Η αυλαία αυτής της έκθεσης ανοίγει με τον πιο αποκαλυπτικό των προθέσεων των εμπνευστών της τρόπο: ο φακός της «Νelly΄s» απαθανατίζει τον Παρθενώνα από τα Προπύλαια, ξετυλίγοντας την ασπρόμαυρη γοητεία της Ελλάδας… προς εξαγωγή. Μια Ελλάδα όπως την αιχμαλώτισε η Νelly΄s, ο Σπ.Μελετζής, ο Β. Παπαϊωάννου, ο Δ. Χαρισιάδης, ο Ν. Τομπάζη ς, ο Ν. Στουρνάρας, ή όπως τη ζωγράφισαν ο Γιάννης Μόραλης , ο Παναγιώτης Τέτσης, ο Σπύρος Βασιλείου, ο Γιώργος Βακιρτζής , ο Περικλής Βυζάντιος, ο Δημήτρης Βιτσώρη ς κ.ά. για λογαριασμό του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Αυτή η Ελλάδα αποτελεί το υλικό της παρουσίασης η οποία, με τίτλο «Οδοιπορικό στο ελληνικό φως και χρώμα μέσα από τις αφίσες του ΕΟΤ», εγκαινιάζεται σήμερα (ώρα 8 μ.μ.) από τον υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Αρη Σπηλιωτόπουλο στον εκθεσιακό χώρο του Μinos Ρalace του ομίλου Μαριλένας Γ. Μαμιδάκη στην Κρήτη, με πρωτοβουλία του πολυχώρου πολιτισμού «Αθηναΐς».
Οι πρωτότυπες αφίσες της έκθεσης προέρχονται από τη συλλογή του Νικήτα Σταυρινάκη και της κόρης του Ευαγγελίας και καλύπτουν ευρεία χρονική περίοδο η οποία ανάγεται στις αρχές της δεκαετίας του 1930 και εκτείνεται ως τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Εκατό και περισσότερες αφίσες, προϊόντα εφαρμοσμένης γραφικής τέχνης η οποία βασίζεται στη μαζική αναπαραγωγή και στην άμεση επαφή με το ευρύ κοινό σκιαγραφούν την Ελλάδα του περασμένου αιώνα, διαδραματίζοντας κυρίαρχο ρόλο στην προβολή και στη διάδοση της ταυτότητάς μας. «Πρόκειται για εικαστική προσέγγιση του τρόπου με τον οποίο οι προηγούμενες γενιές είδαν να διαφημίζεται στο εξωτερικό η τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας» είπε η κυρία Μαριλένα Μαμιδάκη, υπογραμμίζοντας ότι η πορεία αυτή δείχνει πόσο ουσιαστική υπήρξε η εν λόγω προσέγγιση: «Η Ελλάδα δεν διαφημίστηκε ως η χώρα του ήλιου και της θάλασσαςαλλά ως η χώρα της φιλοξενίας και του πολιτισμού.Γι΄ αυτό και ένα ξεχωριστής σημασίας κομμάτι της έκθεσης είναι εκείνο των αφισών των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών σε Επίδαυρο και Ηρώδειο».
Οι πρώτοι που φιλοτέχνησαν αφίσες του ΕΟΤ στις αρχές της δεκαετίας του 1930 ήταν, μεταξύ άλλων καλλιτεχνών, οι Δ.Περιβολαράκης, Δ. Παπαγεωργίου (Doris), Μ. Βιτσώρης, Σ. Πολυχρονιάδη κ.ά. Τα έργα τους ήταν κατά βάση ορθίου σχήματος, διαστάσεων 100Χ70 και 80Χ60εκ. συνήθως, και τυπώνονταν σε τιράζ των 10.000- 20.000 αντιτύπων. Επρόκειτο για αφίσες που αποστέλλονταν κυρίως στο εξωτερικό, αιχμαλωτίζοντας εικόνες είτε από τη φύση είτε από τα μνημεία του παρελθόντος είτε από την καθημερινή ζωή της Ελλάδας.
Η έκθεση, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, διοργανώνεται στο πλαίσιο του ετήσιου πολιτιστικού προγράμματος του ομίλου Μαμιδάκη και θα διαρκέσει ως τις 15 Οκτωβρίου.
Ασπρόμαυρη Ελλάδα… προς εξαγωγή
Η αυλαία αυτής της έκθεσης ανοίγει με τον πιο αποκαλυπτικό των προθέσεων των εμπνευστών της τρόπο: ο φακός της «Νelly΄s» απαθανατίζει τον Παρθενώνα από τα Προπύλαια, ξετυλίγοντας την ασπρόμαυρη γοητεία της Ελλάδας... προς εξαγωγή. Μια Ελλάδα όπως την αιχμαλώτισε η Νelly΄s, ο Σπ.Μελετζής, ο Β. Παπαϊωάννου, ο Δ. Χαρισιάδης, ο Ν. Τομπάζη ς, ο Ν. Στουρνάρας, ή όπως τη ζωγράφισαν ο Γιάννης Μόραλης , ο Παναγιώτης Τέτσης, ο Σπύρος Βασιλείου, ο Γιώργος Βακιρτζής , ο Περικλής Βυζάντιος, ...
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.