Το γεωμετρικό «λεξιλόγιο» του Κρις Γιαννάκου

Με τον διεθνώς αναγνωρισμένο καλλιτέχνη της ελληνικής Διασποράς - ο οποίος ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη- Κρις Γιαννάκο ολοκληρώνει την τρίτη καλοκαιρινή της περίοδο η γκαλερί Citronne στον Πόρο (παραλία-λιμάνι). Γλυπτά από πέτρα, ξύλο και μέταλλο, μονοχρωματικοί πίνακες σε mylar και περγαμηνή, καθώς και κολλάζ και τροποποιήσεις σε εκτυπώσεις και φωτογραφίες αποτελούν τα επιλεχθέντα έργα του καλλιτέχνη από τις τρεις τελευταίες δεκαετίες που παρουσιάζονται στην έκθεση η οποία εγκαινιάζεται το Σάββατο 9 Αυγούστου (ώρα 8.

Με τον διεθνώς αναγνωρισμένο καλλιτέχνη της ελληνικής Διασποράς – ο οποίος ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη- Κρις Γιαννάκο ολοκληρώνει την τρίτη καλοκαιρινή της περίοδο η γκαλερί Citronne στον Πόρο (παραλία-λιμάνι). Γλυπτά από πέτρα, ξύλο και μέταλλο, μονοχρωματικοί πίνακες σε mylar και περγαμηνή, καθώς και κολλάζ και τροποποιήσεις σε εκτυπώσεις και φωτογραφίες αποτελούν τα επιλεχθέντα έργα του καλλιτέχνη από τις τρεις τελευταίες δεκαετίες που παρουσιάζονται στην έκθεση η οποία εγκαινιάζεται το Σάββατο 9 Αυγούστου (ώρα 8.30 μ.μ.) και θα διαρκέσει ως την Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου, σε επιμέλεια της δρος της Ιστορίας της Τέχνης κυρίας Τατιάνας Σπινάρη.

Τα έργα αφηγούνται την εννοιολογική εξέλιξη των ιδεών του καλλιτέχνηο οποίος έχει διαγράψει έντονη παρουσία στην αμερικανική αβάν γκαρνταπό τη δεκαετία του 1980 ως σήμερα. Τα γεωμετρικά σχήματα που «επιβάλλονται» και «παρεμβαίνουν» στο αρχιτεκτονικό και αστικό περιβάλλον των εγκαταστάσεων του Γιαννάκου αντιστοιχούν στο γεωμετρικό λεξιλόγιο του υπόλοιπου εικαστικού έργου.

Ο Γιαννάκος γοητεύεται από τον διαχρονικό χαρακτήρα της αρχαίας τέχνης, τις γεωμετρικές φόρμες και τις κλασικές αναλογίες. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ξεκίνησε να τροποποιεί φωτογραφίες αρχαίων έργων τέχνης, καθώς και φωτογραφίες των αρχαιολογικών χώρων. Στη «Σειρά Αλφα» του 1991 ο καλλιτέχνης επέθεσε ένα κόκκινο τετράγωνο, κρύβοντας το περίφημο αρχαϊκό μειδίαμα σε φωτογραφία κούρου, ενώ το ελληνιστικό άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης με τη θυελλώδη κίνηση του κορμού και τη δύναμη των απλωμένων φτερών αποτέλεσε την πρώτη ύλη για μια ολόκληρη σειρά έργων του Γιαννάκου, το καθένα εκ των οποίων εξερευνά μια διαφορετική άποψη.

Με τη δουλειά του ο Γιαννάκος μάς θυμίζει τη θεμελιώδη αρχή της γλυπτικής, αναπαριστώντας οπτικά τα λόγια του Μιχαήλ Αγγέλου: το έργο τέχνης υπάρχει ήδη μέσα στον μαρμάρινο όγκο – ο γλύπτης απλώς « απελευθερώνει τη φιγούρα από τη μαρμάρινη φυλακή της ». Περισσότερες πληροφορίες στο info@citronne.com.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.