Ακτωρ ΑΤΕ, J&Ρ Αβαξ ΑΕ, Ηochtief Ρrojektentwicklung GΜΒΗ, Αθηνά ΑΤΕ. Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης είναι 70 μήνες. Εκτιμάται ότι με την ολοκλήρωση του έργου ο χρόνος για τη διαδρομή από την Κόρινθο ως την Πάτρα θα μειωθεί κατά 20%, από την Πάτρα ως τον Πύργο κατά 30% και από τον Πύργο ως την Τσακώνα κατά 40%. Πάνω απ΄ όλα όμως είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, που το περίμενε ολόκληρη η Νοτιοδυτική Ελλάδα δεκαετίες τώρα.
Η Βορειοδυτική οδός Πελοποννήσου ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και οι προδιαγραφές της είναι καλύτερες από αυτές που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ενωση. Από την αρχική προκήρυξη προβλεπόταν το πλάτος της να είναι 24,5 μέτρα, όποια κι αν ήταν η χάραξη. Τελικά ο δρόμος από Κόρινθο ως Πάτρα θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας ανάμεσα στα δύο ρεύματα.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο δρόμος αυτός θα εξυπηρετεί άνετα, με πλήρη ασφάλεια, υπερτριπλάσια κίνηση από τη σημερινή και θα επιτρέπει σε όλα τα σημεία του την ανάπτυξη ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα.
Τα πρώτα 20 χιλιόμετρα, ως το Κιάτο, αλλά και όλα τα τεχνικά έργα ως την Πάτρα, θα έχουν πλάτος 33,15 μ.,
ικανό να δεχθεί την προσθήκη μιας τέταρτης λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση όταν αυτό καταστεί αναγκαίο.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς δήλωσε για το έργο: «Με την έναρξη των προθεσμιών υλοποίησης του έργουενεργοποιούνται και οι 70 δανειακές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί μεταξύ του παραχωρησιούχου και τραπεζών.Αυτό σημαίνει ότι αρχίζει από σήμερα και η χρηματοδότηση του έργου.Και μάλιστα σημειώνω ότι δεν θα υπάρχει εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου,σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στα έργα που κατασκευάστηκαν παλαιότερα με συμβάσεις παραχώρησης».
Οι προθεσμίες
Από σήμερα λοιπόν «τρέχουν» οι ακόλουθες αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου:
▅ Εντός 12 μηνών: ολοκλήρωση εργασιών στην εθνική οδό ΚορίνθουΠατρών για άρση επικινδυνότητας και βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών. ▅ Εντός 20 μηνών: ολοκλήρωση αναβάθμισης του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα- Κόρινθος.
▅ Εντός 42 μηνών: ολοκλήρωση του τμήματος Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος. ▅ Το υπόλοιπο τμήμα, Πύργος- Τσακώνα, μήκους 90 χλμ., θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών.
Το έργο της Βορειοδυτικής οδού Πελοποννήσου είναι η τελευταία από τις συνολικά έξι συμβάσεις παραχώρησης που τίθενται σε ισχύ, καθώς σταδιακά- από τον Δεκέμβριο του 2007 ως και τον περασμένο Μάιοξεκίνησε ο χρόνος της παραχώρησης για τα πρώτα πέντε έργα που συναποτελούν το «πακέτο» Δρόμοι Ανάπτυξης του ΥΠΕΧΩΔΕ. Εκτός από το γεγονός ότι είναι η μεγαλύτερη σε προϋπολογισμό σύμβαση, εκτιμάται πως θα είναι και η πλέον «χρυσοφόρα» για την κοινοπραξία που την έχει αναλάβει λόγω του μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου που θα έχει ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος.
Για τον λόγο αυτό μάλιστα, στη σύμβαση που υπεγράφη ανάμεσα στο Δημόσιο και στην παραχωρησιούχο κοινοπραξία δεν προβλέπεται κρατική επιδότηση για το έργο σε περίπτωση χαμηλής κυκλοφοριακής κίνησης, κάτι που ισχύει στην περίπτωση των αυτοκινητοδρόμων Κεντρικής Ελλάδας και Ανατολικής οδού Πελοποννήσου (Κόρινθος- Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος ΛεύκτροΣπάρτη).
Οδικό έργο-«μαμούθ» στην Πελοπόννησο
▅ Οταν το έργο ολοκληρωθεί, σε περίπου έξι χρόνια, οι οδηγοί θα καταβάλλουν διόδια ανάλογα με την απόσταση που διανύουν ▅ Ο χρόνος της διαδρομής από Κόρινθο ως Πάτρα θα μειωθεί κατά 20%, από Πάτρα ως Πύργο κατά 30% και από Πύργο ως Τσακώνα κατά 40% ▅ Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς υπέγραψε χθες τη συμφωνία παραχώρησης και προθεσμιών για τη Βορειοδυτική οδό Πελοποννήσου
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.