12+1 δικαιώματα των καταναλωτών και των παραθεριστών

Σ υμβουλές για τη διαμονή των παραθεριστών σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια και τη διατροφή τους σε ταβέρνες και εστιατόρια δίνει η ΕΚΠΟΙΖΩ εν όψει των διακοπών του Αυγούστου. Η καταναλωτική ένωση υπενθυμίζει τα δικαιώματα των παραθεριστών και τους προτρέπει, σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε πρόβλημα, να απευθύνονται στις κατά τόπους νομαρχίες, στα γραφεία της Τουριστικής Αστυνομίας, στην ΕΚΠΟΙΖΩ ή στο τηλέφωνο 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.

Σ υμβουλές για τη διαμονή των παραθεριστών σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια και τη διατροφή τους σε ταβέρνες και εστιατόρια δίνει η ΕΚΠΟΙΖΩ εν όψει των διακοπών του Αυγούστου. Η καταναλωτική ένωση υπενθυμίζει τα δικαιώματα των παραθεριστών και τους προτρέπει, σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε πρόβλημα, να απευθύνονται στις κατά τόπους νομαρχίες, στα γραφεία της Τουριστικής Αστυνομίας, στην ΕΚΠΟΙΖΩ ή στο τηλέφωνο 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.

Διαμονή σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια
Οι τιμές σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια διαμορφώνονται ελεύθερα, ωστόσο πρέπει να αναγράφονται σε κάθε δωμάτιο. Το δωμάτιο και το ξενοδοχείο πρέπει να τηρούν όλες τις διαφημιζόμενες παροχές (πρωινό, απόσταση από τη θάλασσα, θέα, κλιματισμός, τηλεόραση) και να προσφέρουν ό,τι ενδεχομένως έχει ζητήσει ο πελάτης και έχει αποδεχθεί ο ξενοδόχος.

Ο ξενοδόχος δικαιούται να ζητήσει προκαταβολή ως το 25% του κόστους της διαμονής, η οποία χάνεται σε περίπτωση που ματαιωθεί ή αναβληθεί το ταξίδι και δεν υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση, δηλαδή τουλάχιστον 21 ημέρες πριν.

Αν η ενημέρωση είναι έγκαιρη τότε ο ξενοδόχος υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα.

Για να κατοχυρωθεί μια κράτηση θα πρέπει ο ξενοδόχος να απαντήσει εγγράφως με fax ή με e-mail μέσα σε τρεις ημέρες ότι αποδέχεται την παραγγελία του πελάτη. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη απάντηση ή άλλη απόδειξη της κράτησης, αυτή θεωρείται ότι έγινε για μία ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς, εφόσον κανένα από τα δύο μέρη, πελάτης ή ξενοδόχος, δεν δηλώνει το αντίθετο.

Το δωμάτιο θα πρέπει να έχει εκκενωθεί ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ αν παραμείνει ως τις 6 το απόγευμα ο πελάτης επιβαρύνεται με το 50% της ημερήσιας χρέωσης του δωματίου. Σε περίπτωση που η διαμονή γίνεται σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, αυτά θα πρέπει να φέρουν το ειδικό σήμα του ΕΟΤ. Τα δωμάτια θα πρέπει να έχουν τον στοιχειώδη εξοπλισμό ενός σπιτιού (ψυγείο, κουζίνα, σκεύη), σωστό φωτισμό, να είναι καθαρά και να παρέχουν σεντόνια και πετσέτες.

Διατροφή σε ταβέρνες και εστιατόρια
Ζητούμε τον τιμοκατάλογο του μαγαζιού, τον οποίο άλλωστε οι εστιάτορες είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν, έναν ανά δύο τραπέζια. Ενας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι ανηρτημένος στην είσοδο του καταστήματος. Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα. Ωστόσο, πριν αλλά και αφού καθίσουμε, διαβάζουμε τον τιμοκατάλογο και αν κάτι δεν μας αρέσει από τις τιμές, το σέρβις ή την καθαριότητα του χώρου μπορούμε να φύγουμε.

Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε κάποια άλλη. Στους καταλόγους πρέπει να αναγράφεται ο υπεύθυνος του καταστήματος, οι νόμιμες επιβαρύνσεις και η τελική τιμή του κάθε είδους. Αν προσφέρονται κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο». Το ίδιο ισχύει για το «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό. Επίσης, πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή.

Δικαιούμαστε νερό της βρύσης. Αν θέλουμε εμφιαλωμένο τότε ανοίγεται μπροστά μας, όπως και όλα τα άλλα ποτά, μπύρες, κρασί, αναψυκτικά.

Ελέγχουμε πάντα τον λογαριασμό και ζητάμε νόμιμες αποδείξεις.

Τα καταστήματα μαζικής εστίασης υποχρεούνται στην τήρηση Δελτίου Παραπόνων σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στην αρμόδια νομαρχιακή υπηρεσία.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.